2022-09-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Förstår du skillnaden mellan: "Civilrätt" och "Offentlig rätt"?

Båda handlar om "rättegångar".

Texten omnämner inget av det du skriver, den säger bara rätt och slätt rättegångar och har använts av äldste i en mängd frågor som rör brottslighet, ett faktum som pedofilskandalen i både Sverige och Australien borde ha fått dig att inse vid det här laget men du verkar helt resistent!?

De erfarenheter jag själv var med om (jag känner alltså de inblandade personligen) gäller en äldste i församlingen som hotade anställda församlingsmedlemmar som sagt upp sig för att starta eget så att de inte skulle våga konkurrera mot honom.

Dessa fick rådet att inte polisanmäla ett brott utan lösa det i församlingen.

Väntar för övrigt fortfarande på en kommentar från dig angående frivilliga bidrag men du går som katten kring het gröt?
Citera
2022-09-16, 20:59
Medlem
Citat:
Du verkar inte förstå skillnaden mellan "Civilrätt", och "Offentlig rätt", folk kan Googla detta.

Jag pratar om hur äldste använt texter i er litteratur för att få folk att inte polisanmäla brottslighet och du svammlar om civilrätt?

Du kan inte vara på riktigt!? Du har just bevisat de punkter jag skrev i början, ni försvarar allt som pågår inom er sekt, det är alla andra det är fel på......ridå för fan.

För övrigt, jag, saknar ett svar på frågan om frivilliga bidrag, har du något?
Citera
2022-09-17, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Om du är så förvirrad att andra måste förklara skillnaden för dig, varför tror du inte att andra JV har tolkat de vardagliga tvister som Paulus skriver om i 1Kor 6 även avser brott enligt straffrätten? Ni är inga jurister direkt.

Det är uppenbart att skriftstället och artikeln handlar om tvister mellan kristna, inte om brott.

Att man inte ska dra varandra inför domstol när det gäller tvister .

"Solving Business Problems"

*** w86 11/15 p. 19 Maintaining Christian Unity in Business Relationships ***
Solving Business Problems
https://www.jw.org/finder?wtlocale=E...d=share&par=22
Citera
2022-09-17, 08:05
Medlem
Citat:
Det är uppenbart att skriftstället och artikeln handlar om tvister mellan kristna, inte om brott.

Att man inte ska dra varandra inför domstol när det gäller tvister .

"Solving Business Problems"

*** w86 11/15 p. 19 Maintaining Christian Unity in Business Relationships ***
Solving Business Problems
https://www.jw.org/finder?wtlocale=E...d=share&par=22
Men du tror inte på uppgifter i tråden som visar att äldste har försökt lösa brottsliga handlingar inom församlingen. Jag tror absolut på sådana uppgifter, för ni gör allt för att misskreditera avfällingar.
Citera
2022-09-17, 08:25
Medlem
Citat:
Men du tror inte på uppgifter i tråden som visar att äldste har försökt lösa brottsliga handlingar inom församlingen. Jag tror absolut på sådana uppgifter, för ni gör allt för att misskreditera avfällingar.

Jag säger inte att det är omöjligt.
Citera
2022-09-17, 08:44
Medlem
Citat:

Hur är det i din församling?

"I varje församling utsåg de också äldste, och efter bön och fasta anförtrodde de dem åt den herre som de hade kommit till tro på." (Apg 14:23 Bibel2000)
Citera
2022-09-17, 08:50
Medlem
Citat:

"I varje församling utsåg de också äldste, och efter bön och fasta anförtrodde de dem åt den herre som de hade kommit till tro på." (Apg 14:23 Bibel2000)
Läste du inte att Paulus skrev att de heliga ska döma änglar? Dvs högre väsen.

Denna dom är avkunnad av väktarna och detta rådslut uttalat av de heliga, för att de som lever skall inse att den Högste råder över människors riken och att han ger dem åt vem han vill och upphöjer den ringaste bland människor till härskare. Dan 4:14

Så ni har rätt om en sak, att det finns en regering i himlen. Men ni har fel om 1914. Den himmelska regeringen har funnits sedan åtminstone när Daniels profetia skrevs.
Citera
2022-09-17, 08:55
Medlem
Citat:
Citat:

Citat:
Läste du inte att Paulus skrev att de heliga ska döma änglar? Dvs högre väsen.

Denna dom är avkunnad av väktarna och detta rådslut uttalat av de heliga, för att de som lever skall inse att den Högste råder över människors riken och att han ger dem åt vem han vill och upphöjer den ringaste bland människor till härskare. Dan 4:14

Så ni har rätt om en sak, att det finns en regering i himlen. Men ni har fel om 1914. Den himmelska regeringen har funnits sedan åtminstone när Daniels profetia skrevs.

Så du har ingen församling och inga äldste? Och du pekar finger åt Jehovas vittnen?

Vem är det som följer bibeln egentligen?

"låt oss inte försumma våra sammankomster, som några brukar göra, utan uppmuntra varandra, och detta så mycket mer som ni ser att dagen närmar sig." (Hebr 10:25 Bibel2000)
Citera
2022-09-17, 09:03
Medlem
Citat:
Så du har ingen församling och inga äldste? Och du pekar finger åt Jehovas vittnen?

Vem är det som följer bibeln egentligen?

"låt oss inte försumma våra sammankomster, som några brukar göra, utan uppmuntra varandra, och detta så mycket mer som ni ser att dagen närmar sig." (Hebr 10:25 Bibel2000)
Du förstod alltså inte att jag menar att jag har många städer under mig enligt liknelsen om talenterna? Hur många församlingar är det tror du?
Citera
2022-09-17, 09:11
Medlem
Citat:
Du förstod alltså inte att jag menar att jag har många städer under mig enligt liknelsen om talenterna? Hur många församlingar är det tror du?

"jag har många städer under mig", hur menar du?
Citera
2022-09-17, 13:16
Medlem
Citat:

Fr a har vi många gånger påvisat att ingen av de registrerade 1006 JV-pedofilerna i Australien blev polisanmäld. Ett slående exempel som Ttsp aldrig ens kommenterat.
Citera
2022-09-17, 14:25
Medlem
Citat:
"jag har många städer under mig", hur menar du?
Ni har väl tillsyningsmän? Varför förstår du inte Jesus liknelse då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in