Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-06, 13:52
  #1
Avstängd
Gaboriks avatar
Apple avslöjade idag vad som kommer presenteras på årets Worldwide Developers Conference (WWDC). Som förväntat får vi se iOS 5 och Mac OS X Lion men Apples nya tjänst iCloud kommer också presenteras.

Steve Jobs kommer att vara närvarande på WWDC den 6e Juni tillsammans med andra chefer från företaget för att presentera nyheterna.

1900 startar det och frågan är, kommer det en ny Iphone eller ej?
Citera
2011-06-06, 13:54
  #2
Medlem
Mattelols avatar
Tror inte på en ny iPhone... Vart kan man se allt live med ljud och bild?
Citera
2011-06-06, 13:58
  #3
Avstängd
Gaboriks avatar
Eftersom Apple inte lovat att sända Steve Jobs keynote live, får vi som inte är på plats förlita oss på diverse livebloggar från publiken.

Allt om mac har livesändning med chat.
Slashat brukar ha livesändning med video.
Buzz out load har lovat liveblogg.
Gizmodo livebloggar och brukar ha bra bilder.
GDGT har eventuellt en liveblogg.
Macteens brukar ha liveblogg, men har ännu inte lovat någon. De finns också på Twitter.
The Mac Observer kör live i sin blogg och även på Twitter.
Engadget rapporterar live.
MacRumors kör även en Twitter-blogg.
Österrikiska Iphonebloggen Benm har liverapportering också.
Smoking apples brukar fånga det mesta på Twitter
The Apple blog rapporterar.
Citera
2011-06-06, 14:02
  #4
Medlem
Snöjs avatar
Apple brukar släppa en video på keynoten någon timma efter den är klar. Så man kan följa någon live-blogg och se videon efteråt, om man vill.
Citera
2011-06-06, 14:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaborik
Lista

Bra lista - Tack!

Tror inte på en ny iphone, känns för nära till den förra, men nått skoj brukar alltid komma så får bli att sitta vid datorn kl 19 och sitta klistrad ^^.
Citera
2011-06-06, 14:39
  #6
Medlem
hejabjorns avatar
Snälla, snälla ge mig widgets på iPhone. Vill även har bättre notifikationer och en informativ lock screen.
Citera
2011-06-06, 15:33
  #7
Medlem
dag-ottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejabjorn
Snälla, snälla ge mig widgets på iPhone. Vill även har bättre notifikationer och en informativ lock screen.

Personligen ser jag inte vad man behöver 'widgets' till i en iPhone. Drar bara massa onödig batteritid dessutom
För övrigt får vi se vad iOS 5 kommer ha att erbjuda iaf.

I iOS 5 har det ryktats om att notifieringarna ska förbättras då Apple har anställt Peter Hajas som har gjort cydia-appen MobileNotifier.

http://www.99.se/artiklar/2540-kvall...vensk-tid.html
__________________
Senast redigerad av dag-otto 2011-06-06 kl. 15:50. Anledning: tillägg av info
Citera
2011-06-06, 15:42
  #8
Medlem
http://www.engadget.com/2011/06/06/e...ive-from-wwdc/

Engadget har en live video feed
Citera
2011-06-06, 15:48
  #9
Medlem
twinkybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejabjorn
Snälla, snälla ge mig widgets på iPhone. Vill även har bättre notifikationer och en informativ lock screen.

Du kan ju alltid jailbreaka den om du verkligen vill ha dessa funktioner
F.ö kommer ju vi i Sverige antagligen få vänta på iCloud (vad det nu kommer vara) som vanligt...
Citera
2011-06-06, 15:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twinkyboi
Du kan ju alltid jailbreaka den om du verkligen vill ha dessa funktioner
F.ö kommer ju vi i Sverige antagligen få vänta på iCloud (vad det nu kommer vara) som vanligt...

Tror du verkligen det? Jag är inte säker på det. Jag tror det finns en anledning till att Apple har betalat skivbolagen över 500 miljoner kronor var. Det skulle även vara en stor fördel gentemot exempelvis Google Music som bara finns i US.

Det kan ju dock vara så att det är begränsat till US tills iPhone 5 släpps. Men vem vet, återstår att se ikväll.
Citera
2011-06-06, 16:06
  #11
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andere
http://www.engadget.com/2011/06/06/e...ive-from-wwdc/

Engadget har en live video feed


Som jag förstått det så är det tyvärr bara för- och eftersnack som är live-sänt. Men själva keynoten i sig är det inte. Hoppas jag har fel. Kan någon bekräfta motsatsen?
Citera
2011-06-06, 16:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Som jag förstått det så är det tyvärr bara för- och eftersnack som är live-sänt. Men själva keynoten i sig är det inte. Hoppas jag har fel. Kan någon bekräfta motsatsen?

Jaha, isåfall har jag missuppfattat det också. Då får man väl antingen följa alla livebloggar och Twitter eller vänta tills videon läggs upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback