2014-05-15, 16:23
Moderator
Pentyls avatar
[quote=Cashbacksnubben|48800121]
Citat:
Ursprungligen postat av frohike1ddd

Ge mig svar på hur detta är möjligt om ni nu anser det vara en bluff:

Jag köpte kläder på Zalando för ca2500kr och väljer att returnera för 1500kr, jag får cashback på 1000kr. Hur är detta möjligt om Lyoness inte har samarbete med Zalando? Gissar Lyoness att jag har skickat tillbaka kläder för 1500kr?

Så nu kan ni amatörer sluta tomta er och testa själva istället.

Detta funkar och är redan idag världens största konsumentunion. Ett kort vilken normal människa som helst vill ha.

Fram tills ni förklarat eller erkänt att företagen som står med på Lyoness hemsida är med så kan vi gå vidare sen!
Vad gäller det där köpet så måste vi för det första ta det me en nypa salt. Du har redan börjat tänja på sanningen på ungefär samma sätt som åtskilliga andra få-postare som skyndar till Lyoness försvar gjort för att strax efter kunna beslås med direkta lögner. Jidder av debil sort gör inte att du stärker ditt forumvarumärke: Ska jag nämna en konsumentförening att jämföra med så kan vi t ex snegla på KF med 3,6 miljoner medlemmar (engångsavgift för medlemskapet är en hundring, återbäring från första öret, ränta på insatt kapital som kan tas ut per omgående) och en omsättning på närmare 40 miljarder.

Det är otvistigt att flerparten av de företag som omnämns på Lyoness hemsida inte har något som helst samarbete med Lyoness. Utöver att i några fall sälja presentkort. Nej, affärsidén är att ge sken av att ha dylika samarbeten för att kunna lura pyttesmå och måttligt affärs- och annat -begåvade enmansföretagare, samt motsvarande på kundsidan.

Hur det är med webbutiken Zalando är nog inte särskilt konstigt: Inget av de större företagen har alltså något organiskt samarbete med Lyoness. Zalando betalar dock vem som helst en provision för genomklick till deras beställningssida. Bara att klicka och anmäla sig som affiliatesida.

För detta ger Lyoness, påstås det, 2% cashback i vissa fall. Det tycker jag var lite sniket för Zalando erbjuder för sin del upp till 8% provision till sin affiliate (den som länkar klick)

Notera att man alltså inte kan använda sitt Lyonesskort etc, bara handla via Lyoness hemsida. Zalando är inte "anslutet" på något sätt, även om Lyoness har gett alla företag de nämner på sin hemsida ett eget Lyonessnummer, som de gemenligen kalla "ID Lojalitetsföretag" och så några siffror. Cashbacksnubben kan öppna en egen webbplats och föra upp samtliga världens företag och ge dem specialla lojalitetsnummer. Inget av dem väl ändå ha med Cashbacksnubben att göra.

Allt på Lyoness hemsida ges sådana här låtsasnummer. Inklusive alla företag vars varor Zalando säljer. Lyoness har naturligtvis inga som helst avtal med de fabrikanterna men det är högst möjligt att köpa varorna till ett extra dåligt pris via Lyoness hemsida (om nu Cashbacksnubben inte ljugit om den saken).

Verkar på något vis lite listigare att handla av Zalando direkt faktiskt.
Då kan man dessutom utnyttja alla Zalandos olika rabatter och erbjudande för egen del. Om man nu inte hemskt gärna vill stoppa de pengarna i någon random lurendrejares ficka istället.
Jag provöppnade ett konto för att se hur det funkar och jag sitter plötsligt på 250 spänn i direktavskivande rabatter. Ska man ha ut motsvarande från 2% cashback så får man ena handla för 12500 kronor. Jovesst, det gör man ju
Citera
2014-05-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Då kan man dessutom utnyttja alla Zalandos olika rabatter och erbjudande för egen del. Om man nu inte hemskt gärna vill stoppa de pengarna i någon random lurendrejares ficka istället.
Jag provöppnade ett konto för att se hur det funkar och jag sitter plötsligt på 250 spänn i direktavskivande rabatter. Ska man ha ut motsvarande från 2% cashback så får man ena handla för 12500 kronor. Jovesst, det gör man ju

Och det är precis det här vi pekat på flertalet gånger...

1) Finns xxx antal andra Bonusprogram som ger mer Cashback än Lyoness

Därför är det värdelöst för privatpersoner

2) Enligt [Cashback] så får man betala all % avgift till Lyoness för köpen och detta gör att jag som företagare måste höja priserna eller gå i KK. Företagare som betalar 15% av slutpriset till kunden till Lyoness är totalt mot all vetskap om företagsekonomi.

Därför är det värdelöst för näringsidkare
Citera
2014-05-15, 20:56
Medlem
[quote=Pentyl|48806163]
Citat:
Ursprungligen postat av Cashbacksnubben
Vad gäller det där köpet så måste vi för det första ta det me en nypa salt. Du har redan börjat tänja på sanningen på ungefär samma sätt som åtskilliga andra få-postare som skyndar till Lyoness försvar gjort för att strax efter kunna beslås med direkta lögner. Jidder av debil sort gör inte att du stärker ditt forumvarumärke: Ska jag nämna en konsumentförening att jämföra med så kan vi t ex snegla på KF med 3,6 miljoner medlemmar (engångsavgift för medlemskapet är en hundring, återbäring från första öret, ränta på insatt kapital som kan tas ut per omgående) och en omsättning på närmare 40 miljarder.

Det är otvistigt att flerparten av de företag som omnämns på Lyoness hemsida inte har något som helst samarbete med Lyoness. Utöver att i några fall sälja presentkort. Nej, affärsidén är att ge sken av att ha dylika samarbeten för att kunna lura pyttesmå och måttligt affärs- och annat -begåvade enmansföretagare, samt motsvarande på kundsidan.

Hur det är med webbutiken Zalando är nog inte särskilt konstigt: Inget av de större företagen har alltså något organiskt samarbete med Lyoness. Zalando betalar dock vem som helst en provision för genomklick till deras beställningssida. Bara att klicka och anmäla sig som affiliatesida.

För detta ger Lyoness, påstås det, 2% cashback i vissa fall. Det tycker jag var lite sniket för Zalando erbjuder för sin del upp till 8% provision till sin affiliate (den som länkar klick)

Notera att man alltså inte kan använda sitt Lyonesskort etc, bara handla via Lyoness hemsida. Zalando är inte "anslutet" på något sätt, även om Lyoness har gett alla företag de nämner på sin hemsida ett eget Lyonessnummer, som de gemenligen kalla "ID Lojalitetsföretag" och så några siffror. Cashbacksnubben kan öppna en egen webbplats och föra upp samtliga världens företag och ge dem specialla lojalitetsnummer. Inget av dem väl ändå ha med Cashbacksnubben att göra.

Allt på Lyoness hemsida ges sådana här låtsasnummer. Inklusive alla företag vars varor Zalando säljer. Lyoness har naturligtvis inga som helst avtal med de fabrikanterna men det är högst möjligt att köpa varorna till ett extra dåligt pris via Lyoness hemsida (om nu Cashbacksnubben inte ljugit om den saken).

Ok först påstår du att ljuger och sen konstaterar du i eget inlägg att det är fullt möjligt. Du förstår kanske hur dumt det själv låter. Alla som tvivlar har ju även chansen att regga sig kostnadsfritt och testa. Sen kan dom göra en bedömning om jag har rätt eller fel.

Dessutom gäller Lyonessrabatten utöver så du får dina 250kr och sedan rabatt på resterande (tror det gäller på nettosumman, inte säker men står iaf när du handlar)

Så handlar du t.ex. på Zalando för 2000 kr och har 500kr i rabatt så får du förutsatt att du loggar in genom Lyoness rabatt på 1500(minus moms) och i Zalandos fall är medlemsförmånen 5%.

Har du nått emot det som konsument?

Tror du jag ljuger och att det inte funkar?

Tror du att det kostar något att regga sig?

Allt detta är sant och alla är välkomna att testa.

GAME OVER Flashback... Ni har inget att komma med, inget vettigt iaf. Som Robert Aschberg själv säger Flashback är internets toalett.

