Citat:
Kniven kanske är köpt i Thailand? Skulle passa bra på en pedofil GM om det finns en resa till Asien i hans historia och då pratar jag inte om Australien, Kina eller Japan. Kniven är underlig då ingen van knivanvändare skulle försöka sig på att slåss med en leksakskniv utan välja en morakniv istället. Har GM däremot varit i Thailand och köpt en balisong på en marknad som suivenir och minne kan han en dag märkt vad han har och passat in det i någon sjuk plan likt den Theo hade.
Ursprungligen postat av MossTrums
I Sverige har vi saluförbud på butterflyknivar. Bland grovt kriminella har stilett- och butterflyknivar i alla tider haft hög status. Somliga är så tekniskt utformade att de är rena mästerverken. Saluförbudet är lätt att förstå: den här typen av kniv är mycket farlig! Den butterflykniv GM hade ser ut att vara en billig variant. Någon på tråden framförde tanken att den kan vara köpt under en turistresa utomlands.
De flesta känner till att var och varannan unge springer runt med en balisong som de står och leker med, GM har förväxlat kniven med vilka som har den och trott att en balisong skulle skrämma grabben till tystnad vilket inte skedde och han tvingades använda kniven. Att han inte kunde få med sig grabben till sin bil, bostad eller annan plats är grunden till raseriet som saknar all rimlighet som jag ser det. Som jag förstår det har GM huggit i en minut och det är inte inom ramen för vad som är normalt. Tanten kommer och stör hans ilska vilket gör att han 'tar ihop sig' och ger sig på henne. Han avslutar processen med tanten betydligt snabbare än grabben som säger en del om vad GM är för någon. En virrpanna men inte skogstokig.
Jag vet inget om hur kidnappningspedofiler gör men vi kanske kan anta att grabben vet eller känner igen GM då det för mig skulle vara betydligt bättre för en okänd att bara lägga benen på ryggen och försvinna. Tror f ö inte att pedofiler är vidare modiga. Om nu tanten sagt Leif är det väl möjligt att även hon vet vem det är vilket får göra att jag måste backa på min teori om att det är någon som inte bor i stan. Kan Leif vara ett sista försök att koppa GM till en plats/grupp som heter något liknande Leif? Låter långsökt men är det namnet på GM eller någon i GM's familj borde han väl vara gripen nu? Har tanten en massa sår och är döende kanske det är lite svårt att säga vissa ord som göra att det låter som Leif när hon försöker säga något annat? Lek med ljuden i Leif så ser ni att det är möjligt att skapa andra ord som med en punkterad lunga eller hugg i magen nog skulle låta som Leif. Finns det någon förening hon varit med i som kan låta liknande?
Om grabben och tanten vet vem GM är kanske vi kan sätta GM på eller i närheten av en skola? Jag tror inte att GM är 15 år men kanske runt 20 årsåldern vid tiden för morden.