Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-18, 01:47
  #1201
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Hur menar ni/du med "spolar igenom"?

Tänkte att man spolar igenom matcherna och skiter i att titta på dom.

Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Det hela beror nog på hur mycket tid man lägger på matcherna. Jag kollar inga som helst highlights och kör endast kommentarer (är old-school a la cm01/02a), samt hur mycket tid man lägger på alla nyheter man får. Jag tycker att ungefär 1 av 15 nyheter är värda att läsa, skickar assistenten på alla presskonferenser och har stängt av agentförslagen. Tar mig kanske 6-9 timmar att köra igenom en hel säsong, men jag brukar lägga en eller ett par timmar på att fixa ett par nya, väldigt bra, spelare också.

E: Sen hjälper det ju såklart om man är afk också. Det som är det bästa med FM. Ringer nån/kommer förbi och vill ta en fika eller nåt, då är det bara resa sig och gå ut. Inget jävla "aa jag ska bara" här

Jag tar semester några matcher per säsong annars ser jag de flesta matcherna men speedar upp tempot. Nördar ner mig för mycket, men har ju inte bråttom så tar det i min takt.
Citera
2011-11-18, 04:00
  #1202
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Anfallarna ska kunna hålla bra nivå där de kan prestera varje match, samt CL/EL matcherna

Jag fick loss Viatri (från Boca) till MFF för 30 tror jag de var. En riktig klassvärvning som många blev glada av. Han levererar bra efter lite inskolning. Han chippar ofta över målvakterna vilket är bra i AS där många målvakter är ganska kassa, men jag ber han placera skotten så han ska klara av EL/CL med.
Citera
2011-11-18, 06:46
  #1203
Medlem
82 poäng i Allsvenskan senast. 8 från max

CL är svårare dock.
Hur mycket pengar får man för att gå vidare till andra omgången i CL?
Citera
2011-11-18, 06:55
  #1204
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
82 poäng i Allsvenskan senast. 8 från max


På 11an körde jag 20-25säsonger och lyckades maxa två eller tre gånger, riktigt svårt att få spelarna att inte va nöjda med kryss mot bra lag i november...

Ingen aning.
Citera
2011-11-18, 09:12
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
På 11an körde jag 20-25säsonger och lyckades maxa två eller tre gånger, riktigt svårt att få spelarna att inte va nöjda med kryss mot bra lag i november...

Ingen aning.

Själv har jag inte spelat sen typ 2008, men spelade mycket innan det. Då var det helt jävla omöjligt att få maxpott. Oavsett hur bra lag man hade, så riggades ändå vissa matcher så man bara inte kunde göra mål, trots att man hade typ 23-1 i chanser... Verkar inte alls vara likadant på det här. Tycker spelarna presterar bättre i stora matcher nu också.
Citera
2011-11-18, 09:50
  #1206
Medlem
Aleopas avatar
Har ni med problem med att få fler farmarklubbar att låna ut spelare till?
Är MFF 2013 och har Kristianstads FF och LB07 att låna ut till, och styrelsen tycker de är tillräckligt...
Citera
2011-11-18, 09:53
  #1207
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Har ni med problem med att få fler farmarklubbar att låna ut spelare till?
Är MFF 2013 och har Kristianstads FF och LB07 att låna ut till, och styrelsen tycker de är tillräckligt...

Tycker det är svårt att få spelarna i MFF att vilja bli utlånade. De vill enbart gå till andra Allsvenska klubbar.
Citera
2011-11-18, 10:09
  #1208
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker det är svårt att få spelarna i MFF att vilja bli utlånade. De vill enbart gå till andra Allsvenska klubbar.

Tja, jag värvar mest kids från lägre serier, och en hel del från superettan eller div1 så de tycker de e okej. Värre med de utländska.
Skulle vilja ha någon stabil superettanklubb att låna till. Trelleborg i FM14?
Citera
2011-11-18, 10:10
  #1209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Har ni med problem med att få fler farmarklubbar att låna ut spelare till?
Är MFF 2013 och har Kristianstads FF och LB07 att låna ut till, och styrelsen tycker de är tillräckligt...

