2017-07-10, 19:53
Medlem
Tack! Ja två läger, dom i toppskiktet på pyramiden som tjänar pengar på andra människors misär och ekonomiska förödelse. mot oss som tycker att dessa herrar hör hemma i en cell tillsammans med Kalle Anka.

Lyoness, lyconet, cashbackworld är dömda för pyramidspelsverksamhet i flera länder PUNKT!
Citera
2017-07-11, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Jäkligt fånig jämförelse men vi fortsätter väl på den:
Nu är ju Kalle ett svin i mina ögon eftersom han i ditt exempel dömdes för 4 fall av de 20!
Om frågan däremot gäller hans oskyldighet i de andra 16 fallen så har väl domstolen sagt sitt, att han är oskyldig. Ska han då anses av allmänheten som skyldig i även dessa 16?

Att anklagas och dömas är en väsentlig skillnad! Om jag hatar dig och får för mig att anklaga dig för stulit min bil så är det alltså sant trots du frias i domstol i brist på bevis? Ska jag fortsätta offentligt påstå att du är en biltjuv?

När det gäller Lyoness så har de inte dömts eller fällts för Pyramidspel men däremot anklagats och utretts för det. Däremot blivit friade vilket "avhandlats längre bak i tråden". Vad de blivit dömda för i april 2016 är ett antal fall från 2013-2014 där några "Lyconetare" inte fattade vad de gav sig in på! Domen gäller vilseledande marknadsföring. Lyoness ändrade sina avtal då och där!

Inte helt unikt för Lyoness att dömas för vilseledande marknadsföring:

Senast är Coop http://www.blt.se/ledare/coops-ekobluff/
Värst ut är Volkswagen http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6261637

Att några civilrättsliga åklagare livnär sig på att hålla liv i nedlagda ärenden och företräda "missnöjda" Lyconet marketers är inget som slagit er?

/J
Visst är det så att den inte är unikt för lyoness att dömas för vilseledande marknadsföring som dom gjorde 2013. Det är inte heller unikt att dömas för pyramidspel som dom gjort 2017.
Man kan bagatellisera vilseledande reklam men man kan fan inte bagatellisera avtal som skrivs för att vara oförståeligt för att medvetet bedriva olaglig pyramidspelsverksamhet.
Man döms att betala tillbaka pengar till offren men skriver då ett nytt avtal och hotar medlemmarna med att dom kan bli av med pengarna om dom inte byter till lyconet medan man överklagar domen och kan bluffa vidare...
Att surfa på mastercards namn blir helylle i jämförelse.
Citera
2017-07-14, 20:16
Medlem
Citat:
1. Varsågod! Tror nu inte folk i allmänhet är så korkade som du tror att de helt onyanserat läser denna tråden och inte själva kan sortera skiten! Länka du till alla dina domstolsutfall och skit i att länka till de som visar motsatsen! Så har du gjort hela tiden och kommer säkerligen fortsätta förneka motbevisen! Inte lönt att tjafsa med dig egentligen, bara blev så eftersom du började med ditt "Klappmongo" påhopp direkt...

2. Kanske att nå högsta karriären kan vara en riktig utmaning men att nå halvvägs och få en hyfsad månadslön sidan om ditt "vanliga" kneg är fullt möjligt! För vem som helst som orkar läsa på och se hur det fungerar. Inte fastna i ditt Pyramidspels tjafs! Hade du lagt all tid på det istället för sitta o posta över 2000 inlägg på Flashback i diverse trådar hade du säkert själv varit där! Idiot!

3. Tack!!! Absolut det bästa argumentet hittills från dig! Det är exakt det som är meningen- ett kort istället för 10-15 kort som du inte alltid har med dig! Har du alla korten i en påse när du lämnar hemmet? Va inte så trångsynt!

4. Hittade det i inlägg #2042-2045, du ändrar dig plötsligt och säger ATT DET VAR BARA ETT EXEMPEL när du påstod du HADE utgifter! Påstå NU inte att det INTE var ett lögnaktigt sätt att försöka köra över han som är företagare och kan säga det fungerar! Det var fullt medvetet från din sida för att "köra" över han! Pajas!

5. Har gjort så flertalet gånger men du ser inte det som argument för Lyoness! Kvittar väl vad man skriver för du slår bort det med "tidigare motbevisat i tråden"! Jäkla EKO alltså!

/J

(Tillbaka efter semester resa...)

