2017-09-24, 22:56
Medlem
För att ni ska bibehålla eran uppskattade tid på 3-5 år för att få en enhet att mogna så måste ni 70 dubbla omsättningen var 3-5 år.
Det är inte speciellt realistiskt att ni ska komma i närheten av dessa siffror.

Men vi kan påstå för skojs skull att en av er lyckas med bedriften att få en enhet att mogna på 5år. Då har ni fått era 3800kr i bonus men ni har under den tiden låst upp 28500kr i form av 60 nya enheter som ligger i något ben under andra enheter som först ska vänta på att dom enheter dom hamnat under ska mogna innan dom ens kommer börja mogna..
Ni kommer aldrig få igång en handel för att lyckas frigöra era låsta förköp. Det vet ni om och det är därför som ni gör allt för att få in nya månadsbetalare så att deras förköp kan frigöra era förköp i denna pyramid.
Citera
2017-09-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Skitsnack som inte har någon betydelse eftersom det inte hänvisas till kompensationsplanen[/b]

Citat:
Pellets: hur går det med att få liv i dina gamla mailkonton?
Hur blev det med svaret från Skatteverket?

Lögnare!

Skatteverket: https://www.skatteverket.se/rattsinf...480001185.html

Eventuell inkomst från deltagande i sådana utländska spel är därför skattepliktig kapitalinkomst såsom vinst i ett utländskt lotteri.
Inga utgifter för att delta i spelen får dras av.

Och vi väntar fortfarande på länk och hänvisning till avtal - din lögnare - pajas och klappmongo
Citera
2017-09-24, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Skatteverket: https://www.skatteverket.se/rattsinf...480001185.html
Att jag ska skatta för min vinst är jag medveten om, det var inte det det handlade om här!

Du länkar till Autosurf och lotteri beskattning! Seriöst?

Du lovade posta ditt svar du fick från Skatteverket angående avdragsrätten för företagare!
Senast redigerad av anteQlimax 2017-09-24 kl. 23:16.
Citera
2017-09-24, 23:22
Medlem
Citat:
Att jag ska skatta för min vinst är jag medveten om, det var inte det det handlade om här!

Du länkar till Autosurf och lotteri beskattning! Seriöst?

Du lovade posta ditt svar du fick från Skatteverket angående avdragsrätten för företagare!
Fullständigt seriöst...

Detta är den hänvisning som kom ifrån skatteverket (Jag lägger inte upp mailet i sin helhet så länge ni klappmongon inte kan lägga upp det vi bett om i flera månader nu....)

Ställningstagandet kom då Autosurf och HYIP var på tapen men det ställningstagandet är dags dato fortfarande giltigt.

Klappmongon (Oavsett företagare eller privatpersoner) får inte göra avdrag för sina insatser i Lyoness/Lyconet då det , ur Skatteverkets ställningstagande anses vara pyramidspel.

Med lotteri avses bl.a. kedjebrevsspel, 3 § lotterilagen (1994:1000). Kedjebrevsspel definieras som ett spel i vilka vinstmöjligheterna huvudsakligen beror på antalet deltagare som efter hand inträder i spelet, 7 § lotterilagen. Kedjebrevsspel reglerades första gången i lotterilagen (1982:1011) som trädde i kraft den 1 januari 1983 (prop. 1981/82:170 sid. 34-36). Den tidigare lotteriförordningen omfattade inte kedjebrevsspel.
Inkomst av deltagande i kedjebrevsspel har i RÅ 1978 1:37 beskattats som inkomst av tjänst. Målet avser verksamhet före det att kedjebrevsspel genom 1982 års lotterilag klassificerades som lotteri. Rättsfallet får därför betraktas som obsolet.
Vinst i svenskt lotteri är skattefri inkomst, 8 kap. 3 § inkomstskattelag (1999:129) (IL). Vinst i ett utländskt lotteri är däremot skattepliktig inkomst av kapital, 42 kap. 25 § IL. Utgifter för att delta i lotterier får inte dras av, 42 kap. 25 § IL.

Och vi väntar fortfarande på länk och hänvisning på att man får tillgodoräkna sig Booked Units utanför beräkninsgperioden
Citera
2017-09-25, 08:12
Bannlyst
Citat:
Fullständigt seriöst...

Detta är den hänvisning som kom ifrån skatteverket (Jag lägger inte upp mailet i sin helhet så länge ni klappmongon inte kan lägga upp det vi bett om i flera månader nu....)

Ställningstagandet kom då Autosurf och HYIP var på tapen men det ställningstagandet är dags dato fortfarande giltigt.

Klappmongon (Oavsett företagare eller privatpersoner) får inte göra avdrag för sina insatser i Lyoness/Lyconet då det , ur Skatteverkets ställningstagande anses vara pyramidspel.
Du har nog inte ställt frågan korrekt till Skatteverket om det är det svaret du har fått!

Att köpa ett lojalitetskoncept (engångsinsats, månadsavgift + % på försäljning) är inte ett deltagande i ett lotteri!
Avdragen vi pratar om är för de utgifter du som företagare tar för att marknadsföra dig. Du har rätt att göra avdrag om det uppfyller vissa krav, bl.a ska det gå att koppla ihop utgiften med försäljning. Med Lyoness är det mycket enkelt att påvisa eftersom % avgiften endast kommer vid försäljning. Mao 100% spårbarhet i den kostnaden!

Undrar vad det är för kontakt du har på Skatteverket!
Citera
2017-09-25, 08:18
Medlem
Citat:
Skitsnack som inte har någon betydelse då länk fortfarande inte kommunicerats

Tänker inte återge mailet så länge ni klappmongon inte kan länka korrekt var det i kompensationsplanen framgår att man får räkna "booked Units before calculation period"

Tillägg: Och det har ingen betydelse vad du klappmongo babblar om , då kostnaden för Lyoness/Lyconet är för att återfå kostnaden (och mer därtill) i form av inkomster från Lyoness/Lyconet så anser Skatteverket det falla under nämna länk och beslutstagande.
Citera
2017-09-25, 08:54
Bannlyst
Citat:
Tänker inte återge mailet så länge ni klappmongon inte kan länka korrekt var det i kompensationsplanen framgår att man får räkna "booked Units before calculation period"
"-Tänker inte återge mailet så länge ni ....." Hur gammal är du?

Du har all information i KP, börja använd ditt sunda förnuft när du läser de olika delarna.

Vid BERÄKNINGEN av den nya balansen får du endast RÄKNA den senaste veckan men BALANSEN bygger på tiden FÖRE också då det är ett RESULTAT av vad som skett sedan din Unit skapades.

Beräkningen är till för att fördela ut alla nya skapade (booked) Units senaste veckan.
Placeringsveckor är vad som är centralt vid uppskattning av nästa rad för sin Unit.

Tiderna delas i ett antal oberoende forum där ingen kan vara anonym.

Ex: Svenska balansen. Så fort någon får en ny rad på en Unit (från 3-3 till 5-5 tex) så vet denne personen den aktuella tiden på det systemet. Tiden från 3-3 till 5-5 är tiden.
Går inte att hitta på dessa tider då andra som också har dessa direkt skulle se om det inte stämmer.

Tex: Fick 1-1 vecka 2016-48, 3-3 vecka 2017-26. 5-5 har inte uppnåtts ännu! Då kan vi bara anta att senaste kända rad tid är 30 veckor. Skulle det idag redovisas 5-5 så är tiden plötsligt 15 veckor per rad.

Idag är det måndag, om ett par timmar vet vi hur tiderna utvecklats senaste veckan.
Det hade aldrig varit möjligt om det var som du påstår, att systemen NOLLSTÄLLS varje vecka.

Men vi "låtsas" att du har rätt i ditt antagande att du bara kan tillgodoräkna dig den senaste veckans Units för beräkning av dina eventuella provisioner (Comission + Bonus).
Kravet för att kvalificera sig för dessa provisioner är 50 SP inom de senaste 5 veckorna!
Om du hade haft rätt så borde rimligtvis kravet nöjt sig med enbart SENASTE veckan! Inte de 5 senaste veckorna.

Sid 7 Svenska KP version 2016-05-19
"KVALIFICERA FÖR PROVISIONER
För samtliga provisioner i Lyconet Marketing Program krävs det att man är kvalifcerad för provisioner. För att bli kvalifcerad för provisioner måste Marketern ha skapat sammanlagt minst 50 Shopping Points inom den aktuella veckan och de fem föregående veckorna. Dessa Shopping Points ska ha uppstått från Marketerns Lyonesskunders inköp samt Marketerns egna fullt betalda inköp och Rabattvärdecheckar.
Om Marketern uppnår 50 SP genom kriterierna ovan är han kvali cerad för provisioner aktuell vecka + ytterligare 5 veckor.
"

Den SV versionen får du tag på genom ett av dina 8 konton du uppgett du har!

Citat:
Tillägg: Och det har ingen betydelse vad du klappmongo babblar om , då kostnaden för Lyoness/Lyconet är för att återfå kostnaden (och mer därtill) i form av inkomster från Lyoness/Lyconet så anser Skatteverket det falla under nämna länk och beslutstagande.
Skatteverket anser det falla under....? Alltså, vem är det du har haft kontakt med?
Lyoness (Cashback World) är ett lojalitetskoncept. De utgifterna du tar för det är godkända för marknadsföring. Märkligt vi får olika svar du och jag. Ska prata med vår revisor!

Vi skulle rådfrågat dig Pellets, du har ju koll på allt!
Senast redigerad av anteQlimax 2017-09-25 kl. 09:12.
Citera
2017-09-25, 11:02
Medlem
Citat:
Skitsnack av ett klappmongo som inte kan länka...
Vid BERÄKNINGEN av den nya balansen får du endast RÄKNA den senaste veckan men BALANSEN bygger på tiden FÖRE också då det är ett RESULTAT av vad som skett sedan din Unit skapades.

Beräkningen är till för att fördela ut alla nya skapade (booked) Units senaste veckan.
Placeringsveckor är vad som är centralt vid uppskattning av nästa rad för sin Unit.

Kompensationsplanen säger följande....

"The Balance Commission is calculated once a week on the basis of the Units booked within the calculation period."
Ingenstans nämns ordet "före" (Before)
Ingenstans nämns ordet "placeringsveckor" (placement of week/weekly placements)
Ingenstans nämns det att "balansen bygger på tiden före" (The balance is calculated with prior booked units)

Du eller annat klappmongo har fortfarande inte kunnat styrkt erat påstående med adekvat länk - det är ni klappmongon som skall bevisa att ni har rätt - inte vi.....

Citat:
Skatteverket anser det falla under....? Alltså, vem är det du har haft kontakt med?
Lyoness (Cashback World) är ett lojalitetskoncept. De utgifterna du tar för det är godkända för marknadsföring. Märkligt vi får olika svar du och jag. Ska prata med vår revisor!

Vi skulle rådfrågat dig Pellets, du har ju koll på allt!

Då bör du (Och säkert en massa ytterligare klappmongon ta kontakt

Problemet är att det inte är marknadsföring....

Marknadsföring är endast är en utgift och genererar inte en potentiell inkomst ifrån marknadsföringsbolaget.

Du bör nog fråga din revisor (Också ett klappmongo?) följande...

"Om jag betalar Lyoness/Lyconet en kostnad för att vara med - och raggar in 50 klappmongon i programmet.
Detta ger mig xxx kronor (Värdecheck eller inte har ingen betydelese i detta fallet) i Bonus från dom.
Kan jag då dra av kostnaden för att vara med I Lyoness/Lyconet fullt ut som marknadsföringsavgift?"

Ni klappmongon (Företagare) som gått med i denna bluff får nämligen inte missa den delen att ni tjänar pengar (värdecheck spelar ingen roll) på att ragga in fler i sekten och då räknas det inte längre som "Marknadsföring" - utan som jag tidigare länkat...
"Spel i utländskt lotteri" och avdrag får ej göras.
Citera
2017-09-25, 12:51
Medlem
Citat:
Kompensationsplanen säger följande....

"The Balance Commission is calculated once a week on the basis of the Units booked within the calculation period."
Ingenstans nämns ordet "före" (Before)
Ingenstans nämns ordet "placeringsveckor" (placement of week/weekly placements)
Ingenstans nämns det att "balansen bygger på tiden före" (The balance is calculated with prior booked units)

Du eller annat klappmongo har fortfarande inte kunnat styrkt erat påstående med adekvat länk - det är ni klappmongon som skall bevisa att ni har rätt - inte vi.....

Då bör du (Och säkert en massa ytterligare klappmongon ta kontakt

Problemet är att det inte är marknadsföring....

Marknadsföring är endast är en utgift och genererar inte en potentiell inkomst ifrån marknadsföringsbolaget.

Du bör nog fråga din revisor (Också ett klappmongo?) följande...

"Om jag betalar Lyoness/Lyconet en kostnad för att vara med - och raggar in 50 klappmongon i programmet.
Detta ger mig xxx kronor (Värdecheck eller inte har ingen betydelese i detta fallet) i Bonus från dom.
Kan jag då dra av kostnaden för att vara med I Lyoness/Lyconet fullt ut som marknadsföringsavgift?"

