Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-10, 19:31
  #2401
Medlem
Bobbiesmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KexxeT
Jävlar vad du har öst på sen vi snackade senast. Kan du inte printa alla dina värvningar som jag gjorde?

Har inte kommit längre än till 10 nov-13 nu men jag börjar tröttna lite på PSG. Har spelat 12 matcher i ligan och vunnit alla utom ett kryss, 22 bollar framåt och 2 insläppta. OM ligger ligger på andra plats men oceaner poängmässigt

Det kanske börjar bli dags att söka sig till något engelskt lag om någon får kicken snart.

Kommer någon dag, Startade en ny säsong för ca 10 min sen. Säsongen innan var min sämsta med PSG.. låg runt 7-11 från början tills de var kanske 10 omgångar kvar, då började jag vinna igen och kom tillslut på en 3:e plats!. Verkligen skönt.
Citera
2012-01-10, 19:36
  #2402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
När Ahmed lyckades i mitt lag så var han inte central utan körde med två anfallare där han spelade som måltjuv. Vann skytteligan 3 år innan han blev såld för 60 miljoner

Har oxå Ahmed i laget ...hittills vunnit skytteligan två år och leder i det tredje!

Edit: Jaha, Dagleish fick kicken från Pool, jag söker jobbet och får det!?
Så efter 853 dgr som manager för MFF så byter man upp sig....
__________________
Senast redigerad av Hiero 2012-01-10 kl. 20:06.
Citera
2012-01-10, 20:37
  #2403
Medlem
Har sett på vissa SS att det ser ut som att man inte kör helskäm. Var ändrar man den inställningen!? Eller har jag sett fel?
Citera
2012-01-10, 21:12
  #2404
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiero
Har sett på vissa SS att det ser ut som att man inte kör helskäm. Var ändrar man den inställningen!? Eller har jag sett fel?
Alt+F9 tror jag kortkommandot är.
Citera
2012-01-10, 21:20
  #2405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Alt+F9 tror jag kortkommandot är.

Det var SS, men Alt+Retur funkade...tack för tipset!
Citera
2012-01-10, 21:37
  #2406
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiero
Det var SS, men Alt+Retur funkade...tack för tipset!
Missuppfattade din fråga! Kan även ändras under inställningar!
Citera
2012-01-10, 21:55
  #2407
Medlem
Har bläddrat lite och läst alla förslag på spelare och annat men hänger inte riktigt med...

1. Regen? Vad menas med det? Är det påhittade spelare av FM12?
2. Editorn? Var finns den och vad kan man göra?
3. Fusk!? Hur då? Inte för att jag vill men nyfiken...

Tack för svar!
Citera
2012-01-10, 22:14
  #2408
Medlem
litensorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiero
Har bläddrat lite och läst alla förslag på spelare och annat men hänger inte riktigt med...

1. Regen? Vad menas med det? Är det påhittade spelare av FM12?
2. Editorn? Var finns den och vad kan man göra?
3. Fusk!? Hur då? Inte för att jag vill men nyfiken...

Tack för svar!
1. Regen kommer in i spelet för att ersätta spelare som gått i pension. Så att när du kommer till 2030 så finns spelare kvar.
2. Editorn har jag inte stor koll på då jag inte använder den. Men kan man inte leta regens och lägga in pengar öså? någon annan kan svara.
3. Ett enkelt fusk är att trycka "lägg till manager". Du tar ett rikt lag och köper en spelare från det lag du vill spela med. Sedan när övergången är färdig trycker du "gå i pension". Då har du lite pengar. Det finns dock mycket mer du kan göra.
Citera
2012-01-11, 04:10
  #2409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
Jag anser att Johan Dahlin är tillräkligt bra och inte behöver bytas ut förrän hans kontrakt går ut.
Värva Emil Krafth som högerback!! eller Mattias Johansson. Som offensiv mittfältare så är Mervan Celik rätt bra, kan lira på båda sidorna.

Johan Dahlin är en av dem som lämnar tyvärr Mervan Celik och Mattias Johansson verkade helt OK men har över 70miljoner att spendera.
Citera
2012-01-11, 04:55
  #2410
Medlem
HeathSlocums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denjia
Tjena! det blir jobbigt att läsa igenom så många sidor men nu är det så att 50% av mina spelare (startelvan) lämnar och behöver ersätta med 5-stjärniga spelare, vad har ni att rekommendera?

Malmö FF, året är 2012. Kan betala ut rätt så höga löner då jag kom till gruppspelet i CL (tjänade 80miljoner)

Nu till saken: behöver en MÅLVAKT, OFFENSIV MITTFÄLT(höger/vänster), HÖGERBACK.

Emil Salomonsson blir är en ganska bra högerback redan nu, men ung och utvecklingsbar om du vill se det som lite av en investering med. Mattias Johansson, Kalmar, är ett ännu bättre exempel på det. Victor Nilsson Lindelöf är betydligt yngre och kanske ingen femstjärna med en gång, men kan du unna honom både speltid, han är klart duglig ändå, och bra träning så utvecklas han säkerligen bra.

Motsvarande för offensiva yttrar finns gott om i Elfsborg, främst Niklas Hult och, om du kan tänka dig att skola om lite, Hiljemark. Annars kan du ju kika på att ta hem Johan Andersson från Stabaek som väl till och med vart en runda i Malmö? Ingen ungdom men kan nog duga kanske, om vi pratar Allsvenska mått. Sebastian Eriksson i Göteborg är förvisso inte något av det du beskriver, men besitter potentialen att duga mer än väl som vilket som av det med lite inskolning. Astvald är rätt hyfsad som högerytter också.

Eventuellt kan du ju titta på att ta hem spelare som Wilhelmsson som mot slutet av karriären går billigt men man behöver lite löneutrymme. Om Petter Andersson tröttnar på proffslivet ute i Europa kanske han vill tillbaka till Sverige?

Det där är lite allsvenska och inte helt otänkbara utanför allsvenskan man kan tänkas få tag på i början om man har hyfsad budget men inte hunnit få något riktigt rykte. Hur mycket man har råd att spendera speglar ju tyvärr inte alltid vilka som är intresserade av att ansluta. Tänkte du utanför Sverige och bland mindre kända spelare så beror det ju på ligor och databas vad som finns att tillgå.
I så fall är norska ligan full av bra spelare, eventuellt danska också. Målvakt från Norge exempelvis Rune Almenning Jarstein.
__________________
Senast redigerad av HeathSlocum 2012-01-11 kl. 05:44.
Citera
2012-01-11, 04:59
  #2411
Medlem
HeathSlocums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiero
Har bläddrat lite och läst alla förslag på spelare och annat men hänger inte riktigt med...

1. Regen? Vad menas med det? Är det påhittade spelare av FM12?
2. Editorn? Var finns den och vad kan man göra?
3. Fusk!? Hur då? Inte för att jag vill men nyfiken...

Tack för svar!

2. Det kan vara bra att ha den för att ändra rena "faktafel" också om man inte vill vänta på updates. Exempelvis kan man ju ibland börja spelet i en liga där alla transfers fram till startdatumet inte är med. Då kan det vara kul att lägga in dem.
Eller om ledarstaben i en lokala förening man vill ta till toppen är påhittad kan man gå in och ändra namnen för att det är lite roligare. Men det finns oändliga möjligheter, nåja nästan, på saker man kan göra. Antar att de flesta som använder den pillar med ekonomin för att göra sitt lag till ett oljeimperium :-)
Citera
2012-01-11, 15:18
  #2412
Medlem
0l550ns avatar
När ni leder med tex ett mål i slutet utav matchen, hur gör ni då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback