2011-06-07, 22:33
Medlem
johnfernstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Då var gårdagens keynote uppe på iTunes också. Kom upp för 5 min sedan.
http://www.apple.com/podcasts/apple_...e_keynotes.xml

Dock fungerar den inte att ladda hem för mig, står bara och tuggar. Men antar bara att det har att göra med att så många tankar. Likadant för er?
Funkar för mig i FF men inte i Chrome+.
Citera
2011-06-07, 22:48
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnfernstrom
Funkar för mig i FF men inte i Chrome+.

Nu hänger jag inte med riktigt. Du tankar ju inte via någon webbläsare? Det vi syftade på var Apples Keynotes via iTunes.
Citera
2011-06-07, 22:53
Medlem
johnfernstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Nu hänger jag inte med riktigt. Du tankar ju inte via någon webbläsare? Det vi syftade på var Apples Keynotes via iTunes.
Sist jag kollade så var både Firefox och Chrome+ webbläsare. iTunes skyr jag som pesten. Öppnar inte sk*ten i annat än nödfall.
Citera
2011-06-07, 22:56
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnfernstrom
Sist jag kollade så var både Firefox och Chrome+ webbläsare. iTunes skyr jag som pesten. Öppnar inte sk*ten i annat än nödfall.

Chrome och FF är två webbläsare, precis. Men det vi pratar om är hurvida nerladdningen av keynoten från iTunes startar eller ej. Inte om streamen via apples hemsidan fungerar. Eller vad är det du menar? (:
Citera
2011-06-07, 23:29
Medlem
Pa1n0fD3aThs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Eftersom du kommer att kunna installera iOS5 på iPhone 4 så kommer du att få alla funktioner som presenterades. Men om du kan vänta till iPhone 5 presenteras kan du ju se om den intresserar dig mer än vad iPhone 4 gör. Vem vet, stora förbättringar är kanske att vänta??
Det kan du ha rätt i! Blir att vänta!

Citat:
Ursprungligen postat av transatlantic
Jag har kört Lion på min två år gamla Macbook (Den vita Unibody Late 2009), och det funkade galant. Så en MBP ska inte vara några som helst problem.
Så bra då, inget att oroa sig för då alltså! Men hur kan du redan ha testat på Lion när det släpps först i höst, eller har jag missuppfattat någonting nu?

Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ingen fara, du kommer kunna köra Lion på en 5 år gammal burk om du nu vill det.
Haha, får väll hoppas det! Tack!
Citera
2011-06-07, 23:39
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa1n0fD3aTh
Så bra då, inget att oroa sig för då alltså! Men hur kan du redan ha testat på Lion när det släpps först i höst, eller har jag missuppfattat någonting nu?
Det finns ju beta-versioner.
Citera
2011-06-08, 01:21
Medlem
konanes avatar
Varför denna hype?

Läs denna tråden istället:
https://www.flashback.org/t1555750
Citera
2011-06-08, 05:04
Avstängd
Väldig lamt keynote även denna gång. Å andra sidan har det inte varit något intressant sedan 2003 (G5) och 2005 (Intel). Nej, deras handhållna prylar var inte heller några intressanta eller uppseendeväckande keynotes, inget som ingen inte har gjort tidigare.
Som vanligt återuppfinner Apple hjulet och alla deras minions blir blöta i byxorna. Korkad urban medelklass med för mycket lånade pengar att spendera - here we come.

På ett rent personligt plan och som gammal geek blir jag dock väldigt bedrövad att se hur mager och sjuklig Steve Jobs ser ut.
Citera
2011-06-09, 05:45
Medlem
nokssons avatar
om man koper tjansten for ett ar och far ladda ner musiken till datorn, kan man da behalla den efter tjansten har utgatt?

Jag kommer dock inte vara mycket optimiskt da tjansten kommer ENDAST erbjudas inom USA.

Anda, att omvandla hela sin "svart" musik bibla till "vitt" for 30 dollar ar ju vette fan ett otroligt erbjudande

Just det, ar AAC battre codec an mp3?
Citera
2011-06-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noksson
om man koper tjansten for ett ar och far ladda ner musiken till datorn, kan man da behalla den efter tjansten har utgatt?

Förstår inte riktigt vad du menar.

Den musik du redan HAR på din dator i iTunes, som inte är köpt från iTunes, kan man få ladda ner från iTunes till sina mobila enheter om iTunes har samma musik i sin affär. Vad jag förstått så kan/får man inte ladda ner det tillbaka till sin dator och byta ut den "svarta" musiken mot "vit".

Vad som sen händer efter ett år, om man inte förnyar abonnemanget, vet jag inte men antagligen så händer inget mer än att man inte får ladda ner mer på det viset.

Citat:
Jag kommer dock inte vara mycket optimiskt da tjansten kommer ENDAST erbjudas inom USA.

Var står det klart och tydligt att det bara blir i USA?

Citat:
Anda, att omvandla hela sin "svart" musik bibla till "vitt" for 30 dollar ar ju vette fan ett otroligt erbjudande

Det är ett makalöst erbjudande ja, otroligt att Apple fått till detta.

Citat:
Just det, ar AAC battre codec an mp3?

Går inte att svara på med bara den frågeställningen. Handlar ju om hur mycket kbps det är. En AAC 128 kbps är såklart bättre än en 96 kbps mp3, men en 320 kbps mp3 är ju bättre än en 128 kbps AAC. Har de båda samma kbps så verkar de flesta anse att AAC är en smula bättre, men det kan ju sen även bero på fler saker. AAC är hur som helst inte ett dåligt format utan ett bra format.

Dr Tinnitus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in