2017-08-03, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
En liten rättelse och påminnelse:

Jonwil har absolut inte avslöjat/erkänt något i denna tråd som ni inte redan förutsatt och påstått. Däremot har han ganska ödmjukt (till en början) försökt besvara samtliga frågor som ställts i tråden. Den "nyvunna" kunskap ni fått genom dessa svar är på inga vis något nytt eller hemligt för de myndigheter och åklagare som intresserar sig för att granska Lyoness.

Pellets har rätt i en sak, det blir givetvis billigare att bedriva sin marknadsföring som han själv gör. Hans sätt att ställa sina "gratis kostnader" mot kostnaden för Lyoness är inte rättvisande så länge han inte blandar in övriga kostnader för traditionell marknadsföring de flesta företag har.

Ställ kostnad mot kostnad i fortsättningen så blir det en mer rättvisande bild av vad du vill framföra.

Som företagare ansluten till Lyoness kan jag däremot påstå att det inte är "så illa" som Pellets försöker framställa. Vi har ersatt en av våra tidigare årliga annonskampanjer med Lyoness och ser enbart fördelar med Lyoness. Givetvis kan jag hålla med om att deras nuvarande system i butiken kan bli lite besvärande för sk volymverksamheter med många kunder under vissa tider på dagen. Vi bedriver ingen sådan verksamhet så vi upplever själva inte detta.

Angående er syn på att Lyoness är ett Pyramidspel/Ponzi/ Snöboll system så är det på sin plats att klargöra ett par saker:

1. Ett pyramidspel är när människor lockas att köpa in sig i en verksamhet.
2. Inträdespengarna går till de som rekryterat nya medlemmar.
3. Det finns ett krav på rekrytering.

Lyoness (CashbackWorld) har inga av dessa kraven. Detta står klart i deras avtal och detta har jag tidigare i tråden påpekat.

Lyoness erbjuder dig som vanlig CashbackWorld kund att få ut mer av den del av % avgiften jag som företagare betalar. Den har nämnts ett antal gånger som Recash och den tillfaller som beskrivet en vanlig Lyoness kunds närmaste Lyconet Marketer.

Väljer du att bli Lyconet Marketer så kan du samla denna Recash och få den antingen kontant eller i SP som samlas till en enhet (Unit).

Vill du inte ha en enhet så ta ut det direkt i kontanter. Med Lyconets Balans system erbjuds du en möjlighet att slutligen få en större köpkraft att omsätta i Lyoness.

Det finns inga krav på insatser. Detta krav har aldrig funnits och kommer inte heller att realiseras.

Att folk plötsligt en dag skulle sluta konsumera inom Lyoness anser jag högst osannolikt eftersom de siffror och signaler jag får från mina vänner i både Italien och Kroatien ökar deras omsättning.

Förstår att jonwil lämnar tråden. Tråkigt förstås men jag tror ni innerst inne vet varför!

Tack för att du på ett tydligt sätt exempelfierar min kritik tidigare i denna tråd: att när man kritiserar "investeringsdelen" och påtalar pyramidspelsupplägget där så börjar en Lyoness-anhängare prata om cashback-kortet. Det som kännetecknar ett pyramidspel går inte att finna när man tittar på Lyoness cashback-kort. Men det är inte cashback-kortet vi hävdar har ett pyramidspelsupplägg utan "investeringsdelen" som sedan 2014 går under namnet Lyconet.

Citat:
Med Lyconets Balans system erbjuds du en möjlighet att slutligen få en större köpkraft att omsätta i Lyoness.

Det finns inga krav på insatser. Detta krav har aldrig funnits och kommer inte heller att realiseras.

Här far du med osanning. jonwill85 har bekräftat att det kostar att ansluta sig till Lyconet, att du måste skapa 50SP inom en viss tids period (inom fem veckor) och att du måste fortsätta skapa 50SP var femte vecka för att erhålla bonus och provision inom systemet.

Så ja, det finns krav på insatser.

Du har heller inte svarat på hur bonus och provision finansieras inom bonusbalanssystemen.
Citera
2017-08-03, 18:32
Medlem
Citat:

Jonwil har absolut inte avslöjat/erkänt något i denna tråd som ni inte redan förutsatt och påstått. Däremot har han ganska ödmjukt (till en början) försökt besvara samtliga frågor som ställts i tråden. Den "nyvunna" kunskap ni fått genom dessa svar är på inga vis något nytt eller hemligt för de myndigheter och åklagare som intresserar sig för att granska Lyoness.

