2014-04-24, 12:53
Medlem
Om du skulle svara med fakta istället för lögner så kanske det skulle gå bättre...

Ta nu och redovisa beräkningsunderlagen för allt det du hävdat och det som efterfrågats i tråden. Har du inget annat att komma med än "Så håna på ni bara, medan jag får mer och mer återbäring för varje år som gå" är din trovärdighet noll.

- Lyoness har blivit fällda i rätt och tvingats återbetala/ersätta medlemmar för pengar de betalt in o.s.v.

- Lyoness / dess företrädare ljuger systematiskt om partnerskap med stora kedjor t.ex. Stadium m.fl. - samtidigt som dessa kedjor inte vill ta i Lyoness med tång - Lyoness köper helt enkelt in presentkort till kedjor m.m. och försöker få det att se ut som "samarbete" = lurendrejeri

- Lyoness / dess företrädare har ännu inte kunnat presentera hållbara beräkningar för de påståenden de gjort om hur mycket de får i återbäring m.m. - inte heller på vilka butiker de handlat eftersom det i praktiken är nästintill omöjligt att göra sina dagliga inköp på "Lyoness-butiker" då dessa i 99% av fallen rör sig om småföretagare som tvingats betala dyra uppstartspengar för att gå med i Lyoness.

- Vi har redan konstaterat att Lyoness är ett Pyramidspelsupplägg och att man får betydligt bättre villkor / utdelning genom att handla genom vilket normalt bonuskort som helst, t.ex. Mastercard / Diners Club anslutna till bonusprogram.

Lyoness är lurendrejeri som drabbar personer som inte vet bättre.

Så, Alltidfakta, lev upp till ditt användarnamn nu och redovisa siffror och avtalsvillkor som stödjer dina påståenden istället för att leverera lögner och svammel i inlägg efter inlägg.
Citera
2014-04-24, 12:55
Medlem
Remloffs avatar
En sak ska ALLTIDFAKTA förstå.
Det handlar inte om hatiska individer här. Det handlar om att vi varnar för att Lyoness är en stor scam, som lurar människor, främst små obildade näringsidkare, men även privatpersoner som satsar pengar i deras premiummedlemskap.

Strukturen är genomlyst. Här:

(FB) Lyoness - Scam och pyramidspel?

Och fortsättningen här:

Vi är ganska vana vid att kallas losers som inget begriper men du kan inte ens svara på den enkla frågan om vilka butiker du går till. Inte heller bemödar du dig med att visa din fantastiska cashback, via personmaskad skärmdump som jag efterfrågat som kan ge stöd för dina påståenden. Tills du gör det, får du inte sista ordet i den här tråden.

Jag gissar mig även till att du inte hade en susning om att Statoil endast tog presentkort tills du blev upplyst om det. Jävla lögnare. Drägg.
Citera
2014-04-24, 13:43
Medlem
Tyvärr kan jag inte sänka mig till er nivå så ni får nog försöka höja er ett snäpp om ni vill bli tagna på allvar. Men jag tror att det är dags att avslöja vem som är lögnarna i denna tråd. Så vänligen visa FAKTA som är baserad på sakliga källor om det ni skriver.

Nu blev det nog lite svårt, men varsågod lägg fram konkreta bevis som håller som bevisning i en domstol.

Och inte skit skriven av anonyma mindre begåvade individer som plötsligt fått en identitet som nättroll eller de Österrikare som tidigare var anställda hos Lyoness och som Lyoness själva polisanmälde för försök till stöld. Dessa individer blev också dömda i domstol och är två av de mest drivande skitskrivarna på nätet, de gör allt för att försöka rentvå sig själva så mycket som möjligt, vilket ju blir omöjligt eftersom domen redan är fastslagen. Men de försöker hämnas så gott de kan och mindre intelligenta individer sväljer det med hull och hår. Och dessa personer och deras bloggar m.m. använder ni som referenser?

PINSAMT!

Det enda Lyoness har blivit dömda för någonsin är två fall som handlade om marknadsföring, det var för ca. 5 år sedan. Många företag blir dömda pga av just Marknadsföringslagen, och rättar sig sen självklart efter det, även Flashback Forum har blivit dömda enligt marknadsföringslagen.
Citera
2014-04-24, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALLTIDFAKTA
Tyvärr kan jag inte sänka mig till er nivå så ni får nog försöka höja er ett snäpp om ni vill bli tagna på allvar. Men jag tror att det är dags att avslöja vem som är lögnarna i denna tråd. Så vänligen visa FAKTA som är baserad på sakliga källor om det ni skriver.

Nu blev det nog lite svårt, men varsågod lägg fram konkreta bevis som håller som bevisning i en domstol.

Och inte skit skriven av anonyma mindre begåvade individer som plötsligt fått en identitet som nättroll eller de Österrikare som tidigare var anställda hos Lyoness och som Lyoness själva polisanmälde för försök till stöld. Dessa individer blev också dömda i domstol och är två av de mest drivande skitskrivarna på nätet, de gör allt för att försöka rentvå sig själva så mycket som möjligt, vilket ju blir omöjligt eftersom domen redan är fastslagen. Men de försöker hämnas så gott de kan och mindre intelligenta individer sväljer det med hull och hår. Och dessa personer och deras bloggar m.m. använder ni som referenser?

PINSAMT!

Det enda Lyoness har blivit dömda för någonsin är två fall som handlade om marknadsföring, det var för ca. 5 år sedan. Många företag blir dömda pga av just Marknadsföringslagen, och rättar sig sen självklart efter det, även Flashback Forum har blivit dömda enligt marknadsföringslagen.

Eh? Jag tror inte att du begripit någonting... du har fel i precis allt du skriver. Om vi börjar med Österrike, domar m.m. kan du läsa mer om detta här:

...och det tål att poängteras att det alltså är Domstolen som uttalat sig, inte advokat / anmälare. Du missar också att Lyoness kunnat driva överklaganden etc. vilket man valt att inte göra. Man ville tysta ned detta illa kvickt. Dina nättroll och påstådda tjuvar har inte med saken att göra - men presenterar du domar / gärningsbeskrivning från domstolen här så kan vi givetvis acceptera omständigheten att det i så fall funnits två helt till saken orelaterade personer som begått brott. Eftersom du tar upp detta antar jag att Lyoness har domarna lätt tillgängliga så att du kan lägga upp dem här.

Angående saklighet är en domstol i ett EU-land är en väldigt saklig källa...

Men, viktigast av allt. Du har fortfarande inte redovisat eller lagt in något som helst trovärdigt underlag för dina påståenden. (Vilket du inte kan eftersom det är lurendrejeri ni håller på med men ändå... Skulle du mot all förmodan kunna bevisa motsatsen så är inte vi sämre än att vi kommer att ge dig rätt).
Citera
2014-04-24, 14:18
Medlem
Remloffs avatar
Citat:

PINSAMT!

Dessa individer råkar vara ganska vana vid beskyllningar från Lyoness. Det är enkelt som fan att tala ner budbäraren och att påstå att det finns en agenda som inte existerar. De får också dagligen in nya stories från människor som råkat illa ut. Har sett ett par som de inte publicerat offentligt på grund av ämnenas känsliga karaktär och att skrivanden är rädd att avslöjas. Bland annat en kvinna från medelhavsområdet som satsat sitt livs besparingar som nu är bankrutt men har inte råd att driva saken till domstol. Ungern, tjeckien, rumänien. Folk är förtvivlade där ute. Dessa snubbar, om det är dem du menar, gör vad de kan för att hjälpa dem. Och för att varna för lurendrejare som dig.

Svenskarna är lite mer kritiska till sånt här. Och eftersom nästan inga företag deltar i jippot kommer det inte slå heller. Och det är mycket tack vare Flashbacktråden men mest tack vare att folk delar med sig och varnar andra.

