2022-01-23, 18:43
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Du år kalla mig vad du nu har lust med. Som religitard så har du frikort hos mig. Lika lite som jag blir arg på en downie blir jag arg på en kristen. Just JV har jag efter alldeles för många års samröre lite svårare med.
Kvinnoskändare.
Citera
2022-01-23, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Precis, alla kan vara sexuellt omoraliska. Förutom Pastor ttsp, The man-Karen. Han svämmar över i sin egna rättfärdighet.

Precis. Här finns gott om intressant läsning för våra vänner releigiospsykologerma. Låt oss hoppas att dessa hittar hit.
Citera
2022-01-23, 20:47
Medlem
Citat:
Hahaha! Ditt självgoda helvete. Jag skulle gärna hänga med ujhs och skända både dina bröder och systrar på alla sätt som jag kan komma på. Jag önskar verkligen att jag kunde dela med mig av skändligheterna jag dragit med systrar i både i rikets salar, på sammankomster och på hemmastudier. Det du anser vara omoraliskt anses kutym av hundratusentals människor som aldrig hört talas om Din speciella molngubbe,; Jehova. Vem fan tror du att du är?

Det är anmärkningsvärt att vissa inte förmår inse hur deras självbelåtenhet lyser igenom i snart sagt varje inlägg.
Naturligtvis är det ett nöje att reta gallfeber på sådana gökar.
Citera
2022-01-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Även kvinnor kan vara sexuellt omoraliska.

Näääää, det menar du väl inte. Inte har väl kvinnor sexuella känslor eller behov? 😀
Fr a inte systrarna.... Eller hur. 😎
Citera
2022-01-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Ovanligt? jag ser på antalet inlägg du har att du knappast arbetar och betalar skatt, vet flera JV som hellre lever på bidrag och skyller på att arbeta är världen och satan.

På min tid var det sistnämna inte helt ovanligt. Hos män var det ofta ryggproblem och hos kvinnor ångest och fibromyalgi. Men detta var innan jag lämnade, alltså på 1980-talet. Hur det ser ut nu vet jag inte.
Citera
2022-01-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Näääää, det menar du väl inte. Inte har väl kvinnor sexuella känslor eller behov? 😀
Fr a inte systrarna.... Eller hur. 😎
Skärpning. Systrar har behov av andlig vägledning. Bara det. Systrar har inga behov, framför allt inte sexuella, inga rättigheter, och åtnjuter enbart respekt som kommer av om de är gift med en äldste.
Citera
2022-01-24, 08:17
Medlem
Citat:
Skärpning. Systrar har behov av andlig vägledning. Bara det. Systrar har inga behov, framför allt inte sexuella,

"När en man och en kvinna gifter sig, visar de inför alla att de är förenade som man och hustru. I lagens, samhällets och Guds ögon har de rätt till äktenskapets privilegier, vilket inbegriper sexuellt umgänge. Bibeln uppmanar i själva verket äktenskapskontrahenterna att inte undanhålla varandra de sexuella rättigheterna: ”Mannen bör tillfredsställa sin hustru sexuellt. På samma sätt bör hustrun tillfredsställa sin mans sexuella behov.” — 1 Korintierna 7:3, Simple English Bible."
https://wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/1982649#h=6
Citera
2022-01-24, 09:51
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
På min tid var det sistnämna inte helt ovanligt. Hos män var det ofta ryggproblem och hos kvinnor ångest och fibromyalgi. Men detta var innan jag lämnade, alltså på 1980-talet. Hur det ser ut nu vet jag inte.

Jag känner igen det så väl. Nästan lite otäckt att mina erfarenheter av JV är exakt detsamma.
Citera
2022-01-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Du kan söka bland hans inlägg. Det är ett rikligt material här på FB, och han stoltserar med det hela också.

Jag tror att det enda anstötliga jag sagt (enligt din mening) du kan hitta är att jag konstaterade att JVn som tappat tror kan välja att knulla sig ur orgasinationen. Och detta är korrekt; ett sexuellt snedsteg ses med mycket blidare ögon än att ha förlorat tron. Tänk bl a på pedofilskandarerna.
Klart att många som vill hoppa av agerar taktiskt. Men jag tvivlar på att du kommer att förstå detta.
Citera
2022-01-24, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
"När en man och en kvinna gifter sig, visar de inför alla att de är förenade som man och hustru. I lagens, samhällets och Guds ögon har de rätt till äktenskapets privilegier, vilket inbegriper sexuellt umgänge. Bibeln uppmanar i själva verket äktenskapskontrahenterna att inte undanhålla varandra de sexuella rättigheterna: ”Mannen bör tillfredsställa sin hustru sexuellt. På samma sätt bör hustrun tillfredsställa sin mans sexuella behov.” — 1 Korintierna 7:3, Simple English Bible."
https://wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/1982649#h=6

Och hur är det med de medelålders ogifta? Har icke dessa sexuella behov? Hur har du det själv, Titties? Eller anser du dig står över sådant?

Om du varit JV sedan 1994, så är det en gåta varför du inte har ett gäng systrar efter dig? Vad tusan kan detta bero på? Det är väl inte så illa som jag tror, Titsup?
Citera
2022-01-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Jag som kvinna blir då inte äcklad av hans inlägg, tycker de är underhållande eftersom jag kan förstå både ironi och ilska. Ett fd JV har rätt att vara förbannad, kan inte vara lätt att inse att man blivit grundlurad. Det borde ju du också förstå, du som varit Livets Ord-are eller vad det nu var.

Sexuell omoraliskhet inom JV är oftast något helt oskyldigt så som skvaller att man setts ensam ihop med en man/kvinna man inte är gift med. Många blir uteslutna just pga skvaller och hets. De som bör bli uteslutna så som pedofiler får oftast sitta kvar och får även stöd av organisationen under eventuella rättegångar.

Vi kan alla falla för synden, vi syndar varje dag. Allihopa, även du. Om vi söker frälsning efter lagen så är vi alla förlorade.

Man kan undra varför vissa personer totalt saknar förmåga till humor och ironi.
Citera
2022-01-24, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Äckliga snuskgubbe.

Detta gäller även andra trossamfund. Jag vill påstå att Pingsttjejer är mycket mer lättraggade än JV-tjejer. Religiösa kvinnor är också människor med behov, men du kanske förmenar dem dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in