NI ANKLAGAR MIG FÖR ATT LJUGA JAG SÄGER TESTA SJÄLV DET FUNKAR. DET HÅLLER INTE FRÅN ER SIDA GRABBAR
Citera
2014-05-15, 21:11
Medlem
Varför är det förbjudet för medlemmar att själva direkt ta kontakt med en "samarbetspartner" som hävdar att de inte har ett samarbete med Lynoess? Varför ska all kontakt ske med Lyoness?

https://www.lyoness.net/internal/se/...UyMzY2MzAwNDA1
https://www.lyoness.net/internal/se/...M2NjMwMDQwNg==
Citera
2014-05-15, 21:33
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Varför är det förbjudet för medlemmar att själva direkt ta kontakt med en "samarbetspartner" som hävdar att de inte har ett samarbete med Lynoess? Varför ska all kontakt ske med Lyoness?

Vackert. Tack för dem. Undrar vad Lyoness AB Sverige säger om denna info blir offentliggjord. Vad säger Cashbackklubben som anonymt yttrar sig i företagets sak? Och esset himself, ALLTIDFAKTA.
Citera
2014-05-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid

Det är Lyoness som erbjuder rabatterna och sköter all administration, det är inte meningen att vi ska störa våra Samarbetspartners. Lyoness har förhandlat fram rabatterna och erbjuder dessa genom presentkort för dom stora kedjorna som är med.

Du kan inte komma åt rabatterna genom kedjorna direkt, du måste gå genom Lyoness. Sedan står det på Lyoness när du är reggad vad du får för förmån genom att handla genom Lyoness. Allt annat ska du som konsument i stort sett skita i.

Ännu en gång välkommen att testa!

Fler Höga IQ frågor?
Citera
2014-05-15, 22:21
Medlem
Hertigens avatar
En annan fundering ang. "samarbetspartners";

Ni lyoness-anhängare hävdar ju att företag går med i lyoness för att lyoness marknadsför dem och drar dit fler kunder. Hur kommer det sig då att företag som Statoil, el-giganten, stadium, m.m. är väldigt tydliga med att de inte har något som helst samarbete med lyoness förutom att lyoness har köpt presentkort av dem?

Hade företagen faktiskt betalat för att vara med i systemet (lurendrejeriet) så hade de självklart varit tydliga med att de är en del av lyoness-nätverket.
Citera
2014-05-15, 22:24
Medlem
Remloffs avatar
Gällande företagens kostnader, så har Lyoness alltid sagt att man tar ut 1 % av köpets värde från lojalitetsföretaget. Ingalunda rörligt.. 1 % går till vänskapsbonusen om 0,5 + 05 % och resterade av rabattprocentenheterna till medlemmen (antingen som cashback eller lojalitetsbonus, vilken placerar denne högre i bokningssystemets pyramidkonstruktion. )
Cashbackklubben kan ju gärna revidera denna siffra om 1 procent, givet att han visar dokument härom.

Ju högre rabattnivå, desto fler aningslösa stackare kan man lura och pracka på det magiska premiummedlemsskapet. (som ska göra nya, saliga själar ekonomiskt oberoende resten av livet och föra dessa till anständiga nivåer i samma nämna pyramid.)
Men, sin vana trogen när granskningen blir för tuff, och de österrikiska myn digheterna gläfser som bäst, är det absolut inte osannolikt att Lyo-klubben återigen har reviderat sitt system.

Så jag undrar – med fråga ställd till Cashbacksnubben – hur går det med Lyconet igentliken? Du vet, dit ni flyttat/tänker flytta bokningssystemen med tillhörande premiummedlemsskap, fjärran från cashbackklubben för att upprätthålla illusionen om att Lyo-lådan är legitim? Vad många privatpersoner det är som promotar det där Lyconettmojängen... helt plötsligt.

https://www.google.se/search?q=lycon...sm=93&ie=UTF-8

Bara undrar hur det bidde så.
Citera
2014-05-15, 22:28
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashbacksnubben
Det är Lyoness som erbjuder rabatterna och sköter all administration, det är inte meningen att vi ska störa våra Samarbetspartners. Lyoness har förhandlat fram rabatterna och erbjuder dessa genom presentkort för dom stora kedjorna som är med.

Du kan inte komma åt rabatterna genom kedjorna direkt, du måste gå genom Lyoness. Sedan står det på Lyoness när du är reggad vad du får för förmån genom att handla genom Lyoness. Allt annat ska du som konsument i stort sett skita i.

Ännu en gång välkommen att testa!

Fler Höga IQ frågor?

Hur mycket rabatt är det på ett presentkort hos en av era samarbetspartners i de stora kedjorna nu igen?

Førresten, vilka är kedjorna som ger rabatten på presentkorten som du pratar om och vad tror du är orsaken till att de førnekar att ha något som helst samarbete med L?
Senast redigerad av Gromgutten 2014-05-15 kl. 22:30.
Citera
2014-05-15, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
En annan fundering ang. "samarbetspartners";

Ni lyoness-anhängare hävdar ju att företag går med i lyoness för att lyoness marknadsför dem och drar dit fler kunder. Hur kommer det sig då att företag som Statoil, el-giganten, stadium, m.m. är väldigt tydliga med att de inte har något som helst samarbete med lyoness förutom att lyoness har köpt presentkort av dem?

Hade företagen faktiskt betalat för att vara med i systemet (lurendrejeriet) så hade de självklart varit tydliga med att de är en del av lyoness-nätverket.

Exakt Lyoness har köpt presentkort till rabatterade priser och erbjuder sin konsumenter det. Vi som är medvetna om Lyoness system vill handla inom det. Vi har även möjligheten att rekommendera detta till nära kära och vänner, vem som helst och kan tjäna en slant på det.

Fler och fler väljer Lyoness företag för att spara pengar på saker dom ändon hade tänkt köpa. Tanka på Statoil eller OKQ8 känns skitsamma, med Lyoness är det alltid Statoil som gäller.

Är detta något bra för Statoil, vill dom ta del av en sådan köpkraft?

Alla med högre IQ än 50 kan nog svaret på denna fråga.

Dom kallas Samarbetspartners för att Lyoness får rabatt på presentkorten och vi får lov att marknadsföra det vidare till våra medlemmar.

Tydligt nog?
Citera
2014-05-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Gällande företagens kostnader, så har Lyoness alltid sagt att man tar ut 1 % av köpets värde från lojalitetsföretaget. Ingalunda rörligt.. 1 % går till vänskapsbonusen om 0,5 + 05 % och resterade av rabattprocentenheterna till medlemmen (antingen som cashback eller lojalitetsbonus, vilken placerar denne högre i bokningssystemets pyramidkonstruktion. )
Cashbackklubben kan ju gärna revidera denna siffra om 1 procent, givet att han visar dokument härom.

Ju högre rabattnivå, desto fler aningslösa stackare kan man lura och pracka på det magiska premiummedlemsskapet. (som ska göra nya, saliga själar ekonomiskt oberoende resten av livet och föra dessa till anständiga nivåer i samma nämna pyramid.)
Men, sin vana trogen när granskningen blir för tuff, och de österrikiska myn digheterna gläfser som bäst, är det absolut inte osannolikt att Lyo-klubben återigen har reviderat sitt system.

Så jag undrar – med fråga ställd till Cashbacksnubben – hur går det med Lyconet igentliken? Du vet, dit ni flyttat/tänker flytta bokningssystemen med tillhörande premiummedlemsskap, fjärran från cashbackklubben för att upprätthålla illusionen om att Lyo-lådan är legitim? Vad många privatpersoner det är som promotar det där Lyconettmojängen... helt plötsligt.

https://www.google.se/search?q=lycon...sm=93&ie=UTF-8

Bara undrar hur det bidde så.

Lyconet kommer 1 Juli och vad exakt det är kan jag svara på då.

Rabatterna som företagen betalar varierar från bransch till bransch.
Citera
2014-05-15, 22:38
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Hur mycket rabatt är det på ett presentkort hos en av era samarbetspartners i de stora kedjorna nu igen?

Førresten, vilka är kedjorna som ger rabatten på presentkorten som du pratar om och vad tror du är orsaken till att de førnekar att ha något som helst samarbete med L?

Din första fråga är något felställd. OM det finns en påstådd/angiven rabatt som medföljer genom köp av presentkort, och företaget i fråga som tar emot presentkortet, säger sig inte ha något som helst samarbete med Lyoness, varifrån kommer degen?
Vem betalar rabatten?

Det vore ju premium om Cashbacksnubben kunde svara på det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in