Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Utan tvekan var Rutherford en riktig galning.

Nja, snarare en psykopat och suput. Medlemmarna klagade på att de tvingades att gå från dörr till dörr, menan Rutherford himself gick från drink till drink.

Sedan är det en speciell historia hur Rutherford kuppade till sig makten efter Russells död, och dessutom har vi ju hans historier med Bonnie och Bertha.
Citera
2021-10-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Du och andra här gör mig bara mer övertygad om att Gud existerar, att profetiorna i bibeln stämmer, och att det är Jehovas vittnen som har sanningen.

Om ni inte ljög, förvrängde och hatade så mycket, så skulle jag kanske börja fundera om ni ändå har rätt, men nu är det ganska enkelt och se var sanningen finns:

"Låt båda växa tills det är dags att skörda. När skördetiden kommer skall jag säga till dem som skall skörda: Rensa först bort ogräset och bind ihop det i knippen att eldas upp. Men vetet skall ni samla i min lada.’«" (Matt 13:30 Bibel2000)

Ni är med och uppfyller profetiorna:

"Det skall du veta, att i de sista dagarna blir tiden svår.
Då kommer människorna att tänka bara på sig själva...vara oförsonliga, fulla av förtal
"

(2 Tim 3:1-2,3 Bibel2000)
Bravo Titties. Släng av dig offerkoftan och bemöt nu litet sakargument. Hur var det nu med de 1006 registrerade pedofilerna i Australien? Hur många blev polisanmälda för sina brott? Ska vi gissa att du aldrig kommer att svara på detta?
Citera
2021-10-25, 19:32
Medlem
Citat:
Nej tack, fortsätt att blogga du.

Minsann...du vill inte diskutera sakfrågor om JV. Man kan undra varför!

Förresten...apråpå 1975 känner du till Fred Franz som sedemera blev cellskapets president, efter Knorren? Du kan höra honom gå på om 1975 här! https://youtu.be/vycHOnrkWb4
Du kan inte ta fel på hans gälla röst. Sen hör vi också Charlses Sinutko. Allt detta på stora sammankomster i USA på sent 1960tal- Är allt detta avfällingars lögner, Titsup? Ta av dig offerkoftan och svara. Du får länken en gång till: https://youtu.be/vycHOnrkWb4
Citera
2021-10-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Jo fast visst har krig, farsoter och jordbävningar skett samtidigt,

Över hela jorden?

Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Sen står det ju faktiskt inte i bibeln att det är just första världskriget som fyller kvalifikationerna för "krig på ena orten efter den andra",

Ok, hur ska det se ut för att det ska fylla kvalifikationerna?

Vilka saker måste hända på jorden för att: "veta att Jesus är nära, utanför dörren"?

"På samma sätt vet ni när ni ser allt detta hända att han är nära, utanför dörren." (Matt 24:33 Bibel2000)
Citera
2021-10-25, 19:37
Medlem
Citat:
Och detta skriftställe är talande:

"Genom att laglösheten tilltar kommer kärleken att kallna hos de flesta." (Matt 24:12 Bibel2000)

Du tänker på obenägenheten att anmäla pedofiler? Och att JV ser fram mot en masslakt? Ja, helt klart; det är förbannat kärlekslöst.
Citera
2021-10-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Träffade min gamla mor idag och fick höra att covid och aids är guds straff för allt bögeri som finns i världen. Trots att gud sagt att hon inte ska ingripa rörande jorden förrän Harmageddon. Alltså är ändens tid här. Logik a'la JV

Detsamma var det med AIDS som drabbade främst homosexuella på 80-talet. Vi känner så väl igen det. Intet nytt unde kjol.....förlåt, solen, för att citera gamle kung Salomo.
Citera
2021-10-25, 19:42
Medlem
Finfint att Titties är tillbaks! Jag har ju tillgång till JV när jag vill iom mamma och hennes gubbe, men de känns lite less att jag argumenterar jämt, så jag frågar dig här ist hur sällskapet EG ställer sig i frågan om otukt och bögeri i stort? Vad är det egentliga syftet med att förbjuda kärlek utanför Jehovas gillande?
Är för övrigt FN fortfarande det stora Babylon, och är det antisemitism som ligger bakom det, eller har det reviderats?
Citera
2021-10-25, 19:42
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Över hela jorden?

Ja över hela Jorden där det funnits människor och civilisationer har alltid krig och konflikter förekommit.

Och jordbävningar beror på KONTINENTALFÖRSKJUTNINGEN och har inget med Bibeln eller gud att göra.
Är du så korkad att du inte ens kan ta till dig vanlig grundskolekunskap om Jordens geologi?
Citera
2021-10-25, 19:44
Medlem
Citat:
Jag har hela tiden varit här och besvarat bibliska frågor. Men du hänger väl inte i andra trådar än denna, i din egna personliga bloggsida.

Du har inte besvarat en enda fråga om JVs fiaskon och felaktiga domedagsprofetior. Och du har fortfarande inte svarat på den synnerligen enkla frågan om hur många av de 1006 pedofiler som Sällskapet registrerat i Australien som de facto blev polisanmälda Kom loss nu Titsup. Svara, för bövelen. Eller kommer du att fortsätta vara en ynkrygg?
Citera
2021-10-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Finfint att Titties är tillbaks! Jag har ju tillgång till JV när jag vill iom mamma och hennes gubbe, men de känns lite less att jag argumenterar jämt, så jag frågar dig här ist hur sällskapet EG ställer sig i frågan om otukt och bögeri i stort? Vad är det egentliga syftet med att förbjuda kärlek utanför Jehovas gillande?
Är för övrigt FN fortfarande det stora Babylon, och är det antisemitism som ligger bakom det, eller har det reviderats?

FN var vilddjuret, all annan religion än JV var skökan..."Det stora Brooklyn....förlåt...stora Babylon"..bara som ett litet tips, innan Titties kommer att hacka på dig för din okunnighet.
Citera
2021-10-25, 19:54
Medlem
Citat:

Du och andra här gör mig bara mer övertygad om att Gud existerar, att profetiorna i bibeln stämmer, och att det är Jehovas vittnen som har sanningen.

Om ni inte ljög, förvrängde och hatade så mycket, så skulle jag kanske börja fundera om ni ändå har rätt, men nu är det ganska enkelt och se var sanningen finns:

"Låt båda växa tills det är dags att skörda. När skördetiden kommer skall jag säga till dem som skall skörda: Rensa först bort ogräset och bind ihop det i knippen att eldas upp. Men vetet skall ni samla i min lada.’«" (Matt 13:30 Bibel2000)

Ni är med och uppfyller profetiorna:

"Det skall du veta, att i de sista dagarna blir tiden svår.
Då kommer människorna att tänka bara på sig själva...vara oförsonliga, fulla av förtal
"
(2 Tim 3:1-2,3 Bibel2000)

En svepande bibelmonolog. Och svepande anklagelser om lögner. Sådant är väldigt genomskinligt Titties. Exakt vilka är lögnerna? Var väldigt konkret. Vi tar det gärna punkt för punkt
Citera
2021-10-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Nä det är ju Hitler harmageddon handlar om vettu...

Han är stendöd, så han har chansen att återuppstå enligt JV.
Nej, Harmageddon är läran om en masslakt av alla som inte vill acceptera att JV har sanningen och underordna sig denna, oavsett vad broder Titties påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in