2017-07-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Vi har nog TVÅ problem här:
1. Ni är sjukligt intresserade av avtalen! Ni använder detta med avtalen som ett patetiskt försök att underminera vår trovärdighet i vad vi skriver. Ni vet var ni får tag på dem, sätt igång bara! Hämta och länka!
2. Oavsett vad som skrivs och hur det skrivs så vänder ni på det. Längre bak i tråden är det beskrivet på EXTREMT låg nivå så även ni borde förstå!

/J
Hur du tolkar ett avtal är inte samma sak som vad avtalet betyder.
Sen är ni klappkassa på att förklara eller så är det exakt samma sak som det var förr med det gamla avtalet dvs ett pyramidspel inbäddat i massa lull lull om obetydlig shopping för att dölja pyramiden.
Citera
2017-07-25, 23:02
Medlem
Citat:
Oj, trodde du förstod att jag tog DINA siffror: 831000 / 1000 = 831 kr!
Det var ju du som "räknade" fram den summan i ditt exempel!

Gonatt zzzzzz

/J
Fel jag räknade bort 999 personer och tog bara dej dvs din del för att fylla dina 70 units genom shopping... vilket blir 800k om du handlar på dom generösaste butikerna..
Citera
2017-07-25, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Hur du tolkar ett avtal är inte samma sak som vad avtalet betyder.
Lånar ditt resonemang: Hur du tolkar Lyoness är inte samma sak som vad det är!

/J
Citera
2017-07-26, 07:22
Medlem
Citat:
Lånar ditt resonemang: Hur du tolkar Lyoness är inte samma sak som vad det är!

/J
Förmodligen inte men faktum kvarstår att det ska handlas för minst 831,000,000 i ditt esp nätverk med 1000 personer för att ni alla ska fylla era ben och få er bonus. Och då bara på dom som ger 4sp per 950kr vilket är få.
Så ser det ut om ni ska uppnå bonusen genom att handla. Att ni sen också kan köpa er bonus för en högre summa gör er till ett ponzi spel.
Citera
2017-07-26, 08:13
Medlem
Jag ska nu köpa nya bromsbelägg till min merca vito

mekonomens onlinebutik ger mej 4% plus 4sp
först börjar vi att räkna ut vad sp är värt för mej i pengar (inom en snaaar framtid om jag är systemet trogen). 70 units ger mej 3800kr, 70 units är 3500sp. 3800 delat på 3500 = ca 1,08kr per sp.
mekonomens billigaste bromsbelägg kostar 1643kr

genom mitt lyonesskort så får jag först betala 1643kr och sen får jag tillbaka 4% i efterhand
jag betalat 1643 och mitt lyonesskonto krediteras med 65,75kr plus att jag har uppnått 950kr och tjänat 4sp dvs 4,32kr.
så totalt kostade bromsbeläggen 1573kr i runda slängar.

Nu har jag rabatt hos min lokala mekonomenbutik på 10% genom jobbet och kan köpa dom beläggen för 1479kr lokalt i butik utan att lägga ut en högre summa först.

men då jag är en typisk prisjägare och alltid letar den billigaste lösningen så jag går in på reservdelar24 och köper för 758 ink frakt.
Citera
2017-07-26, 08:17
Medlem
Citat:
Lånar ditt sista ord: JISSES!
Exakt! Veckovis och Månadsvis UTBETALNING!!! Inte NOLLSTÄLLNING av balansen som Pellets vill påskina!

Ett jäkligt ENKELT exempel: v29 får du ihop 50 kr i Cashback. Inget betalas ut (utbetalning först vid 95 kr), v 30 handlar du inget = fortfarande ingen utbetalning, v31 får du ihop 50 kr till, totalt 100 kr i Cashback. Veckan efter, dvs v 32 får du UTBETALT 100 kr KONTANT och balansen NOLLSTÄLLS!

Det var ju vad Pellets ville klargöra, om det NOLLSTÄLLDES varje vecka oavsett din BALANS.

Läs!

/J
Grattis ditt klappmongo!
Du har precis bekräftat att din värdecheck på 3800 aldrig kommet att komma.

Det enda som kommer - OM du fyller dina ben - är 9$. Precis som alla andra 99% i Lyoness.

Så du kan fortsätta jaga poäng på Hagsätra supermarket medans vi vanliga Svensson handlar 20/30% billigare på Ica maxi
Citera
2017-07-26, 10:20
Medlem
Citat:
Vi har nog TVÅ problem här:
1. Ni är sjukligt intresserade av avtalen! Ni använder detta med avtalen som ett patetiskt försök att underminera vår trovärdighet i vad vi skriver. Ni vet var ni får tag på dem, sätt igång bara! Hämta och länka!
2. Oavsett vad som skrivs och hur det skrivs så vänder ni på det. Längre bak i tråden är det beskrivet på EXTREMT låg nivå så även ni borde förstå!

/J

1) Du har nog missuppfattat det hela på sedvanligt klappmongo sätt...
https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us
I denna kompensationplan så nämns det INGENTING om "Random" utan allt handlar om dina egna ben

Den som skall motbevisa detta är ni klappmongon - och ni kan tydligen inte det.

Med andra ord så gäller det som länkats - det vill säga - du måste ragga upp fler klappmongon under dig och dom hamnar inte "random"
Citera
2017-07-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
1) Du har nog missuppfattat det hela på sedvanligt klappmongo sätt...
https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us
I denna kompensationplan så nämns det INGENTING om "Random" utan allt handlar om dina egna ben

Den som skall motbevisa detta är ni klappmongon - och ni kan tydligen inte det.

Med andra ord så gäller det som länkats - det vill säga - du måste ragga upp fler klappmongon under dig och dom hamnar inte "random"

Det spelar egentligen mindre roll om dom har esp och random för matematiken är den samma.
Därimot så kan man klassa esp (Om det fungerar som j hävdar) som ett lotteri.
Jag är väldigt tveksam till att lyoness har rätt behörighet för att bedriva lotteriverksamhet i Sverige.
Eller vad tror du pellets?
Citera
2017-07-26, 11:31
Medlem
Citat:
Det spelar egentligen mindre roll om dom har esp och random för matematiken är den samma.
Därimot så kan man klassa esp (Om det fungerar som j hävdar) som ett lotteri.
Jag är väldigt tveksam till att lyoness har rätt behörighet för att bedriva lotteriverksamhet i Sverige.
Eller vad tror du pellets?

Det har dom garanterat inte - problemet dessa klappmongon nu står inför är just hur dom skall kunna vedimera denna "ESP" och "Random placerade individer". Det finns inget om detta någonstans när man googlar så tror att detta bara är ett hittepå-klappmongo-style

Sedan är det upplägget för MLM klappmongon en helt absurd uppbyggnad.
Det betyder ju att klappmongot som "värvar 1000 medlemmar som pyntar 475:- var" inte får ett skit för sitt slit eftersom dessa 1000 nya klappmongon blir "random" placerade och det finns ingen koppling till klappmongot som värvat dom.
Hela det upplägget är ju absurt och t.o.m. de största klappmongona (Amway/Herbalife/EMGoldex/Onecoin o.s.v.) kommer antagligen att undvika detta som pesten eftersom det är "Random" och alla kan bara sitta på sitt feta arsle och vänta på en värdecheck på 3800....
Citera
2017-07-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Det har dom garanterat inte - problemet dessa klappmongon nu står inför är just hur dom skall kunna vedimera denna "ESP" och "Random placerade individer". Det finns inget om detta någonstans när man googlar så tror att detta bara är ett hittepå-klappmongo-style

Sedan är det upplägget för MLM klappmongon en helt absurd uppbyggnad.
Det betyder ju att klappmongot som "värvar 1000 medlemmar som pyntar 475:- var" inte får ett skit för sitt slit eftersom dessa 1000 nya klappmongon blir "random" placerade och det finns ingen koppling till klappmongot som värvat dom.
Hela det upplägget är ju absurt och t.o.m. de största klappmongona (Amway/Herbalife/EMGoldex/Onecoin o.s.v.) kommer antagligen att undvika detta som pesten eftersom det är "Random" och alla kan bara sitta på sitt feta arsle och vänta på en värdecheck på 3800....
Googla lyconet esp eller lyconet easy shop plus så får du fram lite absurda videos om hur du ska boosta systemet :P

Kanske är dax för lotteriinspektionen att lämna in en anmälan om olaglig spelverksamhet?
Citera
2017-07-26, 15:40
Medlem
Citat:
Googla lyconet esp eller lyconet easy shop plus så får du fram lite absurda videos om hur du ska boosta systemet :P

Kanske är dax för lotteriinspektionen att lämna in en anmälan om olaglig spelverksamhet?
Jo - jag har kollat en del på klappmongona.

Problemet är ju att det skall finnas skriftligt - ordbajseri från klappmongon är inte värt ett skit juridiskt.

Så jag väntar med spänning att klappmongona skall komma med en ny kompensationsplan där det är beskrivet i skrift
Citera
2017-07-26, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lyoscam
Jag ska nu köpa nya bromsbelägg till min merca vito

mekonomens onlinebutik ger mej 4% plus 4sp
först börjar vi att räkna ut vad sp är värt för mej i pengar (inom en snaaar framtid om jag är systemet trogen). 70 units ger mej 3800kr, 70 units är 3500sp. 3800 delat på 3500 = ca 1,08kr per sp.
mekonomens billigaste bromsbelägg kostar 1643kr

genom mitt lyonesskort så får jag först betala 1643kr och sen får jag tillbaka 4% i efterhand
jag betalat 1643 och mitt lyonesskonto krediteras med 65,75kr plus att jag har uppnått 950kr och tjänat 4sp dvs 4,32kr.
så totalt kostade bromsbeläggen 1573kr i runda slängar.

Nu har jag rabatt hos min lokala mekonomenbutik på 10% genom jobbet och kan köpa dom beläggen för 1479kr lokalt i butik utan att lägga ut en högre summa först.

men då jag är en typisk prisjägare och alltid letar den billigaste lösningen så jag går in på reservdelar24 och köper för 758 ink frakt.
3800 kr / 3500 SP.... seriöst?
Härligt att du så tydligt visar att du fullständigt inte vet hur du ska räkna ut detta!
Ge dig inte på fler räkneexempel utan handla du där det känns bäst, här och nu!

/J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in