2019-12-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Sedan är det nog många som är deprimerade.....att vara JV är att leva i väntan på Harmagedon som man tror ska komma snart. Men åren och decennierna går och livet har passerat förbi......många inser att de kommer att åldras och dö.
Dessutom barnlösa, för att många har valt bort att skaffa barn i den här världen för att de trodde att de skulle få barn i den nya världen. Men vad sa Jesus?

Mark 12:25
När de har uppstått gifter de sig inte och blir inte bortgifta utan är som änglar i himlen.

Det innebär att de som fått en uppståndelse inte kan få barn, för de gifter sig inte och är som änglar, dvs andar, som inte kan få barn.
Citera
2019-12-29, 18:18
Medlem
ylletrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Dessutom barnlösa, för att många har valt bort att skaffa barn i den här världen för att de trodde att de skulle få barn i den nya världen. Men vad sa Jesus?

Mark 12:25
När de har uppstått gifter de sig inte och blir inte bortgifta utan är som änglar i himlen.

Det innebär att de som fått en uppståndelse inte kan få barn, för de gifter sig inte och är som änglar, dvs andar, som inte kan få barn.
Nu förstår jag inte? Vad menar du?
Citera
2019-12-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylletrasa
Vad är det du inte förstår? Jag tycker jag är rätt tydlig.
Citera
2019-12-29, 19:17
Citat:

Citat:
Vad är det du inte förstår? Jag tycker jag är rätt tydlig.
Didn't do nothing, du må tycka att du var tydlig, men användaren tyckte inte det. Varför inte bara förtydliga din poäng?
Citera
2019-12-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POLlS
Didn't do nothing, du må tycka att du var tydlig, men användaren tyckte inte det. Varför inte bara förtydliga din poäng?
Det är OT. Bättre att användaren berättar vad som är oklart.
Citera
2019-12-29, 21:02
Medlem
ylletrasas avatar
Citat:
Det är OT. Bättre att användaren berättar vad som är oklart.
Ja precis
Citera
2019-12-29, 21:59
Medlem
Citat:
JV tror att de som överlever Harmagedon kan ha familj med de som har hunnit dö och uppstår inte får detta, utan de blir könlösa jordiska varelser.
Citera
2019-12-29, 22:17
Medlem
Svavelvinters avatar
Visste ni att ett vittne får ha ett förhållande med en som inte är troende (världslig som det kallas)
Det är givetvis väldigt opassande. Men att om dom är döpta så är det däremot kört.
Citera
2019-12-29, 23:13
Medlem
Citat:
JV tror att de som överlever Harmagedon kan ha familj med de som har hunnit dö och uppstår inte får detta, utan de blir könlösa jordiska varelser.
Kan du läsa den meningen en gång till och förklara vad du menar?
Citera
2019-12-29, 23:23
Medlem
Citat:
Kan du läsa den meningen en gång till och förklara vad du menar?
I princip detsamma som du,men med en annan ordalydelse.
Kontentan är att endast överlevare får bilda familj och föröka sig. För de som hunnit dö och senare uppstått finns inte denna möjlighet.

Det finns många fr a äldre kvinnor som avstått från familj. Det var fint att vara AAA (available after Armageddon) I vissa kretsar.
Citera
2019-12-29, 23:29
Medlem
Citat:
I princip detsamma som du,men med en annan ordalydelse.
Kontentan är att endast överlevare får bilda familj och föröka sig. För de som hunnit dö och senare uppstått finns inte denna möjlighet.

Det finns många fr a äldre kvinnor som avstått från familj. Det var fint att vara AAA (available after Armageddon) I vissa kretsar.
Det är inte vad jag läser. Det är inte sant, för alla får en uppståndelse vid Uppryckandet. Och förvandlas till änglar, eller andar.

1Kor 15
51Vad jag nu säger er är ett mysterium: vi skall inte alla dö, men vi skall alla förvandlas, 52i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Ty den kommer att ljuda, och då uppstår de döda i oförgänglig gestalt, och vi (som lever) förvandlas (till andar).

Så inte alla som lever vid Harmageddon/Uppryckandet dör, men ALLA kommer att förvandlas. och då blir vi andar.
Citera
2019-12-29, 23:33
Medlem
Citat:
Det är inte vad jag läser. Det är inte sant, för alla får en uppståndelse vid Uppryckandet. Och förvandlas till änglar, eller andar.

1Kor 15
51Vad jag nu säger er är ett mysterium: vi skall inte alla dö, men vi skall alla förvandlas, 52i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Ty den kommer att ljuda, och då uppstår de döda i oförgänglig gestalt, och vi (som lever) förvandlas (till andar).

Så inte alla som lever vid Harmageddon/Uppryckandet dör, men ALLA kommer att förvandlas. och då blir vi andar.
Detta är inte Jvs lära. Du blandar ihop det med huvudlinjen inom frikyrkosvängen.
Kom ihåg att i JVlärsn är det 1bara 44000 som får en himmelsk uppståndelse. Resten av de döda ska således uppstå på jorden.....men utan utan möjlighet att reproducera sig.
Senast redigerad av ujhs 2019-12-29 kl. 23:41. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in