Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-02, 13:15
  #1
Medlem
Bennehues avatar
Hej!

Någon som vet om sigames kommer att göra FM12 eller om FM11 var den sista ? :/
Citera
2011-06-02, 13:18
  #2
Medlem
C8K4s avatar
Du kan vara lugn, det kommer en tolva.
Citera
2011-06-02, 14:21
  #3
Medlem
Självklart kommer det släppas en 12:a.
Citera
2011-06-02, 15:11
  #4
Medlem
Rubarth23s avatar
Lär som de tidigare utgåvorna komma i november någon gång.
Citera
2011-06-02, 15:15
  #5
Medlem
Större chans att jag får en natt med Megan Fox än att FM 12 inte kommer
Citera
2011-06-02, 17:45
  #6
Medlem
Varflr skulle det inte komma?
Citera
2011-06-03, 00:37
  #7
Medlem
Bennehues avatar
Tack för svaren allihopa, jag kommer nog antagligen skaffa mig FM12 ifall det nu skulle komma. Ska bli intressant och se om det blir någon skillnad i spelet.
Citera
2011-06-03, 06:19
  #8
Medlem
Haha klart 12an kommer och det är fan självklart att det blir någon skillnad
Citera
2011-06-06, 00:01
  #9
Avstängd
adnanisHs avatar
Längtar också efter FM 12. Tycker personligen att FM 10 var bättre än FM 11. Just nu är det helt sjuka agentsummor där regens på 16 år kräver 10 miljoner i sign on, massa bonusar och 10 miljoner i agentavgifter. Kom igen nu, spelare vid den åldern får max 20 tusen per vecka i verkligheten. Vet inte om det skapat för att försvåra värvningar men annars är det idiotiskt.

Förbättringar som jag vill se i FM12:

- Mindre gula kort.
Varje match jag spelar delas ungefär 8-9 kort ut i snitt trots att jag har tacklingar på standard.
- Bättre grafik.
Kanske inte något väsentligt att fråga efter då spelen successivt har fått bättre grafik men skulle det bli lika bra grafik som i FIFA så skulle det vara klockrent.
- Mer lättillgänlig display.
Som det ser ut nu får man klicka sig igenom mycket som tar tid.
- Olika tifon i publiken.
T.ex om Milan och Inter möts så ska det vara två tifon på vardera långsida. Skulle va grymt!
- Mer realitet på läktaren.
Gärna att publiken sjunger ramsor för sitt lag eller nåt. Bara dom inte står still och skriker sitt enformiga skrik vid varje mål. Som det är nu så tar jag bort ljudet i FM när jag ska spela. Lyssnar hellre på musik.
- Större möjlighet att styra i ungdomsakademin och på träningarna.
Skulle vara fint om man kunde se träningen i grafik och se alla spelare och hålla i en träning helt enkelt. Men det kanske skulle ta bort känslan för FM och likna mer och mer FIFA?
- Minska regens i spelet.
Finns för många som är underbarn. Blir tråkigt när man efter fem sex säsonger har kammat in väldigt många regens som inte ett enda lag kan rå på.
- Mindre pengar i transferbudget och mindre spelarvärde.
Är det bara jag som betalar över 100 mille för att ro hem en spelare som är värd runt 50-60 mille? Ligger värdet på den summan så ska man fan inte betala det dubbla. Och klubbarna ska ha mindre i transferbudget tycker jag. Annars är spelet för lätt när man spelar med lag som City och Real Madrid.
- Förbättra presskonferenserna eller ta bort dom.
Ärligt talat, presskonferenserna är det värsta jag vet i spelet. Riktigt irriterande att man får samma frågor hela tiden. Jag tror inte det går att variera dom i oändlighet så därför borde man kanske ta bort den funktionen från spelet helt enkelt. Skulle minska den realistiska känslan, men presskonferenserna fyller inga större funktioner i spelet så det finns ingen anledning att ha det kvar.

Annars är väl spelet i det närmaste komplett. Kanske lite justeringar när man tar över landslag och osv men vad tycker ni?
Citera
2011-06-06, 00:06
  #10
Avstängd
hapes avatar
Tycker inte att grafiken ska förbättras så att spelet liknar FIFA. Finns ju en anledning till varför det heter Football Manager.
Citera
2011-06-06, 13:13
  #11
Medlem
Sokans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Längtar också efter FM 12. Tycker personligen att FM 10 var bättre än FM 11. Just nu är det helt sjuka agentsummor där regens på 16 år kräver 10 miljoner i sign on, massa bonusar och 10 miljoner i agentavgifter. Kom igen nu, spelare vid den åldern får max 20 tusen per vecka i verkligheten. Vet inte om det skapat för att försvåra värvningar men annars är det idiotiskt.

Förbättringar som jag vill se i FM12:

- Mindre gula kort.
Varje match jag spelar delas ungefär 8-9 kort ut i snitt trots att jag har tacklingar på standard.
- Bättre grafik.
Kanske inte något väsentligt att fråga efter då spelen successivt har fått bättre grafik men skulle det bli lika bra grafik som i FIFA så skulle det vara klockrent.
- Mer lättillgänlig display.
Som det ser ut nu får man klicka sig igenom mycket som tar tid.
- Olika tifon i publiken.
T.ex om Milan och Inter möts så ska det vara två tifon på vardera långsida. Skulle va grymt!
- Mer realitet på läktaren.
Gärna att publiken sjunger ramsor för sitt lag eller nåt. Bara dom inte står still och skriker sitt enformiga skrik vid varje mål. Som det är nu så tar jag bort ljudet i FM när jag ska spela. Lyssnar hellre på musik.
- Större möjlighet att styra i ungdomsakademin och på träningarna.
Skulle vara fint om man kunde se träningen i grafik och se alla spelare och hålla i en träning helt enkelt. Men det kanske skulle ta bort känslan för FM och likna mer och mer FIFA?
- Minska regens i spelet.
Finns för många som är underbarn. Blir tråkigt när man efter fem sex säsonger har kammat in väldigt många regens som inte ett enda lag kan rå på.
- Mindre pengar i transferbudget och mindre spelarvärde.
Är det bara jag som betalar över 100 mille för att ro hem en spelare som är värd runt 50-60 mille? Ligger värdet på den summan så ska man fan inte betala det dubbla. Och klubbarna ska ha mindre i transferbudget tycker jag. Annars är spelet för lätt när man spelar med lag som City och Real Madrid.
- Förbättra presskonferenserna eller ta bort dom.
Ärligt talat, presskonferenserna är det värsta jag vet i spelet. Riktigt irriterande att man får samma frågor hela tiden. Jag tror inte det går att variera dom i oändlighet så därför borde man kanske ta bort den funktionen från spelet helt enkelt. Skulle minska den realistiska känslan, men presskonferenserna fyller inga större funktioner i spelet så det finns ingen anledning att ha det kvar.

Annars är väl spelet i det närmaste komplett. Kanske lite justeringar när man tar över landslag och osv men vad tycker ni?

Jag tycker antalet bra regens är bra. Dock ska det vara högre % att dem failar. Super ner sig osv.

Tänk att det är många lag som ska ha spelare även år 2050 xD
Citera
2011-06-06, 14:38
  #12
Medlem
lousys avatar
Jag gillade FM11. Förmodligen den bästa versionen jag spelat och jag har hängt med sen de tidiga CM-spelen. Men nu har det stagnerat ordentligt o SI får lägga pannan i djupa veck för att inte 12:an ska bli en flopp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback