2014-06-05, 21:19
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALLTIDFAKTA

Men för en definitiv bekräftelse på att Lyoness är som jag skrev ett helt seriöst och legitimt bolag kan ni läsa artikel i en färsk artikel från vårt kära grannland Norge, där Lotteriinspektionen nu granskat Lyoness klart och konstaterar att Lyoness INTE är ett pyramidspel, så nu kanske vi kan avsluta skittsnacket och lögnerna och börja hålla oss till FAKTA!

Om ni kan få fram denna bild av artikeln vet jag ej men annars kan ni söka och läsa i Hordaland 3 juni 2014:
Skjermbilde.jpg

Du är ju knappt lovligt korkad som inte länkar sådan kullkastande information när inte ett medieinstitut skriver om saken trots att det bevakats i varenda norsk tidning med aktning. Lotteritilsynet självt ansåg sig nödgat gå ut med kommer-snart-beslut-information i maj då myndigheten var helt nedringd av förfrågningar. Och du uppmanar oss att googla efter en skärmdump?!

https://lottstift.no/blog/2014/05/09...-snart-ferdig/
Stackars Hubert Friedl som har byggt en pyramid för dårarnas paradis.
Citera
2014-06-05, 22:15
Medlem
Remloff lille, jag förstår att det känns jobbigt för dig efter att ha drivit en sådan häxjakt på Lyoness att det nu äntligen blir klarlagt officiellt att Lyoness är ett legitimt företag och att alla era skriverier saknar substans.
Citera
2014-06-06, 07:43
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Remloff lille, jag förstår att det känns jobbigt för dig efter att ha drivit en sådan häxjakt på Lyoness att det nu äntligen blir klarlagt officiellt att Lyoness är ett legitimt företag och att alla era skriverier saknar substans.

Hordaland är ett fylke och ingen där verkar ha skrivit någon artikel om Lyoness de sista dagarna. Har du en fungerande länk?
Citera
2014-06-06, 08:04
Medlem
Citat:
Fakta kvarstår att även om det du säger är sant att Lotteri inspektionen "frikänt" Lyonscam så betyder det absolut ingenting om dess laglighet. Som tidigare skrivits i denna tråd så var historiens (tillsividare) största pyramidbedrägeri av Bernie Maddoff granskat och frikänt ett flertal gånger förrän han blev fast. Och märkväl att Maddoff endast blev fast för att han slutligen själv medgav att det var frågan om pyramidbedrägeri, ingen myndighet klarade av att bevisa det förrän han medgav saken!
Detta bevisar att ett skickligt gjort och döljt pyramidbedrägeri är extremt svårt att bevisa. Och i det fallet ger jag all kredit åt Lyoness, skickiligt döljt är det då det är så svårt att bevisa. Men upplägget är ju ett pyramidbedrägeri och ett modellexempel på det, döljt av cashback skiten och totalt oförståeliga regler!
Citera
2014-06-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMSS
Fakta kvarstår att även om det du säger är sant att Lotteri inspektionen "frikänt" Lyonscam så betyder det absolut ingenting om dess laglighet. Som tidigare skrivits i denna tråd så var historiens (tillsividare) största pyramidbedrägeri av Bernie Maddoff granskat och frikänt ett flertal gånger förrän han blev fast. Och märkväl att Maddoff endast blev fast för att han slutligen själv medgav att det var frågan om pyramidbedrägeri, ingen myndighet klarade av att bevisa det förrän han medgav saken!
Detta bevisar att ett skickligt gjort och döljt pyramidbedrägeri är extremt svårt att bevisa. Och i det fallet ger jag all kredit åt Lyoness, skickiligt döljt är det då det är så svårt att bevisa. Men upplägget är ju ett pyramidbedrägeri och ett modellexempel på det, döljt av cashback skiten och totalt oförståeliga regler!

Bara en liten väsentlig skillnad. LYONESS CASHBACKCARD ÄR FULLSTÄNDIGT GRATIS OCH KONSUMENTEN HAR SJÄLV VALET ATT HANDLA OCH FÅ PENGAR TILLBAKA.

Få in det i era ärthjärnor en gång för alla. Sen får ni tycka vad ni vill att det är kasst dåligt whatever. Men fakta kvarstår du behöver inte investera en endaste krona, du bara sparar pengar.
Citera
2014-06-06, 13:16
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashbacksnubben
Bara en liten väsentlig skillnad. LYONESS CASHBACKCARD ÄR FULLSTÄNDIGT GRATIS OCH KONSUMENTEN HAR SJÄLV VALET ATT HANDLA OCH FÅ PENGAR TILLBAKA.