1) Länkat till domstolsutslag - men jag kan inte länka till det "som bevisar motsatsen" då det inte existerar. Väldigt enkelt...
Lyoness ÄR fällda i flera fall , och detta är faställt (Se länkar längre bak i tråden)
Det finns inget "som bevisar motsatsen" (För övrigt din uppgift som vill få Lyoness och vara legitimt)

2) Nej - eftersom vi pratar om 100.000 klappmongon , och endast 25 av dessa kan plocka ut en summa som går att leva på - i dessa 25 ingår alltså CEO med flera som endast är i toppen.
Inse att det är dödsdömt att få en sådan inkomst - detta finns rtedan bevisat genom forskning o.s.v.
Lyoness har dock ett jättebra exempel då deras årsrapport är extremt lätt tillgängligt.

3) Well , 1 kort är INTE lyoness ditt klappmongo. Jag kan inte betala med det!
Så tyvärr , där föll det argumentet platt (IGEN!)
Lyoness fungerar dessutom i obskyra butiker som ingen handlar i iallafall - så det finns ingen anledning att ha kortet (Speciellt i Sverige...)

4) 2042 och utgifter var skrivet av anteQlimax och inte mig
2043 - jag ger exempel på hur samma utgifter som Lyoness tar kan spenderas istället
Jag lägger ut en engångskostnad på 1200:- per år i 10 år för en kampanj i lokaltidningen .
Jag tar en månadsavgift för ytterligare "reklam" för 800:- per månad.
(Små annonser - posters m.m.)
Jag har INGEN % avgift till Lyoness och kan då alltså hålla 10% billigare priser än klappmongon som är med i Lyoness.

2044 och utgifter var skrivet av anteQlimax och inte mig
2045 och utgifter som är mitt svar
Jag kan hålla lägre priser i min butik än en Lyonessansluten. Jag sköter min marknadsföring gratis själv genom Facebook/LinkedIn/Instagram och andra sociala medier. Det jag drog för dig var ett exempel. I verkligheten betalar jag inte en spänn i marknadsföring mer än den arbetstid jag lägger ner (istället för att spela golf).
Så - Din lilla Pajas - var det något mer du villa påpeka jag sagt om utgifter?

5) Nej - du har inte kommit med ett enda hållbart argument
A) Ett kort? Nej - funkar knappt i en enda butik och går inte att betala med
B) Bra rabatt? Kanske - men eftersom det endast funkar i små "konstiga" butiker finns ingen anledning att skaffa ett kort till i plånboken

Visa oss 2 argument som är hållbara
Företag som skall koppla upp sig mot Lyoness
Konsument som skall skaffa kortet
Citera
2017-07-14, 20:19
Medlem
Citat:
Jäkligt fånig jämförelse men vi fortsätter väl på den:
Nu är ju Kalle ett svin i mina ögon eftersom han i ditt exempel dömdes för 4 fall av de 20!
Om frågan däremot gäller hans oskyldighet i de andra 16 fallen så har väl domstolen sagt sitt, att han är oskyldig. Ska han då anses av allmänheten som skyldig i även dessa 16?

Att anklagas och dömas är en väsentlig skillnad! Om jag hatar dig och får för mig att anklaga dig för stulit min bil så är det alltså sant trots du frias i domstol i brist på bevis? Ska jag fortsätta offentligt påstå att du är en biltjuv?

När det gäller Lyoness så har de inte dömts eller fällts för Pyramidspel men däremot anklagats och utretts för det. Däremot blivit friade vilket "avhandlats längre bak i tråden". Vad de blivit dömda för i april 2016 är ett antal fall från 2013-2014 där några "Lyconetare" inte fattade vad de gav sig in på! Domen gäller vilseledande marknadsföring. Lyoness ändrade sina avtal då och där!

Inte helt unikt för Lyoness att dömas för vilseledande marknadsföring:

Senast är Coop http://www.blt.se/ledare/coops-ekobluff/
Värst ut är Volkswagen http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6261637

Att några civilrättsliga åklagare livnär sig på att hålla liv i nedlagda ärenden och företräda "missnöjda" Lyconet marketers är inget som slagit er?

/J

Jaha - du efterfrågar länkar som "Bevisar motsatsen" och är i Lyoness favör.
Det bästa du kan åstakomma är patetiska länkar om andra företag än Lyoness/Lyconet/Cashbackworld

Grattis - Ditt nya nick borde vara...
Klappmongo-Pajas
Citera
2017-07-15, 19:17
Medlem
VKI vinner i högsta domstolen i Österrike mot lyoness. Lyo döms i HÖGSTA att betala tillbaka pengarna plus ränta.
trend.at/branchen/rechtsschutz/ogh-vetragsklauseln-lyoness-8229024
Citera
2017-07-15, 19:27
Medlem
Men alla små blåsta klappmongon blir ändå utan pengar för ni hoppade över till lyconet avtalet så nu behöver dom ändå inte betala tillbaka trotts domen! Grattis!!
Citera
2017-07-17, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyoscam
Men alla små blåsta klappmongon blir ändå utan pengar för ni hoppade över till lyconet avtalet så nu behöver dom ändå inte betala tillbaka trotts domen! Grattis!!

Alla offer kan ändå försöka få tillbaka sina pengar. Ni kan gå in på www.verbraucherrecht.at och få hjälp.
Citera
2017-07-18, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

1) Länkat till domstolsutslag - men jag kan inte länka till det "som bevisar motsatsen" då det inte existerar. Väldigt enkelt...
Lyoness ÄR fällda i flera fall , och detta är faställt (Se länkar längre bak i tråden)
Det finns inget "som bevisar motsatsen" (För övrigt din uppgift som vill få Lyoness och vara legitimt)

Men va fasen? Lalalalalaaaa.....
Du kan, men vill inte! Har själv länkat till motsatsen:

https://www.accc.gov.au/media-releas...me-not-pyramid
Svenska Lotteriinspektionen friade
Norska motsvarigheten friade (att de rotar i det igen beror på "tips från allmänheten").
De friades i Österrike i andra fall än de ni nu lyfter fram.

Ja, Lyoness ÄR fällda i flera fall! Skall vi ta dem ett och ett? Ska vi ta de senaste fallen från i år?
Det ni jublar över i Österrike är 7 st privatpersoner som i alla fått gehör för exakt SAMMA sak i det GAMLA avtalet före 2014! Det som numera ÄR historia! No more! Finito!
Där anses gamla upplägget vara av "Pyramidspelskaraktär" i den mening att det bryter mot en paragraf i Österrikes Spel och Lotterilag (Art. Z 14 in attachment to § 2 UWG).

I Schweiz samma sak i den domen!

Samtliga fall berör det gamla avtalet och upplägget!
Nya avtalen och Lyconet har bara blivit bättre för SAMTLIGA! Finns inga tvång någonstans, allt står i avtalen, klart och tydligt för den som vill läsa! Vill du bara vara passiv så var det, vill du vara aktiv så var det. Det spelar ingen roll längre hur stort nätverk du har för att få glädje av dina Rabattvärdecheckar!
Sen kan ni ju såklart fortsätta hävda motsatsen!

Citat:
2) Nej - eftersom vi pratar om 100.000 klappmongon , och endast 25 av dessa kan plocka ut en summa som går att leva på - i dessa 25 ingår alltså CEO med flera som endast är i toppen.
Inse att det är dödsdömt att få en sådan inkomst - detta finns rtedan bevisat genom forskning o.s.v.
Lyoness har dock ett jättebra exempel då deras årsrapport är extremt lätt tillgängligt.
Nu har du VÄLDIGT fel! Det finns de som gick med väldigt tidigt som inte brytt sig om karriärdelen medan de som gått med för ett år sedan redan nått en bra bit upp i karriären - för de vill och jobbar för det! Redan i steg 4 har du en bra inkomst och i steg 5 än riktigt bra månadsinkomst. Är det miljonklassen du pratar om så är det nog endast ett fåtal som gör det ja! Men ligga på inkomst mellan 15000 - 85000 är fullt rimligt inom 1-2 år. Glöm inte ditt eget resonemang om att det ENDAST är ett fåtal som anslutit hitills - det bevisar enbart att det finns hur stora möjligheter kvar att lyckas med karriären om det nu lockar! Tror Helius som startade denna tråd skulle varit bland de högre nivåerna idag om han bara vågat!

Citat:
3) Well , 1 kort är INTE lyoness ditt klappmongo. Jag kan inte betala med det!
Så tyvärr , där föll det argumentet platt (IGEN!)
Lyoness fungerar dessutom i obskyra butiker som ingen handlar i iallafall - så det finns ingen anledning att ha kortet (Speciellt i Sverige...)
Nu var det ju RABATTKORT vi disskuterade. Folk ränner runt med massor av rabattkort och klippkort etc! Lyoness erbjuder ETT rabattkort där allt samlas på samma ställe, utbetalt i kontanter till ditt bankkonto!
Obskyra butiker? Du prackar på folk din åsikt som om det är det som gäller!

Citat:
Visa oss 2 argument som är hållbara
Företag som skall koppla upp sig mot Lyoness
Konsument som skall skaffa kortet
Varför? Hur dessa än läggs fram så ser du ju inte möjligheterna utan bara problem!
Denna tråd handlade om Pyramidspel etc men du väljer att "slakta" rabatt delen som om den orsakade förgörelse åt alla företagare och konsumenter! Du är en idiot som sabbar för de som försöker använd kortet för sin buisiness!
Vill man ha ett kort är det gratis, upp till var och en! Vill man gå med som företagre är det ett billigt koncept oavsett vad du säger eller inte!

Citat:
Grattis - Ditt nya nick borde vara...
Klappmongo-Pajas
Citat:
Ok! Du får kalla mig vad du vill men innan vi avrundar denna fars....det första du gör efter semestern är alltså...Flashback! Herrejävlar! Du lever verkligen ditt liv här inne! Inser du att det troligtvis är du som är en Pajas! En hederlig vanlig byfåne Pajas, inte Klappmongo pajas som jag!

/J von Klappmongo
Citera
2017-07-18, 09:17
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

...

...

Vilka är det numera då? Sist det listades i tråden så var "obskyra butiker" en ganska träffande beskrivning.
Citera
2017-07-18, 09:23
Medlem
jonwill85
men stackars lilla pöjk!
Lyoness är ett dömt pyramidspelsbolag som kontinuerlig från dag ett har ljugit om både det ena och det andra för att få det att se ut som dom är större än vad dom ens har en möjlighet att bli.

alla som har förlorat pengar i detta pyramidspel kan gå in på www.verbraucherrecht.at och få hjälp med att få tillbaka pengarna plus ränta för det har ni rätt till enligt lag.
Citera
2017-07-18, 09:29
Medlem
Citat:
Men va fasen? Lalalalalaaaa.....
Du kan, men vill inte! Har själv länkat till motsatsen:

https://www.accc.gov.au/media-releas...me-not-pyramid
Svenska Lotteriinspektionen friade
Norska motsvarigheten friade (att de rotar i det igen beror på "tips från allmänheten").
De friades i Österrike i andra fall än de ni nu lyfter fram.

Ja, Lyoness ÄR fällda i flera fall! Skall vi ta dem ett och ett? Ska vi ta de senaste fallen från i år?
Det ni jublar över i Österrike är 7 st privatpersoner som i alla fått gehör för exakt SAMMA sak i det GAMLA avtalet före 2014! Det som numera ÄR historia! No more! Finito!
Där anses gamla upplägget vara av "Pyramidspelskaraktär" i den mening att det bryter mot en paragraf i Österrikes Spel och Lotterilag (Art. Z 14 in attachment to § 2 UWG).

I Schweiz samma sak i den domen!

Samtliga fall berör det gamla avtalet och upplägget!
Nya avtalen och Lyconet har bara blivit bättre för SAMTLIGA! Finns inga tvång någonstans, allt står i avtalen, klart och tydligt för den som vill läsa! Vill du bara vara passiv så var det, vill du vara aktiv så var det. Det spelar ingen roll längre hur stort nätverk du har för att få glädje av dina Rabattvärdecheckar!
Sen kan ni ju såklart fortsätta hävda motsatsen!

Den länken har jag redan visat i mina inlägg - detta gör ingen skillnad eftersom företaget konstant fortfarande blir anmält konstant , och konstant tar olika domstolar i olika länder upp detta.
Och nej - du kan inte jämföra med Volvo , WV , eller andra företag.

Att det handlar om "gammalt" avtal bevisar bara ytterligare att Lyoness/Lyconet/Caschback Card
inte har någon koll på hur man skriver "T & C" och man bör undvika dom som pesten

Citat:
Nu har du VÄLDIGT fel! Det finns de som gick med väldigt tidigt som inte brytt sig om karriärdelen medan de som gått med för ett år sedan redan nått en bra bit upp i karriären - för de vill och jobbar för det! Redan i steg 4 har du en bra inkomst och i steg 5 än riktigt bra månadsinkomst. Är det miljonklassen du pratar om så är det nog endast ett fåtal som gör det ja! Men ligga på inkomst mellan 15000 - 85000 är fullt rimligt inom 1-2 år. Glöm inte ditt eget resonemang om att det ENDAST är ett fåtal som anslutit hitills - det bevisar enbart att det finns hur stora möjligheter kvar att lyckas med karriären om det nu lockar! Tror Helius som startade denna tråd skulle varit bland de högre nivåerna idag om han bara vågat!

