Citat:
Ursprungligen postat av
Kalten
Nu blev det om möjligt ännu svamligare.
Hur gör du för att få till såna galenskaper?
Så min familj är som de som heilade Hitler och jag borde ta avstånd från deras ställningstagande när de förespråkar en falsk religion?
Japp, jag håller med om att min pappa och mamma indoktrinerade sina barn i JV-läran, men vet du, jag håller faktiskt inte det emot dem, de var ju lurade själva och gjorde det de trodde var det rätta.
Till mitt försvar måste jag ändå säga att jag tog tag i saken när jag insåg hur fel de hade och lämnade den falska läran bakom mig, även om det faktiskt kostade mig min familj.
Så vad gnäller du för, jag gjorde som du uppenbarligen tycker att jag borde ha gjort?
Jag har ingen aning om vad du har varit med om, jag pratar om dom som klämmer sig fast i en familj bara för att få det sociala. Att dessa individer skulle heila Hitler och mörda bara för att få tillhöra sin familj, det är det jag vänder mig emot.
tycker du det är ok att vara vad man säger är socialvittnen? Kan man vara ett socialvittne och gå emot alla ens värderingar? ljuga för sin familj, kan man tillhöra en nazistisk familj på 1930 talet och ändå ha ett gott samvete?