Ni klappmongon (Företagare) som gått med i denna bluff får nämligen inte missa den delen att ni tjänar pengar (värdecheck spelar ingen roll) på att ragga in fler i sekten och då räknas det inte längre som "Marknadsföring" - utan som jag tidigare länkat...
"Spel i utländskt lotteri" och avdrag får ej göras.
Problemet här är ju att du är helt faktaresistent. Du beskriver programmet klockrent men lägger sedan din egen tolkning att programmet nollas.
Det ändrar sig inte även om du lägger till klappmongo i vartannat ord.
Alla lyconetare driver sina id:n i företagsform. Det intygar man när man registrerar sig. Alla intäkter blir därmed omsättningstillgångar och du drar de kostnader du har och när du tar ut pengar är det i form av lön och då beskattar du det som vanligt.
Jag förstår inte att du har andra uppgifter än Skatteverket på hur man driver ett bolag.
Du spelar högt och tror att du skapar mera trovärdighet genom att skrika klappmongo hela tiden.
Det visar bara hur desperat och framför allt vilken sjuk människa du är.
Citera
2017-09-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Problemet här är ju att du är helt faktaresistent. Du beskriver programmet klockrent men lägger sedan din egen tolkning att programmet nollas.
Alla lyconetare driver sina id:n i företagsform. Det intygar man när man registrerar sig. Alla intäkter blir därmed omsättningstillgångar och du drar de kostnader du har och när du tar ut pengar är det i form av lön och då beskattar du det som vanligt.
Jag förstår inte att du har andra uppgifter än Skatteverket på hur man driver ett bolag.
Du spelar högt och tror att du skapar mera trovärdighet genom att skrika klappmongo hela tiden.
Stackars klappmongo...

Du har uppenbarligen lässvårigheter som alla andra klappmongon och kan inte läsa skattemyndighetens ställningstagande....

När du betalar Lyoness/Lyconet så får du inte räkna intäkten från dom som omsättningstillgång och du får heller inte dra av kostanderna - just p.g.a. följande...

"Deltagandet förutsätter en inbetalning och utlovar en helt orimlig avkastning.
Vid sådant fall bör verksamheten behandlas som ett lotteri."
"Eventuell inkomst från deltagande i sådana utländska spel är därför skattepliktig kapitalinkomst såsom vinst i ett utländskt lotteri.
Inga utgifter för att delta i spelen får dras av."

Anti-Klappmongo vill ha det till att Lyoness är avdragsgillt p.g.a. att det är marknadsföring.
Du (komiker-klappmongo) vill ha det till att Lyoness är avdragsgillt p.g.a. att du skall räkna inkomsten som "omsättningstillgång".

Och ingenting av det ni klappmongon tydligen inte är överrens om själva stämmer med vad skatteverket har svarat...

Att ni klappmongon inte heller kan presentera en korrekt länk som bevisar era påståenden om att klappmongon får tillgodoräkna sig units bokade innan beräkningsperioden är också ett stort skämt.

Jag hoppas att ni fortsätter att skriva i tråden då ni lyckas med konstycket att göra er själva (Och företaget) dummare än vad jag någonsin trodde var möjligt
Citera
2017-09-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs

Det här blir ju bara allt mer snurrigt. Så nu driver man som Lyconetare ett företag? Har du registrerat detta hos Skatteverket?
Citera
2017-09-25, 21:47
Medlem
Citat:
Stackars klappmongo...

Du har uppenbarligen lässvårigheter som alla andra klappmongon och kan inte läsa skattemyndighetens ställningstagande....

När du betalar Lyoness/Lyconet så får du inte räkna intäkten från dom som omsättningstillgång och du får heller inte dra av kostanderna - just p.g.a. följande...

"Deltagandet förutsätter en inbetalning och utlovar en helt orimlig avkastning.
Vid sådant fall bör verksamheten behandlas som ett lotteri."
"Eventuell inkomst från deltagande i sådana utländska spel är därför skattepliktig kapitalinkomst såsom vinst i ett utländskt lotteri.
Inga utgifter för att delta i spelen får dras av."

Anti-Klappmongo vill ha det till att Lyoness är avdragsgillt p.g.a. att det är marknadsföring.
Du (komiker-klappmongo) vill ha det till att Lyoness är avdragsgillt p.g.a. att du skall räkna inkomsten som "omsättningstillgång".

Och ingenting av det ni klappmongon tydligen inte är överrens om själva stämmer med vad skatteverket har svarat...

Att ni klappmongon inte heller kan presentera en korrekt länk som bevisar era påståenden om att klappmongon får tillgodoräkna sig units bokade innan beräkningsperioden är också ett stort skämt.

Jag hoppas att ni fortsätter att skriva i tråden då ni lyckas med konstycket att göra er själva (Och företaget) dummare än vad jag någonsin trodde var möjligt
Konstigt då att skattemyndigheten inte har haft några anmärkningar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in