Nej . jag har inte fel på den här punkten - de siffror som Lyoness redovisar år efter år är exakt samma som alla andra MLM företag redovisar. Du kommer ingenstans inom Lyoness - de 25 platser som tjänar en månadsinkomst som går att leva på är redan upptagna och du kan inte hitta fler klappmongon så att du själv kommer upp i dom summorna.

Citat:
Nu var det ju RABATTKORT vi disskuterade. Folk ränner runt med massor av rabattkort och klippkort etc! Lyoness erbjuder ETT rabattkort där allt samlas på samma ställe, utbetalt i kontanter till ditt bankkonto!
Obskyra butiker = JA
Varför skall jag ha ett rabatt kort som endast gäller på 143 butiker i Stockholm eller 33 i Göteborg?

Citat:
Varför? Hur dessa än läggs fram så ser du ju inte möjligheterna utan bara problem!
Denna tråd handlade om Pyramidspel etc men du väljer att "slakta" rabatt delen som om den orsakade förgörelse åt alla företagare och konsumenter! Du är en idiot som sabbar för de som försöker använd kortet för sin buisiness!
Vill man ha ett kort är det gratis, upp till var och en! Vill man gå med som företagre är det ett billigt koncept oavsett vad du säger eller inte!
Varför skall jag skaffa ett kort som samlar damm? Jag kan ju iallafall inte använda det , och är jag butiksinnehavare så vill jag heller inte kopplas ihop med en massa polisanmälningar , pyramidspel o.s.v.

Citat:
Ok! Du får kalla mig vad du vill men innan vi avrundar denna fars....det första du gör efter semestern är alltså...Flashback! Herrejävlar! Du lever verkligen ditt liv här inne! Inser du att det troligtvis är du som är en Pajas! En hederlig vanlig byfåne Pajas, inte Klappmongo pajas som jag!

/J von Klappmongo

Well - du har fortfarande inte kommit med ett enda vettigt argument varför man skall gå med som varken butiksinnehavare eller privatperson - så hur du kan fortfarande försöka legitemera den här verksamheten är för mig en stor gåta.

Så nog är du ett klappmongo - du skulle ju dessutom försvinna från tråden?
Och självklart fortsätter jag komma tillbaka till tråden om och om igen så att folk hittar den här tråden när dom söer på Lyoness/Lyconet/Caschback Card på Google så att dom kan undvika detta bluff & båg företag
Citera
2017-07-18, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Vilka är det numera då? Sist det listades i tråden så var "obskyra butiker" en ganska träffande beskrivning.
33 Butiker i Västra Götaland just nu (Källa: https://www.lyoness.com/se/search?f=...=extended&s=10)

Mount Office HB - Göteborg
Fururlunds Måleri AB - Floda
Klickaklocka.se - Online
Godaste Glassen - Stenungsund
Rocknromance AB - Smögen
Sagsjö Belysning AB - Lindome
Dina Väskor - Skövde
Litorapid Media - Hisingskärra
reconden.se - Vänersborg
Sjögrens i Backen - Grebbestad
Ari Koponen - Göteborg
Retail Response - Göteborg
Hotell Bele - Trollhättan
Frölunda Hudvård - Västra Frölunda
JS Renovering AB - Göteborg
Börjesson Eftr. - Mölndal
JW Buss - Tidaholm
RN Gräv & Transport - Alingsås
Kungälvs Biltvätt Ditec AB - Kungälv
Svenska Schackbutiken AB - Göteborg
Stillaro - Online (Not: Säljer Kyäni - annat pyramidspel.)
La Classe - Skövde
Leilas Kök och Bar - Lindome
Friskonomen AB - Kungälv
Hyrservice - Kungälv
Lindome Gym & Hälsa AB - Lindome
Modulbyggen Normalstahl AB - Ljungby
Utveckling Sverige AB - Lindome
Memira AB - Alla filialer (Not: Ögonoperationer)
Handlarn i Solberga - Kode
Wiper Floby - Alingsås
Rungblommans Hälsobod - Tanumshede
Solkraft EMK AB - Mölndal

Så vad skall man säga....
Bra täckning med kortet i Göteborg , som ändå är en av Sveriges största städer och dessutom
har en turism som heter duga????
Absolut inte eftersom företaget varit verksamt inom Sverige över 6 år.
Så nog kan man säga att något är radikalt fel i detta Buffel & Båg AB (Lyoness/Lyconet/Caschback Card)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in