2022-01-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Kvinnoskändare.

Seså seså, du är duktig på att häva ur dig invektiv. Gratulerar!
Citera
2022-01-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag känner igen det så väl. Nästan lite otäckt att mina erfarenheter av JV är exakt detsamma.

Jo, men det är ju klart att det var psykosomatiskt. Dessa stackare mådde helt enkelt förbannat illa psykiskt. Detta är inte så konstigt med ett ständigt hot om att bli slaktad vid Harmageddon. Inte alls konstigt på något vis.
Citera
2022-01-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Skärpning. Systrar har behov av andlig vägledning. Bara det. Systrar har inga behov, framför allt inte sexuella, inga rättigheter, och åtnjuter enbart respekt som kommer av om de är gift med en äldste.

Haha...jag ansågs som ett kunnigt JV och en god talare på min tid......inte undra på att tjejerna var på hugget!
Citera
2022-01-24, 20:36
Medlem
Citat:
Du år kalla mig vad du nu har lust med. Som religitard så har du frikort hos mig. Lika lite som jag blir arg på en downie blir jag arg på en kristen. Just JV har jag efter alldeles för många års samröre lite svårare med.

Litet kul att de som anser sig vara mest krisna är duktigast på att häva ur sig invektiv.
Citera
2022-01-24, 21:16
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Kvinnoskändare.

Nej, jag tror inte att Greaser är en kvinnoskändare. Jag tror faktiskt att han respekterar kvinnor och deras sexualitet. Liksom många andra som befriat sig från den lagiskt religiosa moralismen under Jehovas Vittnen så har han däremot fått nog av dubbelmoralen och det livsdödande förtryck som livet i en religiös sekt representerar. Då blir man provokativ tillslut då tröttheten på det religiösa vansinnet ter sig outhärdligt.
Citera
2022-01-24, 21:24
Medlem
Citat:
Kvinnoskändare.
Naaw..
Jag har garanterat mer respekt för människor i stort än en renlärig JV. I era ögon så har jag begått skändligheter i JV,s lokaler, men det är bara att bete sig skändligt mot er pajassekt. På tal om provokativ så bad jag en av mina tidiga flickvänner be en bön till Jehova medan vi hade sex. DET är att skända jv men inte riktigt kvinnoskända. Hennes far som var äldste fick tyvärr aldrig reda på det vad jag vet. Hon är fortfarande vittne. Du kanske mött henne nån gång.
Citera
2022-01-24, 21:32
Medlem
Citat:
Naaw..
Jag har garanterat mer respekt för människor i stort än en renlärig JV. I era ögon så har jag begått skändligheter i JV,s lokaler, men det är bara att bete sig skändligt mot er pajassekt. På tal om provokativ så bad jag en av mina tidiga flickvänner be en bön till Jehova medan vi hade sex. DET är att skända jv men inte riktigt kvinnoskända. Hennes far som var äldste fick tyvärr aldrig reda på det vad jag vet. Hon är fortfarande vittne. Du kanske mött henne nån gång.

Nu är inte Calovius JV. Men jag tror inte han kommer att förstå värdet av av en fri sexualitet mellan samtyckande människor.
Citera
2022-01-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Va? Du skojar

Nej, det är helt korrekt. Du undviker obekväma frågor. Du har inte svarat på en enda fråga om du 1006 av Sällskapet Vkttornet registrerade JV-pedofilerna i australien. Du har inte ens medgett att detta är korrekt fakta.
Citera
2022-01-24, 21:46
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nej, det är helt korrekt. Du undviker obekväma frågor. Du har inte svarat på en enda fråga om du 1006 av Sällskapet Vkttornet registrerade JV-pedofilerna i australien. Du har inte ens medgett att detta är korrekt fakta.

1006 JV-pedofiler är nog lättare att se mellan fingrarna på, än två vuxna ogifta JV som har ett fritt samlag.

Den frivilliga sexualiteten är ju så hemsk, kontroll och tvång ska det va, då blir YHWH gla...! 😬
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-01-24 kl. 21:54.
Citera
2022-01-24, 21:49
Medlem
Citat:
Jag har ju svårt att tro att samfundet ska uppmuntra vad som skett i denna tråden. Alltså, att båga och glida med sanningen är en sak irl, men att det fastnar i skrift där så många är kritiska och lägger märke till både den absurda läran som sådan, och dessutom de löjliga självmotsägelser som samfundet propagerar.. Jag önskar då att antingen Titties själv, eller en mer indoktrinerad broder kunde bemöta mina frågor om antisemitismen, kvinnohatet och böghatet. Hur kan det vara så svårt att förklara?
Ett ganska rättfram direktiv i diskussionen om att JV ska hålla sig ifrån diskussioner på publika medier. https://www.jw.org/sv/bibliotek/tids...vata-hemsidor/

Tack och lov anser sig vår käre broder Titties stå över sådana regler. Det är ju lysande att han är inne på forumet och skämmer ut JV gång på gång.
Citera
2022-01-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej, men nyheterna rapporterar om människor som dör i svältkatastrofer, översvämningar och terrorattacker.

Jag har förklarat för dig flera gånger att det inte handlar om att: "vara med i Jehovas vittnen"!!!

Du fortsätter att sprida lögner. Ja, på det sättet har jag "mött min överman", och på det sättet: "vinner du diskussioner". Fortsätt vara nöjd med dig själv, och slå dig för bröstet. Jag tror det finns människor som ser igenom din propaganda här på Flashback, din egen bloggsida.

Gud kommer att döma alla människor enskilt enligt Jehovas vittnen:

*** Vakttornet 1964 ***
Var och en skall avlägga räkenskap

”Vi skola alla stå inför Guds domarsäte. Så skall då var och en av oss avlägga räkenskap för sig själv inför Gud.” — Rom. 14:10, 12, NW.

INGEN människa kan undgå att avlägga räkenskap inför Gud. Det sägs bestämt att den store domaren ”skall hålla räkenskap på jorden”. Det gör detsamma var vi framlever vårt liv eller vilken religion vi bekänner oss tillhöra, ty ”det finnes intet skapat som icke är uppenbart för hans ögon, utan allting är naket och blottat för dens blickar, inför vilken vi skola avlägga räkenskap”. — Rom. 9:28; Hebr. 4:13; NW.

https://wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/1963604

Och då...? Är det bättre att vara JV än att vara katolik eller Pingstvän?
Citera
2022-01-24, 22:02
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
På tal om provokativ så bad jag en av mina tidiga flickvänner be en bön till Jehova medan vi hade sex. DET är att skända jv men inte riktigt kvinnoskända. Hennes far som var äldste fick tyvärr aldrig reda på det vad jag vet.

Just det här är intressant. Att ha sex med religiösa inslag under akten eller att ha samlag på religiösa platser, exempelvis på podiet i Rikets Sal eller varför inte på toaletten under bönen?

Här kan vi se hur religion ibland kan vara en krydda och trigga sexualdriften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in