Tillägg: Och varje gång en kritisk fråga ställs till er, kommer ni dragandes med de två så kallade kriminella österrikarna.
http://helahalsingland.se/halsinglan...ra-pyramidspel
Senast redigerad av Remloff 2014-04-24 kl. 14:21.
Citera
2014-04-24, 15:15
Medlem
Marulkspajs avatar
Det här är ju rent parodiskt. Flera användare postar konkreta siffror på att Lyoness ger sämre villkor än andra kort samt refererar till vad domstolar kommit fram till. Som motbevis presterar Alltidfakta argument som "Kom med bevis nu då" och hänvisar till att han minsann får cashback men presterar inga bevis själv. Ska jag skratta eller gråta?
Citera
2014-04-24, 22:12
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Och ja, jag handlar 85% av mina matinköp via lojalitetsföretag och ja, jag planerar mina tankningar och köper presentkort antingen från Lyoness huvudkontor eller hos något lojalitetsföretag och sen använder jag det som betalmedel när jag tankar. Och Statoil lämnar växel upp till 20:- i retur men jag passar oftast på att köpa annat jag behöver samtidigt så får jag mina 2% på det också.

Det låter som ett fantastiskt sätt att leva sitt liv. Den tid du lägger ner på att planera tankningar och den begränsning dina matinköp på samma ställe leder till är ju knappast värt de futtiga pengarna du sparar.

Dessutom är din levnadssituation (om den nu är sann) väldigt unik då resterande 99% av Sveriges befolkning inte kan handla på de enstaka mataffärer som är anslutna utan att få större merkostnader än vad sparandet innebär.
Citera
2014-04-24, 23:40
Medlem
Sanningen kommer ALLTID fram och så även i detta fall. Jag har svarat hur många gånger som helst att jag handlar av de företag som finns på Lyoness hemsida, vill ni veta vilka som finns där? Ja, varsågod och läs! Det skulle inte falla mig in att namnge enskilda företag här. Och man kan handla mycket idag oavsett var man bor, jag har vänner som bor på små orter men som t.ex. renoverat hemma och konsumerat för 4-500 000:- under ett år och fått Lyoness återbäring på alltihop, nya kök, nya badrum m.m. Sitter fint som snus!

Jag har dessutom undersökt det ni skriver och ingenting stämmer med verkligheten, det mesta ni påstår är hämtat från anonyma bloggar inte minst de bloggar och andra sajter som de dömda f.d. anställda driver för att hämnas. Och yea right, väldigt seriösa källor ni hämtar er information ifrån, brottslingars bloggar!

Och så påstår ni att folk förlorar pengar, man kan inte förlora några pengar, man kan bara handla och få återbäring eller göra en större beställning genom att betala handpenning och på så sätt få sina förmåner direkt och så får man handla senare. Det är allt man kan göra. Så det vore ju lite klädsamt om ni någon enda gång bemödade er med att ta reda på FAKTA innan ni uttalar er.

Att ta reda på FAKTA är hur enkelt som helst MEN ni väjer hela tiden för alla korrekta uppgifter som skrivs här, det blir fullständigt ointressant att debattera mot dumhet, det fyller liksom ingen funktion... Det är som att försöka resonera med en fundamentalist.

Lotteriinspektionen har gått på en rejäl mina i denna misslyckade "utredning", de har t.o.m. lyckats bryta mot förvaltningslagen, ska bli intressant att se vad det kommer att få för konsekvenser...

Och för er som påstår att MLM är pyramidspel, jag hoppas att ni läste i artikeln att de skriver att det är en fullständigt laglig verksamhet: "Det är också detta som skiljer kedjebrevsspel från sådant som inte strider mot lotterilagen, som till exempel företag som ägnar sig åt marknadsföring via nätverk, så kallat direkthandel eller Multi Level Marketing (MLM). I sådan verksamhet beror vinstmöjligheterna snarare på hur många varor som säljs och inte på hur många personer som värvas."

Precis som i Lyoness verksamhet, hur mycket återbäring du får eller hur mycket pengar du kan tjäna beror helt och hållet på hur mycket försäljningsvolym som sker hos lojalitetsföretagen, dvs. hur många varor eller tjänster som säljs, inte på hur många personer du rekommenderar.

Och när ni om ett par år äntligen förstått vad Lyoness är så kan jag lova att ni också kommer att vilja ha ett gratis kundkort. Och om inte så får ni gärna fortsätta att betala fullt pris för era varor, det är ert val, och helt ärligt, jag tror inte att någon bryr sig... Allra minst vi som redan får tusentals kronor i återbäring varje år.
Citera
2014-04-24, 23:51
Medlem
Citat:
Det är knappt värt att ödsla tid på en handfull hatiska fanatiker som av någon obegriplig anledning inte har förstått hur vi medlemmar får vår återbäring.

Och ja, jag handlar 85% av mina matinköp via lojalitetsföretag och ja, jag planerar mina tankningar och köper presentkort antingen från Lyoness huvudkontor eller hos något lojalitetsföretag och sen använder jag det som betalmedel när jag tankar. Och Statoil lämnar växel upp till 20:- i retur men jag passar oftast på att köpa annat jag behöver samtidigt så får jag mina 2% på det också.

Lögn 1 - Du kan inte köpa presentkort , som jag tidigare skrivit , till Statoil , från Statoil eller andra lojalitetsföretag utan endast beställa dessa från Lyoness sig själv.
Det betyder att du är tvingad att konstant sitta på ett lager med presentkort på Statoil på xxxx kronor för att "undvika soppatorsk"

Lögn 2 - 85% av dina matinköp ligger inte via ett lojalitetsföretag för Lyoness.

Livsmedelsbutik 1 = Tempo Vågbro 826 62 Norrala
Livsmedelsbutik 2 = Krokslätts Livs 431 37 Mölndal
Livsmedelsbutik 3 = Kukkola Livs 12473 Bandhagen

Dessa 3 (av 31 totalt - inte endast cashback-card) är de enda som är lojalitetsföretag hos lyoness och hanterar livsmedel.

Det betyder att du i princip sakulle bo granne med någon av de tre nämnda butikerna , och istället för att välja en 30% billigare matkasse , betalar 30% mer än normal svensson för samma varor endast för att erhålla 2% cashback och slippa åka buss/bil eller gå...

Citat:
Och till sist, jag handlar betydligt mer än för 75 000:-/år hos våra lojalitetsföretag... och vilka företag jag handlar hos? Men herregud det har jag påpekat om och om igen, de som finns på hemsidan! Ni kan nog alla läsa... Så sluta fråga samma frågor om och om igen... Där finns nästan allt vi behöver, skor, kläder, frisörer, optiker, tandläkare, elektronik, restauranger, caféer, bilverkstäder, mäklare, bokföringsbyråer, ja där finns många kloka företagare som faktiskt tycker att det är roligt att vi åker extra för att handla hos just dem! Det är nämligen just det som lojalitetsprogram handlar om, att skapa lojala och trogna kunder!

Lögn 3 - Nej , du handlar inte mer än 75k per år via lyoness. Vi har begärt bevis flertalet gånger och detta har du inte kunnat komma med. Så länge du inte kan visa det så är detta och förblir en lögn.

Jag kan scanna in mitt MedMera för 2013 (4-5% Cashback) , inklusive Eurobonus för att visa att min erhållna bonus vida överstiger Lyoness.

Citat:
Lyoness säljer lojalitetsprogram till företag, företagen lämnar en rabatt när vi kunder handlar, om vi inte handlar hos företagen så har de heller ingen kostnad för återbäring och ju mer återbäring företaget får betala ju mer försäljning har företagen redan fått, en väldigt enkel affärsidé! Smart marknadsföring helt enkelt! Och väldigt kostnadseffektivt för ett företag. Mycket smartare än att först lägga en massa pengar på annonser och sen inte ha en aning om det kommer att resultera i någon försäljning. Men det kanske är det som är grejen, ni kanske arbetar med traditionell marknadsföring och känner er hotade av en konkurrent?

