Vi bryter ut det viktigaste
Citat:
Ursprungligen postat av
jonwill85
ABC123.....
Balans sytemen (Units) bygger som ni själva sagt på att det skapas nya Units efterhand.
Ni har hängt upp er på att det MÅSTE köpas Rabbatvärdecheckar för att dessa ska genereras.
Stackar klappmongo - se fetstilta
Där erkänner du klart och tydligt att det ÄR ett Ponzi/Pyramidspel
Att det är två val...
1) Köp en värdecheck för 475:- (Motsvarar 50SP)
2) spendera (850/4)*50 i en Klappmongo Butik (10.625:-)
Har ingen betydelse.
Du skall fundera på följande...
Om det INTE skapas några Units från och med idag.
(Ingen handlar checkar och ingen handlar i obskyra butiker för 10.000)
Vad händer med alla Units som du säger SKA generera 3800:- i Bonus?
Det kan - hypotetiskt - ligga 300.000 Units i systemet som alla väntar på sina 70 units men aldrig kommer att erhålla någon bonus - för det kommer inga Units in i systemet.
Det betyder att 300.000 har köpt för 475:- styck helt i onödan...
Eller att 300.000 har handlat på alldeles för dyra butiker och kunde ha gått till en bra mycket billigare konkurrent för att ha mer pengar i plånboken
Citat:
Ursprungligen postat av
jonwill85
Sen har ni förmodligen missat att varje Unit ger 4 st Bonus Units som fyller på i systemet, beskrivet sid 12. Dessa Bonus Units ger i sin tur upphov till 4 st Bonus Units vardera efter hand när det genererats SP , dvs ratio 16:1.
Nu MISSAR DU DITT KLAPPMONGO det viktigaste!!
Och det är att kommer det inga Units in kommer det heller inga Bonus Units.
Kommer det inga Units - kommer det ingenting i systemet
Citat:
Ursprungligen postat av
jonwill85
Köp en annons för 5000-25000 kr/ gång och hoppas någon läser den. Annonsen blir billigare ju fler kunder du får men jäkligt dyr om du inte fick önskad effekt.
Med Lyoness har du däremot en konstant kontrollerad ”utgift” enbart vid försäljning till en Lyoness kund. Anslutning x 1 (4690kr, 8450kr, 12200kr) + månadsavgift ( 0kr, 375kr, 445kr) + 8-10%.
Stackar klappmongo - du insåg inte att dels gav jag ett exempel när det kom till annons men gav däremot ett klart och tydligt förtdilgande att...
* Lyoness ger mig INTE den målgrupp min IT firma söker efter
(Här faller Skattemyndigheten in och deras tolkning att detta INTE är avdragsgiltig marknadsföring- som jag också fått svar på - lägger ut ikväll men du vill nog inte se det
* Med dagens sociala medier som Facebook , Instagram , Snapchat , LinkedIN o.s.v. så när jag direkt min målgrupp för mitt företag där kostnaden endast är min arbetstid.
Och månar jag om mitt företag så lägger jag ner den tiden på kvällar...
Vi prtatar om 1 timme per vecka - och jag ökar kundstocken bra mycket enklare.
* Att företaget inte kan länka upp sig inom befintliga system utan kräver att butiken har 2 olika kortläsare är pinsamt och löjligt.
(När jag som företagare redan gjort det utan kostnad med ett enkelt magnetkort för bonus till mina återkommande kunder) är pinsamt - det handlar om 2 saker varför dom inte gör det...
1) Dom klarar inte av kostnaden (öh.... då kanske man inte ska driva den sortens företag...)
2) Dom har inte rent mjöl i påsen och vill hålla alla sina siffror för sig själva...
Citat:
Ursprungligen postat av
jonwill85
Adios amigos....
/J von Anka
3:e gången som du ditt klappmongo säger du skall lämna tråden , än så länge har du inte gjort det.
Om du nu lämnar tråden skall du ha jättetack för att du gjort följande...
* Klart faställt att Lyoness är ett Pyramidspel
* Svammlat så IQ befriat som bara MLM Klappmongon kan göra vilket fått läsare i tråden att inse att Lyoness skall man hålla sig så långt borta ifrån som möjligt