Citat:
Ursprungligen postat av
Eliwood
Vad fan hände med dig, du brukade ju vara cool?
Min välgrundade uppfattning är att när människor har mött "Gud" som älskar dem precis som de är, får de narcissistiska drag, tror att de skiter guld och behöver inte leverera något som andra verkligen behöver. Jesus älskar dem ju redan, så vad spelar det för roll?
Jag har själv narcissistiska drag, plus en "frälst" mamma som jag behövde och fortfarande behöver uppfostra ensam, och vars kärlek tillbaka till mig begränsar sig till vad jag kan göra för henne, så jag tror jag vet vad jag pratar om. Och släktingar med samma inställning.
Och beteendet på er kristna, bl.a. på det här forumet, spär på det. Ni blir som barn som vi andra ska ta hand om. Vad är meningen egentligen? Att Gud vill visa hur människan innerst inne är inför honom? En maktdemonstration?
Att vara cool och att hålla huvudet kallt är olika saker.
Jag må framstå som lite av en psykopat för vissa numera, men det är väl något jag får utstå för andras skull helt enkelt.
Jag är helt enkelt villig att utstå allt för Jehovas skull, då är jag självklart även villig att bli betraktad som allt, om det så må vara störd, psykopat, gay, fanatisk, snuskhummer, kontrollerande, risktagande eller något annat av sådant slag. Aldrig hört talas om "sju orena andar"?
Det är därför jag föredrar att tala ansikte mot ansikte i mitt arbete, textformat granskas på ett annat sätt.
Meningen med allt hittills är stridsfrågan. Då är det väl inte så konstigt med lite maktdemonstrationer från hans sida heller?
Jehova har ett universellt styre som gäller över allt som är skapat (annars skulle inget kunna existera, duh'), men det messianska styret är inte över hela jorden än.
Det är fortfarande Satan som är den här världens härskare.
Därför är mönsterbönen väldigt viktig, den täcker det essentiella.
Btw, jag älskar kristus mer än min mamma.
Du ska bara veta hur många gånger jag fått utskällning för det, men lustigt nog löser det sig alltid.
Det måste vara den heliga anden.