Så håna på ni bara, medan jag får mer och mer återbäring för varje år som går

Sanning 1 - Ja Lyoness säljer lojalitetsprogram till företag , men förklara VARFÖR skall lilla affären på hörnet betala 20.000 för att ansluta sig till ett kort som ingen har och ingen använder. Jag kallar inte det kostnadseffektivt , reklam via internet fixar man själv i dagnes samhälle.

Lögn 4 - Tyvärr får du inte mer och mer återbäring per år... Den kommer tyvärr att minska...

Dessutom så är (om det du säger stämmer) din livsstil och dina omkostnader c:a 25-35% dyrare än oss medelsvensson , och detta gör du för att erhålla 2% i Cashback och ytterligare 0,5% från varje klappmongo du lyckats värva.
Vi sitter dock och håvar in 4-5% i Cashback på matkostnader då vi handlar på Coop , via MedMera kortet utan att fundera på att värva någon annan , dessutom så är vår matkasse xx% billigare än din.
Plus den ytterligare poängbonusen som vi erhåller via vårt betalkort (AMEX , VISA o.s.v.)

Nopes , Lyoness är ett bedrägeri tills du (eller någon annan) BEVISAR motsatsen.

Och kom inte med ngt jälva jidder om att du handlar över allt...

Fram med kvitton , utbetalningsavier etc. Det är DU som har bevisbördan , så länge den inte är uppfylld så är detta och förblir en bluff
Citera
2014-04-25, 00:03
Medlem
Citat:
Sanningen kommer ALLTID fram och så även i detta fall. Jag har svarat hur många gånger som helst att jag handlar av de företag som finns på Lyoness hemsida, vill ni veta vilka som finns där? Ja, varsågod och läs! Det skulle inte falla mig in att namnge enskilda företag här. Och man kan handla mycket idag oavsett var man bor, jag har vänner som bor på små orter men som t.ex. renoverat hemma och konsumerat för 4-500 000:- under ett år och fått Lyoness återbäring på alltihop, nya kök, nya badrum m.m. Sitter fint som snus!

Yep - byggde om verandan hemma för 150k...
Detta i samband med kampanj hos Eurobonus gav mig T&R till Thailand 1:a Klass
Hmm , Lyoness..... 150.000 -> 2% = 3.000...
Näää , skulle inte tro det

Citat:
Jag har dessutom undersökt det ni skriver och ingenting stämmer med verkligheten, det mesta ni påstår är hämtat från anonyma bloggar inte minst de bloggar och andra sajter som de dömda f.d. anställda driver för att hämnas. Och yea right, väldigt seriösa källor ni hämtar er information ifrån, brottslingars bloggar!

Öh , det är Domstolsutslag som vi bl.a hänvisar till...
Inte bloggar....

Citat:
Och så påstår ni att folk förlorar pengar, man kan inte förlora några pengar, man kan bara handla och få återbäring eller göra en större beställning genom att betala handpenning och på så sätt få sina förmåner direkt och så får man handla senare. Det är allt man kan göra. Så det vore ju lite klädsamt om ni någon enda gång bemödade er med att ta reda på FAKTA innan ni uttalar er.

Nja - det vi främst åberopar är FÖRETAGEN som betalar 20.000 (2000 Euro) för att ansluta sig som blir lurade. Då ställer jag frågan...
OM det inte kostar något , Ingen blir lurad - varför ansluter sig inte fler och större kedjor till detta som är så "guld och gröna skogar".
Läs McDonalds , Coop , Intersport o.s.v.
(INGET jidder om "Värdecheck" , "Presentkort" - Varför ansluter dom sig inte för att ta emot kortet!)

Citat:
Lotteriinspektionen har gått på en rejäl mina i denna misslyckade "utredning", de har t.o.m. lyckats bryta mot förvaltningslagen, ska bli intressant att se vad det kommer att få för konsekvenser...

