Citat:
Ursprungligen postat av
InteAlltid

Ja, så kom den klassikern igen! Hur kommer det sig att INGEN Lyoness-anhängare enkelt och begripligt kan förklara just biten om "investering" hos Lyoness? Man hänvisas till att gå på Lyoness möten eller som nu kontakta huvudkontoret.
Fram till att en Lyoness-anhängare i denna tråd enkelt kan förklara hur man "investerar" i Lyoness, hur detta i praktiken fungerar utan att det blir ett pyramidspel, dvs jag måste involvera andra för att få tillbaka min "investering", så kommer jag bestämt att hävda att det är just ett pyramidspel.
Nja, nu svarde jag ju på din första fråga!
Dina frågor:
1, Hur betalas detta in till Lyoness?
2. Utgör dessa inbetalningar en del av Lyoness Sveriges omsättning?
3. Hur redovisas utfall och hur sker utbetalningen?
4. Vad är en Lyconetare och exakt vad gör en sådan?
Men övriga:
2. Har ingen aning, ta det med Huvudkontoret.
3. Redovisas veckovis eller månadsvis. Utbetalning av Comission (20%) sker kontant till bankkontot, Bonusen (80%) till ditt Lyones konto att användas som betalning av inköp hos något av alla anslutna (75000= företag/ butiker.
4. En person som valt att hjälpa Lyoness att utöka deras Lojalitetsnätverk.
Inget krav att du måste ansluta andra personer. Däremot så har du möjlighet att tjäna pengar både genom Balans systemen och Karriär delen.
Balans sytemen var fram till 2014 helt beroende på hur stort nätverk du byggde upp, dvs du var i princip tvungen att ansluta andra direkt under dig för att dina Personliga Units skulle utvecklas.
Efter 2014 fick alla möjligheten genom ESP (förkastat av Pellets som dock vet exakt vad detta är).
Tanken med Units (se Kompensationsplanen) är att de genom Bonusen (80%) som är "låst" till Lyoness ska fungera som en morot för företag att ansluta sig. Allt detta är tidigare behandlat (och förkastat av Pellets/Mickell).
Fritt val!
Nu har du ju troligtvis mer kunskap om detta än du verkar vilja göra sken av.
/J