Citat:
Ursprungligen postat av
ALLTIDFAKTA
Du är uppenbarligen korkad...
Det du nu erkänner är att Lyoness är ett pyramidspel eftersom det är i Lojalitetsförmånerna som Pyramidupplägget är...
Citat:
Ursprungligen postat av
ALLTIDFAKTA
Nej, cashbacken blir utbetald kontant till mitt bankkonto så snart jag samlat på mig 95:- och jag får återbäring utbetald varje vecka. Sen tar lojalitetsförmånen lite längre tid och är avhängit av hur mycket jag och andra konsumerar, ju mer konsumtion vi flyttat, ju fler poäng får vi och ju snabbare kommer återbäring nr. 2 = lojalitetsförmånen.
Och där kom ytterligare ett erkännande...
Det du vurmar om är följande...
1) Spendera så mycket du kan och dra Lyoness kortet (150k / år)
2) Se till att värva medlemmar som ogör samma som du på punkt ett
Om du misslyckas med någon av ovanstående punkter så kommer du inte att få lojalitetsförmånen utbetald...
Och där kommer Pyramidupplägget in...
Om Lyoness har 1000 butiker i Sverige - varje butik värvar 100 av sina kunder till Lyoness , då är det 100.000 konsumenter redan i sverige...
Alltså kommer du aldrig att kunna få lojalitetsförmånen utbetald eftersom du omöjligen kan få tillräckligt med konsumenter under dig...
Citat:
Ursprungligen postat av
Cashbacksnubben
Bara en liten väsentlig skillnad. LYONESS CASHBACKCARD ÄR FULLSTÄNDIGT GRATIS OCH KONSUMENTEN HAR SJÄLV VALET ATT HANDLA OCH FÅ PENGAR TILLBAKA.
Få in det i era ärthjärnor en gång för alla. Sen får ni tycka vad ni vill att det är kasst dåligt whatever. Men fakta kvarstår du behöver inte investera en endaste krona, du bara sparar pengar.
Då fortsätter vi...
Nej!!!!
Det är inte "Gratis" - Lyoness kortet har 2 delar , 1 som är gratis , och 1 som kräver arbete
Gratis = 2% Cashback -> Värdelöst eftersom samtliga konkurrenter till Lyoness inom Bonuskort ger MER i % tillbaka till konsumenten.
Jobba genom att ragga Kunder samt uppnå Spendering = 2% Cashback + lojalitetsförmån utbetald efter vissa nivåer är uppfyllda
Alltså - Lyonesskortet är totalt värdelöst för en konsument!