Få in det i era ärthjärnor en gång för alla. Sen får ni tycka vad ni vill att det är kasst dåligt whatever. Men fakta kvarstår du behöver inte investera en endaste krona, du bara sparar pengar.

Det är inte ert fantastiska Cashbackkort som är orsaken till någon av de klaganden eller undersökningar som görs mot ert bolag. Försök få in det i din.
Citera
2014-06-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Det är inte ert fantastiska Cashbackkort som är orsaken till någon av de klaganden eller undersökningar som görs mot ert bolag. Försök få in det i din.
Agreed 100%!! Cashbacken är ju bara rökridån för den egentliga verksamheten!
Citera
2014-06-06, 17:07
Medlem
Citat:
HAHAHA, den sista idioten är inte född än!

Jag har väldigt svårt att förstå att de mindre begåvade i denna tråd envisas med att påstå att vi bara får cashback på 1-2% (det tar vi naturligtvis gärna emot) men det är lojalitetsförmånen som är mest intressant för oss konsumenter, och den är lika för ALLA!!!

Och du behöver inte göra ett dyft för att få den, alla får exakt samma lojalitetsförmån, få in det bakom pannbenen en gång för alla, ni ljuger som en häst travar!
Du är uppenbarligen korkad...

Det du nu erkänner är att Lyoness är ett pyramidspel eftersom det är i Lojalitetsförmånerna som Pyramidupplägget är...

Citat:
Nej, cashbacken blir utbetald kontant till mitt bankkonto så snart jag samlat på mig 95:- och jag får återbäring utbetald varje vecka. Sen tar lojalitetsförmånen lite längre tid och är avhängit av hur mycket jag och andra konsumerar, ju mer konsumtion vi flyttat, ju fler poäng får vi och ju snabbare kommer återbäring nr. 2 = lojalitetsförmånen.

Och där kom ytterligare ett erkännande...

Det du vurmar om är följande...

1) Spendera så mycket du kan och dra Lyoness kortet (150k / år)
2) Se till att värva medlemmar som ogör samma som du på punkt ett

Om du misslyckas med någon av ovanstående punkter så kommer du inte att få lojalitetsförmånen utbetald...

Och där kommer Pyramidupplägget in...

Om Lyoness har 1000 butiker i Sverige - varje butik värvar 100 av sina kunder till Lyoness , då är det 100.000 konsumenter redan i sverige...

Alltså kommer du aldrig att kunna få lojalitetsförmånen utbetald eftersom du omöjligen kan få tillräckligt med konsumenter under dig...

Citat:
Ursprungligen postat av Cashbacksnubben

Då fortsätter vi...

Nej!!!!

Det är inte "Gratis" - Lyoness kortet har 2 delar , 1 som är gratis , och 1 som kräver arbete

Gratis = 2% Cashback -> Värdelöst eftersom samtliga konkurrenter till Lyoness inom Bonuskort ger MER i % tillbaka till konsumenten.

Jobba genom att ragga Kunder samt uppnå Spendering = 2% Cashback + lojalitetsförmån utbetald efter vissa nivåer är uppfyllda

Alltså - Lyonesskortet är totalt värdelöst för en konsument!
Citera
2014-06-06, 18:56
Medlem
Hahahah, nu är jag helt övertygad om att denna tråd är internets toalett.
Hur kan någon normalbegåvad individ fortsätta att hävda saker som är helt felaktiga trots att det går att ta reda på FAKTA inom 5 minuter?
Fel, fel, fel!!!
ALLA konsumenter får sin lojalitetsförmån oavsett om man rekommenderat Lyoness till någon annan eller ej. ALLA konsumenter får både cashback och lojalitetsförmån på SINA EGNA KÖP! Så tyvärr grabbar ni är som vanligt ute och cyklar!

Här kommer en länk:
https://lottstift.no/nb/blog/2014/06...-ikke-ulovlig/

Men ingenting nytt för oss som begriper hur Lyoness fungerar!
Citera
2014-06-06, 19:08
Medlem
Citat:
Hahahah, nu är jag helt övertygad om att denna tråd är internets toalett.
Hur kan någon normalbegåvad individ fortsätta att hävda saker som är helt felaktiga trots att det går att ta reda på FAKTA inom 5 minuter?
Fel, fel, fel!!!
ALLA konsumenter får sin lojalitetsförmån oavsett om man rekommenderat Lyoness till någon annan eller ej. ALLA konsumenter får både cashback och lojalitetsförmån på SINA EGNA KÖP! Så tyvärr grabbar ni är som vanligt ute och cyklar!