Pellets har rätt i en sak, det blir givetvis billigare att bedriva sin marknadsföring som han själv gör. Hans sätt att ställa sina "gratis kostnader" mot kostnaden för Lyoness är inte rättvisande så länge han inte blandar in övriga kostnader för traditionell marknadsföring de flesta företag har.

Ställ kostnad mot kostnad i fortsättningen så blir det en mer rättvisande bild av vad du vill framföra.

Som företagare ansluten till Lyoness kan jag däremot påstå att det inte är "så illa" som Pellets försöker framställa. Vi har ersatt en av våra tidigare årliga annonskampanjer med Lyoness och ser enbart fördelar med Lyoness. Givetvis kan jag hålla med om att deras nuvarande system i butiken kan bli lite besvärande för sk volymverksamheter med många kunder under vissa tider på dagen. Vi bedriver ingen sådan verksamhet så vi upplever själva inte detta.
Ursäkta? Är du helt bakom flötet?
Anslutning x 1 (4690kr, 8450kr, 12200kr)
PLUS
månadsavgift ( 0kr, 375kr, 445kr)
PLUS!
8-10% för varje såld vara

En "traditionell" annonskampanj på årsbasis för ett hyggligt företag ligger mellan 20-30k.
Då når du ut lokalt till din målgrupp som du strävar efter.

Nu hävdar du - att finnas med I Lyoness program (Vi tar medianen) för en kostnad på
8450+(375*12)+8-10% för varje såld vara 12950+Okänd kostnad väger upp detta?
Då är du inte riktigt frisk - då det enda Bluff & Båg bidrar med är att företaget finns med på hemsidan och i en app - INEGNTING annat.

Och notera - det är inte heller avdragsgillt för marknadsföring vilket annonseringen är - då den dels är produkt relaterad och riktad mot allmänheten och inte ett medlemsällskap som inte har med företagets ordinare verksamhet att göra....

Så 20.000 plus att du kan dra av denna kostnad i deklarationen plus att du når direkt din målgrupp gentemot att finnas med på en hemsida och en app och du finner att Lyoness är bättre?
Då har du någ inte förstått vitsen med företagsamhet som är lönsam...

Citat:
Angående er syn på att Lyoness är ett Pyramidspel/Ponzi/ Snöboll system så är det på sin plats att klargöra ett par saker:

1. Ett pyramidspel är när människor lockas att köpa in sig i en verksamhet.
2. Inträdespengarna går till de som rekryterat nya medlemmar.
3. Det finns ett krav på rekrytering.

Lyoness (CashbackWorld) har inga av dessa kraven. Detta står klart i deras avtal och detta har jag tidigare i tråden påpekat.

Om du läser inläggen så - jo det är ett pyramidspel / Ponzi upplägg - det är absolut INTE ett MLM företag då du inte har en produkt du säljer

Citat:
Lyoness erbjuder dig som vanlig CashbackWorld kund att få ut mer av den del av % avgiften jag som företagare betalar. Den har nämnts ett antal gånger som Recash och den tillfaller som beskrivet en vanlig Lyoness kunds närmaste Lyconet Marketer.

Väljer du att bli Lyconet Marketer så kan du samla denna Recash och få den antingen kontant eller i SP som samlas till en enhet (Unit).

Vill du inte ha en enhet så ta ut det direkt i kontanter. Med Lyconets Balans system erbjuds du en möjlighet att slutligen få en större köpkraft att omsätta i Lyoness.

Att folk plötsligt en dag skulle sluta konsumera inom Lyoness anser jag högst osannolikt eftersom de siffror och signaler jag får från mina vänner i både Italien och Kroatien ökar deras omsättning.

Förstår att jonwil lämnar tråden. Tråkigt förstås men jag tror ni innerst inne vet varför!
Bla bla bla...

Jo , det finns krav på insatser och det står i avtalet att man måste uppfylla kriterier för att få fortsätta vara Markater och där bl.a. så är det att man ska ha 350 SP under en 6/12? månaders period för att behålla statusen.

Eftersom 1SP=212:- (c:a) så MÅSTE du handla för 74.000:- hos Klappmongon (I princip en omöjlighet) eller så köper du helt enkelt din plats genom att köpa 50SP för 475:- styck....

Kom ihåg det som klappmongot förklarat

1 Ny Unit behöver 70 nya för att generera bonus?
Då behöver de 70 som nu kom in , ytterligare 70 nya var...
Var i pyramiden tror du att ni är nu? Steg 2? Steg 6?

1 Första Nya uniten
70 de 70 som behövs för att nummer 1 skall få bonus
4900 de 70 på de 70 som behövs för att alla dom skall få bonus
343000 de 70 på det 4900 som behövs för att alla dom skall få bonus
24010000 de 70 på de 343000 som behövs för att alla dom skall få bonus
1680700000 de 70 på de 24010000 som behövs för att alla dom skall få bonus
Citera
2017-08-03, 21:48
Medlem
Citat:

Vi tittar på den ekonomiska aspekten mer i detalj , eftersom det är helt efterblivet att vara med som företagare..

(Skit i den fasta kostnaden och skit i den fasta "månadsavgiften")

1) 10% som skall betalas när varje Lyoness Kund handlar
2) Alla "nya" kunder som du "vinner" är just Lyoness Kunder
3) Låt oss leka med att du "vinner" 50% mer kunder
4) Från att ha en försäljning (om året) på 10.000.000:- Sek så har den nu ökat till 15.000.000.

Nu kommer det roliga...

Du har ett påslag på 20% (Ligger mellan 20-30% efter skatter , avgifter etc...)
Det betyder...

Innan Lyoness = 2.000.000 i vinst
Efter Lyoness = 2.500.000 i vinst

Du tappar alltså 50% i rena vinstpengar - för om du lyckats med den 50% ökningen genom Sociala medier , "annons" eller liknande så hade det varit 3.000.000 i vinst och en ökning med 1 Miljon som nu bara blev 500.000.
Och så här fortsätter det år efter år...

Och detta eftersom ett klappmongo som du går med i klappmongonas riks-sekt bara lyckas få dit klappmongon som använder sina kort , som nya kunder , så kommer du att tillslut bli tvingad att öka priserna vilket gör att du tappar ALLA kunder till konkurrenterna som håller billigare priser - för dom är inte med i klappmongonas rikssekt.
Citera
2017-08-03, 23:57
Medlem
Jag har inga problem med Lyoness cashback-kort. Vill Elsa handla hos "Lisas blommor" trots högre pris än hos konkurrenterna för att "Lisas blommor" är den bästa floristen, låt henne göra det. Är "Lisas blommor" anslutna till Lyoness och Elsa har Lyoness-cashback, låt henne använda det då det är upp till "Lisas blommor" att sätta priser så det klarar sina kostnader.

Det är "investeringsdelen" hos Lyoness som jag har problem med. Det som numera går under Lyconet. En enkel balansräkning visar att något inte stämmer:

71 units är GARANTERADE en avkastning på 4750kr (3800+950kr) vardera (1 unit kräver 70 units för att ge bonus) där insatsen är som lägst 475kr. En enkel balansräkning ger: (71x475kr)-(71x4750kr)=33725-337750kr=-303525kr.

Frågan är vem som betalar dessa -303525kr.

Om nya "units" finansierar "avkastningen" så är det ett pyramidspel.
Citera
2017-08-04, 07:28
Medlem
"dessa svar är på inga vis något nytt eller hemligt för de myndigheter och åklagare som intresserar sig för att granska Lyoness."

Pyramidspelslagarna skapades för att skydda oss alla.
Lyoness hittade ett kryphål i lagen och startade sin pyramid.
Lagar kommer att skrivas om för att täppa upp detta kryphål.

Du har valt att ha ett samarbete med ett företag som hittat ett kryphål till att ödelägga människors ekonomi.
Men det är ju lagligt så då är det väl ok?
Ja det är lagligt att sälja narkotika som ej blivit klassad än till kidsen.. Du kan säker dubbla din omsättning och det är ju lagligt...
Citera
2017-08-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Jag har inga problem med Lyoness cashback-kort. Vill Elsa handla hos "Lisas blommor" trots högre pris än hos konkurrenterna för att "Lisas blommor" är den bästa floristen, låt henne göra det. Är "Lisas blommor" anslutna till Lyoness och Elsa har Lyoness-cashback, låt henne använda det då det är upp till "Lisas blommor" att sätta priser så det klarar sina kostnader.

Det är "investeringsdelen" hos Lyoness som jag har problem med. Det som numera går under Lyconet. En enkel balansräkning visar att något inte stämmer:

71 units är GARANTERADE en avkastning på 4750kr (3800+950kr) vardera (1 unit kräver 70 units för att ge bonus) där insatsen är som lägst 475kr. En enkel balansräkning ger: (71x475kr)-(71x4750kr)=33725-337750kr=-303525kr.

Frågan är vem som betalar dessa -303525kr.

Om nya "units" finansierar "avkastningen" så är det ett pyramidspel.

Norge fann i sin första undersökning att Lyoness inte var ett pyramidspel då 42% av deras inkomst härrörde sig till insatser. (Dom här någon 50% spärr om jag inte är helt ute och cyklar)

Det som klappmongona skriker på är ju att "Klappmongon behöver inte köpa Units - skapa ett nätverk och handla istället då"

Detta innebär att klappmongona har ljugit någonstans gällande avgiften som företagarna betalar till Lyoness för varje dragning då en del även bör gå till bonusdelen på 3.800:-
Den kan ju inte bara finansieras av köpen på 475:-

( (FB) Lyoness - Scam och pyramidspel?)

Företaget betalar 10% till Lyoness, dvs 100 kr.
Cashback 20 kr till mig
Vänskapsbonus 0,5% x 2, dvs 5+5 kr till de två närmast mig som rekomenderade Lyoness till mig.
2% till Lyoness (löner etc)
2 % till två välgörengetsprojekt

Totalt 7% = 70 kr.

Kvar finns 3% som ger Recash 30 kr till den som närmast mig är med i Lyconet. Skulle jag själv ta det steget får jag själv Recash värdet - totalt 50 kr (5%)

Så , om jag nu läser detta mer ordentligt...

Av 10% som företagaren betalar så fördelas det som följer...

Cashback = 2%
Vänskapsbonus = 1%
Välgörenhetsprojekt (???) = 2%
Lyoness (???) = 2%
Re-Cash = 3%

Rätta mig om jag är helt fel ute - men jag skulle nog kunna tänka mig att de två delarna där jag skrivit frågetecken kan täcka "Unit" kostnaden för de som handlar.
Notera att 475/10.000=4% -isch och Välgörenhetsprojekt + Lyoness är 4% vilket täcker kostnaden för en så kallad Unit.

Det är ju därför som dom nu har lyckas duckat för en del lagar..

"Handla så mycket som möjligt hos klappmongon och bygg din bonus - men vill du "skynda på din bonus" så kan du köpa Shopping Points av oss direkt istället för att gynna våra anslutna företagare"

Här är den delen jag stör mig så förbannat mycket på...

Alla klappmongon säger i tråden "Bli medlem och handla hos våra företagare och bygg upp din bonus!. Handla för 10.000 och få 1 Unit och din bonus resa har fått en raketstart"
Medans deras egna företagsledning säger precis tvärtom...
"Köp Shopping Points av oss istället för att handla hos våra anslutna företag så får du din bonus mycket fortare"

Så är det någon som skiter i de anslutna småföretagen så är det Lyconet själva då dom , i princip , konkurrerar med sig själva genom att sälja Shopping Points som är grunden , och argumentet , för själva Lyoness Kortet (och produkten)
Citera
2017-08-04, 13:50
Bannlyst
Det är fan inte lätt att låta bli svara dig!
Nu får du ge dig med dina tramserier:
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Här är den delen jag stör mig så förbannat mycket på...

Alla klappmongon säger i tråden "Bli medlem och handla hos våra företagare och bygg upp din bonus!. Handla för 10.000 och få 1 Unit och din bonus resa har fått en raketstart"
Medans deras egna företagsledning säger precis tvärtom...
"Köp Shopping Points av oss istället för att handla hos våra anslutna företag så får du din bonus mycket fortare"

Så är det någon som skiter i de anslutna småföretagen så är det Lyconet själva då dom , i princip , konkurrerar med sig själva genom att sälja Shopping Points som är grunden , och argumentet , för själva Lyoness Kortet (och produkten)
Det är ett fullständigt felaktigt påstående och det är du fullt medveten om.
Nu får du nog fundera en gång till på ditt antagande för det faller dessutom på sin egen orimlighet.
1. Det framgår med all tydlighet i denna tråd att bonusen är bunden till att nyttjas gentemot ett Lyoness anslutet företag/butik. Av 4845 kr är 3800 kr bundna till en bonus som måste nyttjas inom Lyoness.

Hur kan du påstå att det upplägget inte gynnar dig som företagare? (om du var ansluten)

2. Lyoness målsättning är först och främst att expandera antalet vanliga kunder som nöjer sig med att få sin Cashback. Det försöker Lyoness framförallt göra genom sina sponsringsystem (Customer Clouds).

Oavsett om dessa enheter skapas i ordningen
1. konsumtion -> Shoppingpoints -> enhet -> bonus
eller
2. rabattvärdecheck ->Shoppingpoints -> enhet -> bonus
så gynnar de anslutna företag.

Bonusen gynnar företagen och återkonsumtionen av rabattvärdecheckarna gynnar företagen.

/JvA
Senast redigerad av jonwill85 2017-08-04 kl. 13:59.
Citera
2017-08-04, 14:09
Medlem
Välkommen tillbaka Jonas von quagmire..
Nu när du ändå är tillbaka så kanske du kan vara snäll och räkna ut min matematiska fråga?
Du har ett esp nätverk med en person som har en bc1 och betalar in en enhet i månaden.
Snitt tiden för att den ska mogna ligger för enkelhetens skull på 3 år.
Det betyder att dina inbetalningar täcker upp ca hälften av kostnaden och ditt nätverk täcker upp hälften genom konsumtion.
Efter tre år så mognar din bc1 och skapar 70 nya bc1 som ska mogna.
Dina egna inbetalningar täcker upp hälften för 1 av dessa 70 bc1. Hur mycket måste då konsumtionen öka i ditt nätverk under dej för att du ska kunna bibehålla en snitt tid på 3 år?
Citera
2017-08-04, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Om du läser inläggen så - jo det är ett pyramidspel / Ponzi upplägg - det är absolut INTE ett MLM företag då du inte har en produkt du säljer
De säljer en tjänst, ett Lojalitetskoncept, inte fysiska varor!

Är alla tjänstebaserade företag Ponzi/Pyramid nu plötsligt?

/JvA
Citera
2017-08-04, 14:27
Medlem
Du går in som nummer 1000 i ett esp nätverk.
Alla har en varsin bc1 som mognar på 3 år och ni alla betalar in för en enhet i månaden.
När din första bc1 har mogna och skapat 70 nya så ligger det helt plötsligt 70000 bc1 på kö före dina 70 bc1. Om konsumtionen inte ökar hur lång tid tar det då för det att bli dina 70 bc1ors tur att börja mogna?
Senast redigerad av mickell 2017-08-04 kl. 14:31. Anledning: Autokorr
Citera
2017-08-04, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Det är fan inte lätt att låta bli svara dig!
Nu får du ge dig med dina tramserier:

Det är ett fullständigt felaktigt påstående och det är du fullt medveten om.
Nu får du nog fundera en gång till på ditt antagande för det faller dessutom på sin egen orimlighet.
1. Det framgår med all tydlighet i denna tråd att bonusen är bunden till att nyttjas gentemot ett Lyoness anslutet företag/butik. Av 4845 kr är 3800 kr bundna till en bonus som måste nyttjas inom Lyoness.

Hur kan du påstå att det upplägget inte gynnar dig som företagare? (om du var ansluten)

Stackars klappmongo...

A) Bonusen stannar inte inom systemet eftersom pengarna bara försvinner ut ur Pyramiden.
B) Bonusen väljer du att använda hos vilket klappmongo du vill som är ansluten till Bluff & Båg.

Med andra ord så gynnar INTE bonusen mig som affärsinnehavare eftersom det INTE är säkerställt att Klappmongot med bonuschecken använder den hos just mitt Bluff & Båg AB.

Citat:
2. Lyoness målsättning är först och främst att expandera antalet vanliga kunder som nöjer sig med att få sin Cashback. Det försöker Lyoness framförallt göra genom sina sponsringsystem (Customer Clouds).