Que? Var fick du in förvaltningslagen i detta?
http://www.lotteriinspektionen.se/sv...t-pyramidspel/
Lyoness är alltså polisanmälda för misstänkt brott mot lotterilagen genom anordnande av kedjebrevsspel/pyramidspel.

Citat:
Och när ni om ett par år äntligen förstått vad Lyoness är så kan jag lova att ni också kommer att vilja ha ett gratis kundkort. Och om inte så får ni gärna fortsätta att betala fullt pris för era varor, det är ert val, och helt ärligt, jag tror inte att någon bryr sig... Allra minst vi som redan får tusentals kronor i återbäring varje år.

Nopes - Inget bevis = fortfarande BxxxSxxx
Citera
2014-04-25, 06:58
Medlem
Remloffs avatar
Vill ALLTIDFAKTA redogöra för hur Lotteriinspektionen bryter mot förvaltningslagen i ärendet?
Citera
2014-04-25, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Tillägg: Och varje gång en kritisk fråga ställs till er, kommer ni dragandes med de två så kallade kriminella österrikarna.
http://helahalsingland.se/halsinglan...ra-pyramidspel

Den här artikeln med intervjun med VD:n var ju humor på hög (låg) nivå...

Vi är inget annat än ett lojalitetsprogram för företag. Närmaste konkurrent skulle man kunna säga är SAS. Går du in på deras hemsida har de ungefär samma upplägg som vi har. Du kan handla på ett hundratal företag och samla bonuspoäng. Det kan du göra hos oss också. Du kan köpa presentkort som vi också säljer. Du kan till och med köpa poäng på SAS, vilket vi också har en form av, säger Jan-Erik Persson.

SAS konkurrent? SAS samma upplägg? (Sitter klappmongot och läser den här tråden?)
Likhet 1 = Sas har också en "Online Shopping"
Likhet 2 = Öh , nej... Hittar inget mer.....

Skillnad & Lögn = Du kan handla på ett hundratal företag och samla bonuspoäng. Det kan du göra hos oss också. - Lögn , eftersom Lyoness endast har 475 (Dubletter inräknade) företag anslutna till sig. SAS har samarbete med AMEX , MasterCard & Diners och erbjuder därmed även betalkort (http://www.sas.se/eurobonus/tjana-po...mbinerat-kort/) och dessa är även kopplade via BABS och fungerar (i princip) på samtliga (100% täckning) inköpställen/butiker i hela Sverige , alltså SAS har tusentals företag enbart i Sverige där du kan samla bonuspoäng.

Du kan till och med köpa poäng på SAS, vilket vi också har en form av, säger Jan-Erik Persson

Skojar VD:n? Varför ska jag köpa Bonuspoäng när jag inte får någon produkt för det? Här erkänner ju VDn indirekt att man som individ/privatperson kan köpa poäng för att "kliva i stegen"

Därefter gör han en pudel...

Om man köper poäng, är det inte att satsa pengar?

– Nej. Du kan inte köpa poäng men principen är så. Hos SAS kan du köpa poäng, hos Lyoness kan du bara handla eller lägga beställningar. Det är det enda du kan göra. Det är det här som Lotteriinspektionen inte har frågat oss om.

Sedan älskar jag sista stycket...

Hur blev du VD i Lyoness?

– Jag kom i kontakt med det här som en vanlig medlem. Sedan erbjöds jag tjänsten som verkställande direktör i Sverige och då hoppade jag på det.

Skulle någon vara intresserad av att undersöka vem denna "Jan-Erik Persson" är som har varit med om att bygga upp det svenska bolaget och expandera kraftigt de senaste två åren. Tidigare drev han under tio år företag i Söderhamn. 2002 blev han Årets företagare i Söderhamn.?
Att bara "hux flux" bli upp plockad som VD , efter att enbart varit medlem , låter minst sagt suspekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in