Här kommer en länk:
https://lottstift.no/nb/blog/2014/06...-ikke-ulovlig/

Men ingenting nytt för oss som begriper hur Lyoness fungerar!

Det tog mig bara 30 sekunder att hitta följande.....

http://cdnlarge.lyoness.net/download...o-gtc-2-se.pdf

4.2. Vid beräkning av lojalitetsförmånerna registreras tillgodohavanden på medlemmens personliga lojalitetskonto i enlighet med dessa utökade villkor. Tillgodohavanden uppkommer genom medlemmens
egna inköp och inbetalningar av handpenning på presentkort, samt genom inköp gjorda av direkt och indirekt rekommenderade medlemmar enligt punkt 4.4 nedan.
Värdet av tillgodohavandet beräknas
med hjälp av storleken på inköpet resp. handpenningen på presentkortet och den procentuella förmånen som gäller för det lojalitetsföretag där inköpet har gjorts eller där handpenningen på presentkortet
har lagts. Om en medlem exempelvis gör ett inköp på 5 000 kr hos ett lojalitetsföretag som har en procentuell förmån på 5 % uppkommer ett tillgodohavande på 250 kr. Tillgodohavandet omvandlas efter
medlemmens önskemål till bokningsenheter om 475 kr, 1 425 kr, 3 800 kr, 11 400 kr eller 38 000 kr (i fortsättningen kallade „enheter“) enligt punkt 6.1. Enheterna bokas på medlemmens personliga
lojalitetskonto enligt punkt 6 nedan. Tillgodohavandet och enheter på lojalitetskontot är endast till för att uppnå lojalitetsförmåner och blir inte utbetalda

Läs fetstilta - det kommer aldrig att löna sig med Lyoness om du inte är i toppen...

Du kommer aldrig att komma upp dom summor som omnämns under punkt 7.3 i villkoren eftesrom det krävs alldels för hög spendering från dig som konsument samt att det kräver att du som konsument lurar på en jävla massa patetiska idioter kortet , och naturligtvis skall även dom spendera....
Citera
2014-06-06, 19:49
Medlem
Pellets, jag är ledsen men du begriper inte någonting. Om du verkligen vill förså villkoren så för sista gången: Besök en presentation och avsätt den tid DU behöver för att fatta hur det fungerar.

Jag har annat att göra än att försöka lära ut något som du ändå inte greppar därför att du inte vill förstå. MEN jag ska av ren välvilja förklara begreppet Lojalitetsförmån en sista gång:

Lojalitetsförmånen utbetalas ALLTID! Antingen som 1 eller 2:
  1. Lojalitetskontanter till ditt bankkonto (om enheten genererats av DIN egen redan gjorda konsumtion)
  2. Lojalitetskrediter (om enheten bildats av din egen gjorda handpenning) då betalas pengarna ut till ditt Lyonesskonto och du kan handla och betala med din mobil hos alla små och medelstora företag som accepterar mobila värdecheckar eller så kan du köpa presentkort hos Lyoness för att t.ex. tanka bilen eller varför inte handla presentkort på semestern till de kedjor som finns utomlands, ja möjligheterna är många och vi väljer alla själv vad vi vill göra!
Så sluta nu att vrida till det du läser, du gör hela tiden felaktiga tolkningar och så skriver du dem här som om de vore sanna.

OCH sist men inte minst: Ingen tvingar dig att ha ett kort, du kan betala fullt pris för allt du konsumerar, helt ärligt jag och andra skiter i vilket. Vi har koll på vår egen konsumtion och gillar att få 1000-tals kronor tillbaka varje år tack vare att vi är lojala och handlar det vi ändå ska handla hos våra lojalitetsföretag.

P.s. Pellets = funkar bra att elda med men duger inte till så mycket annat!
Citera
2014-06-06, 21:53
Medlem
Citat:
Pellets, jag är ledsen men du begriper inte någonting. Om du verkligen vill förså villkoren så för sista gången: Besök en presentation och avsätt den tid DU behöver för att fatta hur det fungerar.

