2017-07-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Och om du undrar varför dom inte är nöjd så:
Kalles blogg visar din reklam för 1000 personer innan Kajsa klickar sig in på din hemsida och handlar. Då får kalle 10% av det Kajsa handlar som tack för hjälpen. När Kajsa sen är väldigt nöjd med sitt köp och vill handla av dej igen så går hon givetvis direkt in på din hemsida och handlar utan att ta omvägen förbi kalles blogg.
Med lyoness så går alla omvägen om och om igen och det var inte meningen med hela upplägget.

Tack för en bra förklaring om affiliate-företag även om jag visste hur den biten fungerar. Jag trodde dock inte att ett företag som Lyoness kunde nyttja det på samma sätt just för att grundidén sätts ur spel. Därför antog jag att affiliate-företagen som Lyoness marknadsför inte betalade ut någon ersättning till Lyoness utan att Lyoness (precis som i fallen med presentkorten på Stadium, Elgiganten osv) visar upp dessa företag och ger en rabatt ur egen ficka bara för att bli mer åtråvärda för Lyoness-medlemmar.
Citera
2017-07-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Tack för en bra förklaring om affiliate-företag även om jag visste hur den biten fungerar. Jag trodde dock inte att ett företag som Lyoness kunde nyttja det på samma sätt just för att grundidén sätts ur spel. Därför antog jag att affiliate-företagen som Lyoness marknadsför inte betalade ut någon ersättning till Lyoness utan att Lyoness (precis som i fallen med presentkorten på Stadium, Elgiganten osv) visar upp dessa företag och ger en rabatt ur egen ficka bara för att bli mer åtråvärda för Lyoness-medlemmar.
Nej dom finns med på clickbank, clickbank är inte så upprörda då dom tjänar på försäljningen. Det är dom som anlitar clickbank som inte gillar detta..
Citera
2017-07-29, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Ja, så kom den klassikern igen! Hur kommer det sig att INGEN Lyoness-anhängare enkelt och begripligt kan förklara just biten om "investering" hos Lyoness? Man hänvisas till att gå på Lyoness möten eller som nu kontakta huvudkontoret.

Fram till att en Lyoness-anhängare i denna tråd enkelt kan förklara hur man "investerar" i Lyoness, hur detta i praktiken fungerar utan att det blir ett pyramidspel, dvs jag måste involvera andra för att få tillbaka min "investering", så kommer jag bestämt att hävda att det är just ett pyramidspel.
Nja, nu svarde jag ju på din första fråga!

Dina frågor:
1, Hur betalas detta in till Lyoness?

2. Utgör dessa inbetalningar en del av Lyoness Sveriges omsättning?

3. Hur redovisas utfall och hur sker utbetalningen?

4. Vad är en Lyconetare och exakt vad gör en sådan?

Men övriga:

2. Har ingen aning, ta det med Huvudkontoret.
3. Redovisas veckovis eller månadsvis. Utbetalning av Comission (20%) sker kontant till bankkontot, Bonusen (80%) till ditt Lyones konto att användas som betalning av inköp hos något av alla anslutna (75000= företag/ butiker.
4. En person som valt att hjälpa Lyoness att utöka deras Lojalitetsnätverk.
Inget krav att du måste ansluta andra personer. Däremot så har du möjlighet att tjäna pengar både genom Balans systemen och Karriär delen.

Balans sytemen var fram till 2014 helt beroende på hur stort nätverk du byggde upp, dvs du var i princip tvungen att ansluta andra direkt under dig för att dina Personliga Units skulle utvecklas.

Efter 2014 fick alla möjligheten genom ESP (förkastat av Pellets som dock vet exakt vad detta är).

Tanken med Units (se Kompensationsplanen) är att de genom Bonusen (80%) som är "låst" till Lyoness ska fungera som en morot för företag att ansluta sig. Allt detta är tidigare behandlat (och förkastat av Pellets/Mickell).

Fritt val!

Nu har du ju troligtvis mer kunskap om detta än du verkar vilja göra sken av.

