Citat:
Ursprungligen postat av
Eberhard
Det undrar du inte alls,
Jo jag undrar, och undrar fortfarande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eberhard
för du likaväl som andra här vet att jag är en bibeltroende kristen.
Ja jag sade ju att du är kristendomens försvarare, det innebär i min värld att man tror på bibeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eberhard
Du bara kommer med detta för att du tror att du därigenom på något sätt kan skada mig,
Hehe nej, jag är bara irriterad över att du är mest intresserad av att anklaga Jehovas vittnen, och låter sådana förolämpningar på din Gud passera.
Dina handlingar bevisar vad du är mest intresserad av.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eberhard
vilket du inte kan.
Väldigt ödmjukt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eberhard
Uttalandet skedde inte i anslutning till något som jag skrivit.
Jag har svarat på massor med inlägg som inte skett i anslutning till något som jag har skrivit, jag har svarat för att jag vill försvara bibeln och Gud. Detta ser jag sällan hos dig, du hänger istället här, där du kan förtala Jehovas vittnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eberhard
Jag kan inte låta bli att göra reflektionen att du själv borde förhålla dig till uttalandet innan du för in mig i sammanhanget.
Jag har gjort det massor med gånger i denna sakfråga, det är bara att söka på Flashback. Jag hade kunnat svara på detta påhopp också, men jag gör det inte på grund den personens oförmåga att logiskt, konstruktivt och objektivt diskutera saker och ting.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eberhard
Påståendet har inte specifikt med tråden att göra - vilket jag anser vara en föutsättning för att svara
Det är en undanflykt, du har svarat på frågor som inte ha specifikt med tråden att göra förut, men då har det handlat om att motsäga Jehovas vittnen, då har du inget emot det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eberhard
- men du har ju åtskilliga gånger visat att du själv inte har något behov av att hålla dig till ämnet, så det är intressant att du inte själv tar till orda.
Det har du rätt i, men det går inte alltid att hålla sig till ett ämne exakt, ibland berör det andra frågor. Och när människor kommer med påstående efter påstående om Jehovas vittnen som inte har med tråden att göra, så måste jag svara för att inte bli anklagad för att inte kunna kunna svara.
Nej det är inte så intressant eftersom det inte är en hemlighet att jag lagt personer i min ignoreralista, personer som är hopplösa, som inte är värda att lägga sin kraft på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eberhard
Du kanske inte anser dig vara någon kristendomens försvarare.
Jo det anser jag, men jag är inte rädd för att också ta i dom svårare frågorna, t.ex. detta att man påstår att Gud är en massmördare i klass med Pol Pot och Hitler.
Har du någonsin svarat på detta? Kan du länka mig till det i så fall?
Och om du tänker efter, så har detta inlägg som du skrev nu inte något specifikt med tråden att göra heller, ändå ignorerar du det i detta fallet, så du följer inte reglerna till punkt och pricka du heller, även om du ger sken av det. Du följer reglerna när det passar dig.