Oavsett om dessa enheter skapas i ordningen
1. konsumtion -> Shoppingpoints -> enhet -> bonus
eller
2. rabattvärdecheck ->Shoppingpoints -> enhet -> bonus
så gynnar de anslutna företag.

Bonusen gynnar företagen och återkonsumtionen av rabattvärdecheckarna gynnar företagen.

/JvA
Nej - det gynnar INTE de stackars klappmongona med företag som bluffats med i detta...

Bonusen gynnar INTE företagen...

* Betala 10% (Plus anslutningsavgift , plus månadskostnad) till tredje part för alla sålda varor/tjänster är ocker eftersom motprestationen inte ens är i närheten.
* Du är inte garanterad att bonuschecken används hos just ditt företag - alltså är det inget som gynnar ditt företag
* konsumtion -> Shoppingpoints -> enhet -> bonus Gynnar företaget som är medlurat i bluff & båg endast i konsumtionsdelen. Dock 50% lägre vinst än om klappmongot INTE gått med i Bluff & Båg
* rabattvärdecheck ->Shoppingpoints -> enhet -> bonus Gynnar endast Lyoness som fått (475:-*71 st)-c:a 4000 = 30.000 Sek. Eftersom företaget med klappmongot är tvungen att sälja en vara/tjänst med 50% lägre vinst än om klappmongot INTE gått med i Bluff & Båg

Citat:
De säljer en tjänst, ett Lojalitetskoncept, inte fysiska varor!

Är alla tjänstebaserade företag Ponzi/Pyramid nu plötsligt?

/JvA

Stackar klappmongo - Du har enorma lässvårigheter har jag nu upptäckt...

"absolut INTE ett MLM företag då du inte har en produkt du säljer"
Jag har inte skrivit något om pyramidspel gentemot tjänster.

Men du kan få en engelsk läsuppgift...

https://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_scheme
A pyramid scheme is a business model that recruits members via a promise of payments or services for enrolling others into the scheme, rather than supplying investments or sale of products or services. As recruiting multiplies, recruiting becomes quickly impossible, and most members are unable to profit; as such, pyramid schemes are unsustainable and often illegal.

När du klarat av att läsa den texten jag klistrat in ovan från Wikipedia - så kan du försöka besvara mickell:s fråga...

Och observera det absurda i det du redan berättat...

1: 1 Ny Unit
2: 70 Nya Units (Nu får 1:an Bonus)
3: 4900 Nya Units (nu har alla på 2:a steget fått bonus)
4: 343.000 Nya Units (nu har alla på 3:e steget fått bonus)
5: 24.010.000 Nya Units (Nu har alla på 4:e steget fått bonus)
6: 1.680.700.000 Nya Units (Nu har alla på 5:e steget fått bonus)

* Det som är beskrivet - anser du inte att det är ett pyramdispel?
* Vart tror du att dina Units befinner sig?
* Hur lång tid tror du att det tar för systemet att klara av att gå Steg 4 klart?
* Hur många Units tror du skapas i systemet per månad?
(Ledtråd: 343000 delat med din siffra så har du svaret på punkt 3)
Citera
2017-08-04, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Du går in som nummer 1000 i ett esp nätverk.
Alla har en varsin bc1 som mognar på 3 år och ni alla betalar in för en enhet i månaden.
När din första bc1 har mogna och skapat 70 nya så ligger det helt plötsligt 70000 bc1 på kö före dina 70 bc1. Om konsumtionen inte ökar hur lång tid tar det då för det att bli dina 70 bc1ors tur att börja mogna?
Om jag köper 1 Rabattvärdecheck i månaden i 3 år så har jag 36 st BC1, inte 70!
Tiden det tar beror på hur stor konsumtion och genereing av Units som sker för stunden.
Det är inte fixerad tid utan dynamisk, följer vad som sker.
Det kan ta 1 år eller 5-6 år, men snittet ligger på 3-5 år.

Din matematik stämmer inte dessutom. Sedan skapar inte en Unit 70 Units....

Detta var ett högst tillfälligt "återfall", sambon (som ställde diagnosen på Pellets btw) har önskemål om att min tid läggs på annat än denna tråd....

/J v A
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in