Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innesluten
Nej, det gör jag inte. Men du får mycket gärna visa att jag har fel.

Vad vill du att jag ska visa? Bevis för att barn är illojala mot förädrar och att familjer är i sönderfall?
Citera
2018-05-16, 19:34
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullstollsbunden
Tycker du att profetiorna jag precis nämnde stämmer bättre in på Medeltiden än idag?

Definitivt.
Det enda som får det att verka annorlunda är att vi idag kan få veta vad som händer i andra delar av världen, vilket får antalet jordbävningar, krig och mängden brottslighet att verka större än tidigare. Däremot visar analyser att antalet jordbävningar är oförändrat med tiden och att antalet krig idag är betydligt färre än för ett par hundra år sedan eller för 1000 år sedan.
Samma gäller brottsligheten. Den är betydligt lägre än för ett par hundra år sedan eller för 1000 år sedan. Då var alla resande tvungna att resa i grupp och resa beväpnade, och folk i städerna hade alltid ett vapen med sig för att undvika att bli rånade. Alla handelsskepp var tvungna att vara utrustade med kanoner för att försvara sig mot attacker. Städerna behövde ringmurar och andra befästningar.
Jämfört med medeltiden så är livet idag nästan helt fritt från brottslighet.

Det är rent genant att någon helt uppriktigt kan påstå att det finns mer brottslighet och krig idag än på medeltiden. Så går det om man inte själv verifierar andras påståenden, utan bara accepterar deras lögner därför att de stämmer med vad man vill höra.
Citera
2018-05-16, 21:55
Medlem
Citat:
Tycker du att profetiorna jag precis nämnde stämmer bättre in på Medeltiden än idag?
Svält och farsoter var värre på medeltiden. Och det var på medeltiden som mongolerna massakrerade stora delar av Asiens och Europas befolkning i krig som väl kan mäta sig med de som inträffat på 1900-talet. Jordbävningarna var lika frekventa och dödsbringande och de var de under senare århundraden också. De har inte ökat sedan 1914.
Citera
2018-05-17, 12:47
Medlem
Citat:
Vad vill du att jag ska visa? Bevis för att barn är illojala mot förädrar och att familjer är i sönderfall?

Det är du som påstår att det finns en profetia bestående av flera sammansatta tecken vilka visar att vi lever i ändens tid. Att du eller jag eller Vakttornet påstår något är inte samma sak som att det är sant.

Eftersom du själv menar att tecknet består av flera delar, så räcker det inte heller med att ett av tecknen tycks stämma in, utan alla delar måste samverka samtidigt.
Citera
2018-05-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innesluten
Det är du som påstår att det finns en profetia bestående av flera sammansatta tecken vilka visar att vi lever i ändens tid. Att du eller jag eller Vakttornet påstår något är inte samma sak som att det är sant.

Eftersom du själv menar att tecknet består av flera delar, så räcker det inte heller med att ett av tecknen tycks stämma in, utan alla delar måste samverka samtidigt.

Krig, farsoter hungersnöd och jordbävningar var inte avsedda att vara några tecken. Det framgår av Jesu egna ord. Det var de kosmiska fenomenen som skulle vara tecken (Luk. 21:25, 26) När dessa tecken framträder vet vi att slutet är nära. De har ännu inte framträtt. Historien är full av allt slags elände. Sådant skulle inte vara några tecken.
Citera
2018-05-17, 20:07
Medlem
Citat:

Man behöver bara läsa lite historia och litteratur för att inse att genom alla tider har de äldre ansett att de unga är arroganta och bara tänker på nöjen, och de unga har sett de äldre som mossigt gammalmodiga.

Jag läste nyligen om en 1700-tals skribent som klagade häftigt över sin tids ungdomar, och han var övertygad om att familjerna höll på att falla samman och att hela samhällets existens var allvarligt hotad pga det.

Bibeln hade rätt iaf i en sak:
Citat:
"Vad som har varit kommer att vara,
vad som har skett skall ske igen.
Det finns ingenting nytt under solen
."
Predikaren 1:9
Citera
2018-05-17, 20:09
Medlem
Citat:

Jajamen
Citera
2018-05-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Hmm, tror jag vet vad din poäng är, men jag låtsas väl inte om det, såsom seden bland diskussionslystna lyder.

Men som kontring, tror du att ens Daniel (du vet, han i babylon) hade hela bilden klar för sig?

