Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Detta betyder att dom som får märket i pannan är klara, men att det finns andra som kan överleva, läs hela sammanhanget:
Nej du, det står det inte, vilket skitsnack. Ungefär en gång frälst alltid frälst va? Läs själv igen!
Märket betyder något först när de som saknar det skall utrotas.
De som har märket skall försöka märka fler innan det är försent.
Märka=döpas som ett JV.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Det finns alltså inte bara dom som redan fått märket som överlever, utan även andra som ännu inte fått märket, eller andra som bara är positiva till dom goda nyheterna, läs igen sammanhanget:
Det är ju för att de kommer att bli döpta innan det är försent, helt uppenbart.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Varför ignorerar du detta som jag redan citerat, och varför ignorerar du det som jag har citerat i övrigt? Där det talas tydligt om att ingen förutom Gud kan döma vilka som överlever på grund av hjärteinställningen?
Det handlar ju om att se helheten i någons tro, inte att försöka fokusera på något som kan misstolkas och tas ut ur sitt sammanhang. Om du läser allt som Jehovas vittnen skriver så finns ingen tvekan om att den slutgiltiga domen handlar om ondskan hos enskilda individer, inte om dom är döpta eller inte, som sagt det är vansinnigt att tro att Jv tror på det sättet.
Och som sagt, fråga Jehovas vittnen själva om det handlar om att vara döpt eller inte. Många som har blivit döpta har ju blivit motståndare, så deras dop har ingen betydelse i sammanhanget, kan du inte förstå detta? Dessa som är döpta och som är motståndare till Gud, alltså avfällingar har inget hopp om att överleva om dom inte omvänder sig och underordnar sig Gud Jehova.
För femtioelfte gången!
Dopet är ingen garanti men icke desto mindre minimikravet för att få överleva! Enligt er!
Du citerar ju ingenting överhuvudtaget som stöder din tes. Varför inte? För att det finns inte att uppbringa i den litteratur du har att förhålla din tro till.
För att ni tror som er litteratur säger, trots att du gärna skulle vilja servera ett annat budskap. Det vet jag, ujhs m.fl och är en av anledningarna till att iaf jag inte är ett JV längre.
Ignorerar? Du bemöter inte nåt av alla tydliga fakta t.ex jag serverar dig, förutom genom att anklaga mig för att vara okunnig.
Varför inte? Du KAN inte, du VET att jag har rätt. Eller möjligen så är du grundlurad från början men vet inte hur du skulle ta dig ur diskussionen med hedern i behåll.
Eller så börjar du innerst inne tillfriskna och inse fakta. Men då kommer dilemmat att du vill inte erkänna för dig själv att 'jag har lagt ned så mycket tid, energi och offrat så mycket för detta så det FÅR inte vara fel!
Ja så känner man till sist, och när man accepterar det så är det sååå befriande, sååå skööönt.
Då får orden 'sanningen skall göra er fria' en betydelse!
Jag borde banne mig räkna ett bibelstudie på dig.