/J
Citera
2017-07-29, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Du är totalt IQ befriad....

Online shopping och affiliate är inte diskussionen eftersom dom kan vem som helst signa upp som har hemsida med kickback.
Här pratar vi butiker och daglig "Svensson handel" vilket är en omöjlighet med de klappmongon som är med i Lyoness
Du vill inte ha med detta i disskussionen snarare och det är åter i facket: "Pellets anser och tycker"!

Det är med i disskussionen i allra högsta grad eftersom det är kundens totala samlade Cashback som är intressant.

Du själv tar ju upp det som argument när du förespråkar ditt eget "kort" du använder!

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Gratis är inte en rimlig anledning att vara medlem och använda bluff å båg

Du är uppenbarligen en komplett imbecill med knappt mätbar IQ
Jo, gratis är faktiskt en väldigt rimlig anledning! Kombinera det med alla online möjligheter som du inte vill diskutera så är det faktiskt en riktigt bra början!

/J
Citera
2017-07-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Du vill inte ha med detta i disskussionen snarare och det är åter i facket: "Pellets anser och tycker"!

Det är med i disskussionen i allra högsta grad eftersom det är kundens totala samlade Cashback som är intressant.

Du själv tar ju upp det som argument när du förespråkar ditt eget "kort" du använder!

Jo, gratis är faktiskt en väldigt rimlig anledning! Kombinera det med alla online möjligheter som du inte vill diskutera så är det faktiskt en riktigt bra början!

/J
Det är gratis för dej att hoppa ner för ett stup...
Citera
2017-07-29, 15:40
Bannlyst
@Pellets:

Svara nu på den väldigt raka och enkla frågan:

Har du registrerat ett Lyonesskonto? Ja eller Nej?

/J
Citera
2017-07-29, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Det är gratis för dej att hoppa ner för ett stup...
Fel tråd om det är självmord du vill diskutera!

/J
Citera
2017-07-29, 15:43
Medlem
Citat:
Fel tråd om det är självmord du vill diskutera!

/J
Ville bara förtydliga att gratis inte alltid är något bra... typ som pyramidspel..
Citera
2017-07-29, 15:49
Medlem
Vi kan ta historien om Lidl igen
En gång i tiden så blev lyo väldigt populärt i en liten by i ett litet europeiskt land. Dom blev så stor i den lilla byn att ingen handlade på någon affär som inte var ansluten. Då tog den lokala Lidl butiken ett beslut att dom just i den butiken skulle acceptera lyos kort för att få några kunder.
Vips så berättade alla inom lyoness att dom nu fanns på Lidl och att dom snart skulle finnas överallt på Lidl i alla länder. När Lidl upptäckte vad ljugamer bedrev för lögner så fick inte längre den lilla butiken ha kvar uppgörelsen med ljugamer..
Citera
2017-07-29, 16:18
Medlem
Citat:
Nja, nu svarde jag ju på din första fråga!

Dina frågor:
1, Hur betalas detta in till Lyoness?

2. Utgör dessa inbetalningar en del av Lyoness Sveriges omsättning?

3. Hur redovisas utfall och hur sker utbetalningen?

4. Vad är en Lyconetare och exakt vad gör en sådan?

Men övriga:

2. Har ingen aning, ta det med Huvudkontoret.
3. Redovisas veckovis eller månadsvis. Utbetalning av Comission (20%) sker kontant till bankkontot, Bonusen (80%) till ditt Lyones konto att användas som betalning av inköp hos något av alla anslutna (75000= företag/ butiker.
4. En person som valt att hjälpa Lyoness att utöka deras Lojalitetsnätverk.
Inget krav att du måste ansluta andra personer. Däremot så har du möjlighet att tjäna pengar både genom Balans systemen och Karriär delen.

Balans sytemen var fram till 2014 helt beroende på hur stort nätverk du byggde upp, dvs du var i princip tvungen att ansluta andra direkt under dig för att dina Personliga Units skulle utvecklas.

Efter 2014 fick alla möjligheten genom ESP (förkastat av Pellets som dock vet exakt vad detta är).

Tanken med Units (se Kompensationsplanen) är att de genom Bonusen (80%) som är "låst" till Lyoness ska fungera som en morot för företag att ansluta sig. Allt detta är tidigare behandlat (och förkastat av Pellets/Mickell).

Fritt val!

Nu har du ju troligtvis mer kunskap om detta än du verkar vilja göra sken av.

/J

Om du med kunskap menar att jag blivit utsatt för påtryckningar av en Lyoness-anhängare, så ja. Men varken han eller någon i denna tråd har enkelt kunna förklara hur det fungerar när det kommer till delarna "investera", "karriär", "tjäna pengar" osv utan att få det att låta som ett pyramidspel. Precis som du skriver så var man tvungen att få andra att ansluta sig och sedan skulle de få ytterligare andra att ansluta sig för att min "investering" skulle växa och ge avkastning. Du var tvungen att vara "aktiv" där du som "passiv" inte belönades eftersom du var tvungen att få nya att ansluta sig. Först då kunde du "tjäna pengar".

Nu tycks det ju ha blivit lite ändringar i upplägget sen jag fick det presenterade det för mig och även hur det förklarades i början av denna tråd. Nya begrepp som dock inte gör det enkelt att förstå upplägget eller förklarar vad man tjänar på det hela. Tycker faktiskt det är intressant att upplägget ändrats, att man tillför nya begrepp och att man döpt om det till Lyconet. Men återigen, vad är det som gör att jag "tjänar pengar"? Jag köper värdecheckar som placeras i något system där de "växer" (hur?) och jag får tillbaka i form av provision och bonus när jag handlar för dessa genom balans- och karriärsystemen...

Vidare är jag osäker på hur din bonus som är låst hos Lyoness ska få företag att vilja ansluta sig till Lyoness.
Citera
2017-07-29, 18:31
Medlem
Citat:
@Pellets:

Har du registrerat ett Lyonesskonto? Ja eller Nej?

/J

Finns det någon skriftlig bevisning för era påståenden att 475:- blir 3800:- inom en oförutsägbar framtid?

Vi har efterfrågat detta hur länge som helst men ni slingrar er som alla klappmongon.

Svarar du Ja på frågan så ljuger du om du samtidigt inte presenterar en länk med detta.
Svarar du nej på frågan så här du direkt erkänt era klappmongo lögner.

Svaret på din fråga är "ja - jag har gratis konton (plural)" - följdsvaret är "nej - jag tänker inte ens logga in för att leta efter bevis för era lögner - det är erat jobb"

Gällande skatteverkets ställningstagande så bör du nog läsa det igen - och ordentligt.
Det vill säga den länk som finns i det inlägget.
Lyoness "reklam" är dels inte "vanlig produkt reklam" som du hittar i dagstidningar/TV.
Dessutom är det endast riktat mot Lyoness klappmongon och inte mot allmänheten.
Det handlar inte om vad pellets tycker och tänker. Det handlar om skatteverkets ställningstagande.
Citera
2017-07-29, 18:39
Medlem
Citat:

/J
Jag använder för närvarande mitt Eurobonuskort pga mitt resande just nu. Jag har andra kort också - men bara för att Lyoness är gratis så betyder inte det att det är användbart - du kan få en gratis gråsten av mig - den är ju gratis.
Lyoness är inte användbart - finns inte kopplat till en enda vettig butik och hänvisa till online så är det totalt hål i huvudet på dig (som alla klappmongon).

Logga först in på Lyoness - sen logga in på hemsidan - sen skall du handla.

Att betala 10% eller med till 3:e part för en såld vara eller tjänst är en komplett idioti förstår vem som helst. Det handlar inte om ett tyckande från min sida.
Att 50% av vinsten försvinner är matematik och inget tyckande.

Hela konceptet är totalt värdelöst och det finns ingen vettig butik som kommer att signa upp sig i Sverige varvid det fortfarande är värdelöst (trots gratis) eftersom det inte går att använda i den handel man gör dagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in