Jag har annat att göra än att försöka lära ut något som du ändå inte greppar därför att du inte vill förstå. MEN jag ska av ren välvilja förklara begreppet Lojalitetsförmån en sista gång:

Lojalitetsförmånen utbetalas ALLTID! Antingen som 1 eller 2:
  1. Lojalitetskontanter till ditt bankkonto (om enheten genererats av DIN egen redan gjorda konsumtion)
  2. Lojalitetskrediter (om enheten bildats av din egen gjorda handpenning) då betalas pengarna ut till ditt Lyonesskonto och du kan handla och betala med din mobil hos alla små och medelstora företag som accepterar mobila värdecheckar eller så kan du köpa presentkort hos Lyoness för att t.ex. tanka bilen eller varför inte handla presentkort på semestern till de kedjor som finns utomlands, ja möjligheterna är många och vi väljer alla själv vad vi vill göra!
Så sluta nu att vrida till det du läser, du gör hela tiden felaktiga tolkningar och så skriver du dem här som om de vore sanna.

OCH sist men inte minst: Ingen tvingar dig att ha ett kort, du kan betala fullt pris för allt du konsumerar, helt ärligt jag och andra skiter i vilket. Vi har koll på vår egen konsumtion och gillar att få 1000-tals kronor tillbaka varje år tack vare att vi är lojala och handlar det vi ändå ska handla hos våra lojalitetsföretag.

P.s. Pellets = funkar bra att elda med men duger inte till så mycket annat!

Nopes , lojalitetsförmånen betalas inte alltid ut...

4.2 i villkoren förtydliggör att Tillgodohavandet och enheter på lojalitetskontot är endast till för att uppnå lojalitetsförmåner och blir inte utbetalda

För att den skall betalas ut krävs det följande..

4.4 i avtalet säger följande Vidare får medlemmen även tillgodoräkna de enheter som bokas hos de medlemmar som medlemmen har rekommenderat, direkt eller indirekt (i fortsättningen kallat „Lifeline“). Detta innebär
att de enheter som tillgodoräknas för medlemmen även tillgodoräknas medlemmens direkta och indirekta rekommendationsgivare („Upline“) på samma sätt, för att de ska uppnå lojalitetsförmåner.
Lojalitetsförmåner för de medlemmar som direkt och indirekt har rekommenderats av medlemmen (rekommendationsgivaren) placeras ut i rekommendationsgivarens Lifeline i det så kallade binära
systemet, det vill säga i en trädstruktur där det finns en övre och en nedre gren. Lojalitetsförmåner för de medlemmar som har rekommenderats direkt av rekommendationsgivaren placeras i direkt linje
i det binära systemet, omväxlande i den övre och nedre grenen, såvida rekommendationsgivaren inte väljer något annat

Och så tittar vi på punkt 6.2. i avtalet: Bokningen av enheten görs enligt det ovan i punkt 4.4. beskrivna binära bokningsprogrammet, d.v.s. för att få utökade medlemsförmåner enligt punkt 7 måste båda grenar (över/under) fyllas med
respektive antal enheter: 35/35 i bokningskategori I, 30/30 i bokningskategori II och 25/25 i bokningskategori III - V. Enheter från egna inköp kan medlemmen valfritt fördela på den övre eller nedre delen av
det binära bokningssystemet enligt punkt 4.2. Enheter från medlemmens Lifeline. bokas alltid i den gren vilken den rekommenderade medlemmen befinner sig, enligt punkt 4.4.

Så svaret är NEJ , dom betalas inte alltid ut...
[*]Lojalitetskontanter = 35/35 , alltså 35 enheter bokade i övre och 35 enheter bokade i undre gren. Om detta inte är uppfyllt - kommer INGA lojalitetskontanter att bli utbetalda
[*]Lojalitetskrediter = 35/35 , alltså 35 enheter bokade i övre och 35 enheter bokade i undre gren. Om detta inte är uppfyllt - kommer INGA lojalitetskrediter att bli utbetalda.

Så , ledsen men det krävs altså mer av mig än enbart spendering på mitt Lyonesskort (Jag är tvungen att "ragga fler kunder") för att detta skall bli utbetalt och därför är kortet värdelöst för mig , i jämförelse med alla konkurrenter.

Läs tabellerna i Lyoness Avtal och Villkor
http://cdnlarge.lyoness.net/download...o-gtc-2-se.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in