Citat:
Ursprungligen postat av
Beckisbarnet
Men vänta nu, nyheterna rapporterar väl ändå inte att den absoluta delen av mänskligheten skall dö i Harmageddon
Nej, men nyheterna rapporterar om människor som dör i svältkatastrofer, översvämningar och terrorattacker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beckisbarnet
på grund av att de inte är med i Jehovas Vittnen? 🤔
Jag har förklarat för dig flera gånger att det inte handlar om att: "vara med i Jehovas vittnen"!!!
Du fortsätter att sprida lögner. Ja, på det sättet har jag "mött min överman", och på det sättet: "vinner du diskussioner". Fortsätt vara nöjd med dig själv, och slå dig för bröstet. Jag tror det finns människor som ser igenom din propaganda här på Flashback, din egen bloggsida.
Gud kommer att döma
alla människor enskilt enligt Jehovas vittnen:
*** Vakttornet 1964 ***
Var och en skall avlägga räkenskap
”Vi skola alla stå inför Guds domarsäte. Så skall då var och en av oss avlägga räkenskap för sig själv inför Gud.” — Rom. 14:10, 12, NW.
INGEN människa kan undgå att avlägga räkenskap inför Gud. Det sägs bestämt att den store domaren ”skall hålla räkenskap på jorden”. Det gör detsamma var vi framlever vårt liv eller vilken religion vi bekänner oss tillhöra, ty ”det finnes intet skapat som icke är uppenbart för hans ögon, utan allting är naket och blottat för dens blickar, inför vilken vi skola avlägga räkenskap”. — Rom. 9:28; Hebr. 4:13; NW.
https://wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/1963604