Till min stora förvåning lyckades jag faktiskt pressa styrelsen till att skaffa en till. Körde med "om ni inte gör såhär kommer konkurrerande klubbar gå om", så prova med det kanske? Hade själv Vasalund, IK Brage och sedan Mjällby.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker det är svårt att få spelarna i MFF att vilja bli utlånade. De vill enbart gå till andra Allsvenska klubbar.

Håller med. Så jävla ovärt att ha en farmarklubb när spelarna inte ens vill gå dit. Det bästa är dom som tjatar på att de borde få spela i a-laget också, trots att de suger. Så säger man att man ska låna ut dom snarast, och de vägrar gå till samarbetsklubben :/
Citera
2011-11-18, 10:29
  #1210
Medlem
Jävlar. Nu fick jag 92,5 miljoner för en vidareförsäljningsklausul.

En regen som startade i Cruzeiro innan jag köpte honom
Cruzeiro -> Djurgården 25 miljoner
Djurgården -> Spartak Moskva 95 miljoner
Spartak Moskva -> Real Madrid 465 miljoner!

Man tackar
Citera
2011-11-18, 12:43
  #1211
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Första säsongen med Juventus avklarad. Blev en överlägsen seger i ligan, hela 100 poäng skrapades ihop.

31 segrar, sju oavgjorda och utan förlust. Femton poäng före Inter, ännu fler framför Milan och Napoli. Överraskningen i ligan måste ändå Atalanta ses som, trummade på som satan, slutade på en femteplats (imponerande med tanke på att man började med sex minuspoäng).

Alessandro Matri vann skytteligan med 30 mål, spelades som måltjuv för övrigt.

Jag är ganska nöjd med mitt genidrag att sätta ner Simone Pepe på vänsterbacken, 7,35 i snittbetyg på den positionen.

Startelvan såg oftast ut som följande:
Buffon
Lichtsteiner - Barzagli - Chiellini - Pepe
Marchisio - Vidal
Taarabt - Elia (roterandes med Krasic)
Vucinic - Matri (Vucinic fick hoppa ner på off. yttermittfältare ett par gånger under säsongen, då ersatte Quagliarella)

Nu ska dock truppen rensas på skit. Både Storari och Manninger har uttryckt missnöje med att inte få starta (vad fan förväntar dom sig?). Chelsea är intresserade av Krasic, och jag inte hans största fan även om han är grym. Elia lär också få packa sitt skit och försvinna.

In ska Giovinco, sen bör jag även fixa två yttrar. Några tips där? (helst billiga, och hyfsat realistiska). Måste även plocka in en innermittfältare till misstänker jag.

PS. United vann både Champions League och Premier League. Barcelona vann La Liga. Bayern vann Bundesliga. Frågor på det?

Edit två: Min assisterande manager är kinkig och vill inte skriva nytt kontrakt. Det är en bit jag är riktigt urusel på, någon som har en ninja ass. man i minnet och vill rekommendera denne?
__________________
Senast redigerad av Ernst.Hugo 2011-11-18 kl. 12:51.
Citera
2011-11-18, 13:17
  #1212
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Har ni med problem med att få fler farmarklubbar att låna ut spelare till?
Är MFF 2013 och har Kristianstads FF och LB07 att låna ut till, och styrelsen tycker de är tillräckligt...
Första säsongen fick jag skamliga bud från styrelsen så jag neka alla. Andra säsongen var det 3 skamliga lag man fick men den 4e var Örgryte så jag satsade på dem. Bara 2 spelare ville lånas ut resten ville inte gå dit utan kämpa för att nå A-laget, vilket de inte gör...Nåja ska be om en ny farmarlag igen hoppas man får några bra förslag.

Btw är det någon som har provat vara ett farmarlag för någon större klubb? Är det bra att ha eller inte? Gillade inte kraven som ställ om att de kan köpa/låna in min spelare när de vill, därför blev det inge samarbete.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback