Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Är inte du också ett f.d. Jv? Hur kan du ha missat undervisningen som Jehovas vittnen har?
Jehovas vittnen undervisar att Satan föddes/skapades oskyldigt som ett barn, men som senare utvecklade onda tankar, och som senare utvecklades till synd.
Har du aldrig hör talas om detta när du var ett Jehovas vittne? Jag tror det är helt osannolikt eftersom Jehovas vittnen har biblisk undervisning varje vecka.
Kan det vara så att du hatade Jv och var så "fed up" att du inte lyssnade till undervisningen?
Nope, jag har koll. Men du anklagar folk för att ha fel då du själv inte förstår frågan. Först och främst finns det inga arkeologiska bevis för att bibeln är sann, så det blir rätt svårt att motbevisa. Visst, jag har hört det hundratals gånger, men. Det fanns en jude som kallades Jesus för tvåtusen år sen, han var snickare och gick i synagogan, det är inte ett bevis för att bibeln är sann. Det finns bevis för lokala översvämningar i Mellanöstern som stämmer skapligt i tid med Guds massmord, ruiner som kan, eller lika gärna inte kan bevisa Jericho, sodom och andra ställen ur bibeln, det betyder heller inte att bibeln är sann.
Jag vet för övrigt att bibliska berättelsen är att Gud skapade allt, och eftersom han är en allsmäktig gud visste han att hans skapelse var god,satan, Eva, Adam och alla deras avkomma fram tills idag är gemensamt skyldiga genom arvssynd. OM er gud är allvetande. Om berättelsens gud är ond, och skapade allt fullt medvetande om vad som skulle komma, eller om din gud är en jävla klant och inte kunde förutse hur hans reger och narcicissm skulle påverka låter jag vara osagt. Både jag och uhjs och många med oss är nyfikna hur du kan tillbe älska och följa ett så fruktansvärt sagomonster.