Kan du visa ett exempel där Daniel gör sina egna tolkningar om vad allt betydde och under hot om uteslutning krävde att alla skulle tro på honom?
Om inte, är din jämförelse värdelös.
Citera
2018-05-18, 14:27
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Nu när den svenska statskyrkan kapats av motståndarlaget så behövs alla motkrafter. Dags att ge sig ut och sälja Vakttornet.
I så fall måste jag verkligen ha tumme med någon, för jag kan få den gratis!
Citera
2018-05-19, 01:07
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Kan du visa ett exempel där Daniel gör sina egna tolkningar om vad allt betydde och under hot om uteslutning krävde att alla skulle tro på honom?
Om inte, är din jämförelse värdelös.
Tror du att det är mitt jobb eller Jehovas?

Låt vara att jag haft konstiga åsikter om saker och ting förut, men det är klart att saker blir fel om man har svag tro.
Han börjar ju trots allt med att visa kärlek, så vill man vara en ansvarsfull människa så visar man kärlek tillbaka.

Och vad är då kärlek?
Ja, det står förstås i bibeln.

Offtopic poesi med nåt inbakat skämt här nedan:
Senast redigerad av Bonnatorp 2018-05-19 kl. 01:15.
Citera
2018-05-22, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Offtopic poesi med nåt inbakat skämt här nedan:

Vad fan hände med dig, du brukade ju vara cool?

Min välgrundade uppfattning är att när människor har mött "Gud" som älskar dem precis som de är, får de narcissistiska drag, tror att de skiter guld och behöver inte leverera något som andra verkligen behöver. Jesus älskar dem ju redan, så vad spelar det för roll?

Jag har själv narcissistiska drag, plus en "frälst" mamma som jag behövde och fortfarande behöver uppfostra ensam, och vars kärlek tillbaka till mig begränsar sig till vad jag kan göra för henne, så jag tror jag vet vad jag pratar om. Och släktingar med samma inställning.

Och beteendet på er kristna, bl.a. på det här forumet, spär på det. Ni blir som barn som vi andra ska ta hand om. Vad är meningen egentligen? Att Gud vill visa hur människan innerst inne är inför honom? En maktdemonstration?
Citera
2018-05-22, 08:43
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Vad fan hände med dig, du brukade ju vara cool?

Min välgrundade uppfattning är att när människor har mött "Gud" som älskar dem precis som de är, får de narcissistiska drag, tror att de skiter guld och behöver inte leverera något som andra verkligen behöver. Jesus älskar dem ju redan, så vad spelar det för roll?

Jag har själv narcissistiska drag, plus en "frälst" mamma som jag behövde och fortfarande behöver uppfostra ensam, och vars kärlek tillbaka till mig begränsar sig till vad jag kan göra för henne, så jag tror jag vet vad jag pratar om. Och släktingar med samma inställning.

Och beteendet på er kristna, bl.a. på det här forumet, spär på det. Ni blir som barn som vi andra ska ta hand om. Vad är meningen egentligen? Att Gud vill visa hur människan innerst inne är inför honom? En maktdemonstration?
Att vara cool och att hålla huvudet kallt är olika saker.
Jag må framstå som lite av en psykopat för vissa numera, men det är väl något jag får utstå för andras skull helt enkelt.

Jag är helt enkelt villig att utstå allt för Jehovas skull, då är jag självklart även villig att bli betraktad som allt, om det så må vara störd, psykopat, gay, fanatisk, snuskhummer, kontrollerande, risktagande eller något annat av sådant slag. Aldrig hört talas om "sju orena andar"?
Det är därför jag föredrar att tala ansikte mot ansikte i mitt arbete, textformat granskas på ett annat sätt.

Meningen med allt hittills är stridsfrågan. Då är det väl inte så konstigt med lite maktdemonstrationer från hans sida heller?
Jehova har ett universellt styre som gäller över allt som är skapat (annars skulle inget kunna existera, duh'), men det messianska styret är inte över hela jorden än.
Det är fortfarande Satan som är den här världens härskare.

Därför är mönsterbönen väldigt viktig, den täcker det essentiella.

Btw, jag älskar kristus mer än min mamma.
Du ska bara veta hur många gånger jag fått utskällning för det, men lustigt nog löser det sig alltid.
Det måste vara den heliga anden.
Senast redigerad av Bonnatorp 2018-05-22 kl. 08:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in