Citat:
Ursprungligen postat av
DroidBishop
Att behandla sina nära och kära som luft för att dom inte delar din tro är avskyvärt. Sen får du försöka rationalisera det bäst du vill.
Att begå brott mot Guds lagar är ännu mer avskyvärt.
Dom som blir uteslutna har blivit döpta, dom har alltså
tagit ställning för att följa Guds lagar och är helt införstådda med att om man bryter mot Guds lagar och inte ångrar sig, så blir man utesluten.
Men uteslutna känner sig frusna och sätter på sig offerkoftan, trots att det är dom själva som satt sig i den situationen.
Att man utesluter syndare är helt enligt bibelns normer, att du inte tycker om bibeln och Gud är en annan fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
DroidBishop
Tyskarna segregerade Judar i olika sammanhang innan man började döda dom, dvs behandlade dom som icke önskvärda.
Är du medveten om att Hitler-Tyskland segregerade och dödade många Jehovas vittnen och behandlade dom som icke önskvärda?
Citat:
Ursprungligen postat av
DroidBishop
Ungefär som Jehovas Vittnen gör med uteslutna och avhoppare, man behandlar dom som icke människor och avhumaniserar dom. Samma psykologi. Så var inte så kvick på att dra Hitler kortet innan du tittat dig själv i spegeln.
Det är en dålig jämförelse, dom som blir uteslutna har skrivit under ett kontrakt, och är medvetna om att man kan bli utesluten. Dom som blir uteslutna bryter mot kontraktet och är
helt införstådda med konsekvenserna. Jehovas vittnen och judar hade
inte skrivit något kontrakt med Hitler-Tyskland.
Det är dom som blir uteslutna som väljer att bryta kontraktet, det är dom uteslutna som sårar sina nära och kära genom sina egna egoistiska beslut.
Dessutom blir en liten andel bittra motståndare, och t.o.m. anklagar sin egen mor och far och alla Jehovas vittnen för att vara pedofiler, bara för att vissa bland Jehovas vittnen är pedofiler, och en massa andra lögnaktiga anklagelser:
"
jag har kommit för att ställa en man mot hans far, en dotter mot hennes mor, en sonhustru mot hennes svärmor, och mannens husfolk skall bli hans fiender.
Den som älskar far eller mor mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig, och den som älskar son eller dotter mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig. " (Matt 10:35-37 Bibel2000)
Jag tror inte att du älskar Jesus mer än din mor, jag tror faktiskt att du älskar dig själv, mer än någon annan.