2017-12-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Utmärkt. Så berätta då; vilka nackdelar är det med att växa upp som Jv. Du sa ju själv att du hade fördelen att inte växa upp i organisationen......så låt oss nu höra detaljer om nackdelarna.

Du vet det själv redan. När man växer upp med Jehovas vittnen, så har man inte erfarenhet hur falska människor kan vara, och hur ond världen är, man är en oskuld som människor i världen vill våldta.

När man är uppväxt i världen, så har man redan blivit våldtagen många gånger, och då är det lätt att välja ett alternativ där man har sanningen som högsta målet.
Citera
2017-12-12, 23:44
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det som står i brevet är också en förvrängning, "hyllande av Hitler" när man inte ens stödjer någon annan makthavare än Gud

Nu skrev jag heller inte att man hyllade Hitler

Jag skrev att man skickade ett hyllande brev till Hitler, inte att brevet var en hyllning av Hitler. Det man hyllade i brevet var att man arbetade mot ”samma höga etiska mål och ideal” som den tyska staten.

Och i brevet hänvisas till ett möte med 5 000 deltagare, där man hade hela salen full av svastikor och inledde med sången ”Deutschland, Deutschland über alles” (vilket många vittnen på den tiden chockerat rapporterade om, t.ex. Konrad Franke).
Citera
2017-12-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innesluten
Eller att han anser det vara fakta att ingen utom Gud dömer i Harmageddon...

Sant
Senast redigerad av Jhwh 2017-12-13 kl. 00:20.
Citera
2017-12-13, 00:12
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Fundera på varför trådar om Jehovas vittnen toppar Flashback hela tiden, detta trots att det bara finns 20.000 Jehovas vittnen jämfört med 10.000.000 svenskar.
...
Pingstkyrkan har 83.000 medlemmar, finns det en enda tråd på Flashback om dom?

Ja, du kanske borde ta dig en funderare över varför det är på det viset.
Vad finns det inom pingstkyrkan som vanliga svenskar skulle opponera sig emot eller vara intresserade av?
Inte ett dugg, och därför inga trådar på Flashback specifikt om dem.

Men, vad finns det inom JV som vanliga svenskar skulle opponera sig emot?
Utfrysning av familjemedlemmar och tidigare vänner.
Skyddande av pedofiler och våldtäktsmän.
Irriterande dörrknackande som strider mot religionsfriheten.
Att välja att låta någon dö på grund av en bok från bronsåldern som skriver om offer, hellre än att rädda med modernt medicinskt kunnande.

Det är bara några punkter. Fundera lite över det så kanske du förstår varför det inte finns många som skriver här om pingstkyrkan, men desto fler som vill visa andra hur JV verkligen är.
Citera
2017-12-13, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso

Jag skrev att man skickade ett hyllande brev till Hitler, inte att brevet var en hyllning av Hitler. Det man hyllade i brevet var att man arbetade mot ”samma höga etiska mål och ideal” som den tyska staten.

Och i brevet hänvisas till ett möte med 5 000 deltagare, där man hade hela salen full av svastikor och inledde med sången ”Deutschland, Deutschland über alles” (vilket många vittnen på den tiden chockerat rapporterade om, t.ex. Konrad Franke).

Här finns brevet för den som vill läsa.
https://www.jwfacts.com/watchtower/hitler-nazi.php
Citera
2017-12-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ja, du kanske borde ta dig en funderare över varför det är på det viset.
Vad finns det inom pingstkyrkan som vanliga svenskar skulle opponera sig emot eller vara intresserade av?
Inte ett dugg, och därför inga trådar på Flashback specifikt om dem.

Men, vad finns det inom JV som vanliga svenskar skulle opponera sig emot?
Utfrysning av familjemedlemmar och tidigare vänner.
Skyddande av pedofiler och våldtäktsmän.
Irriterande dörrknackande som strider mot religionsfriheten.
Att välja att låta någon dö på grund av en bok från bronsåldern som skriver om offer, hellre än att rädda med modernt medicinskt kunnande.

Det är bara några punkter. Fundera lite över det så kanske du förstår varför det inte finns många som skriver här om pingstkyrkan, men desto fler som vill visa andra hur JV verkligen är.

Så det Jesus sade stämmer alltså?

"Den som hatar mig hatar också min fader. Hade jag inte gjort sådana gärningar bland dem som ingen annan gjort, skulle de vara utan synd. Nu har de sett dem, och de hatar både mig och min fader. Men ordet som står skrivet i deras lag skulle uppfyllas: De har hatat mig utan grund." (Joh 15:23-25 Bibel2000)

"För tredje gången sade Pilatus: ”Vad har han gjort för ont? Jag kan inte finna honom skyldig till något som förtjänar döden. Jag skall ge honom en läxa, sedan släpper jag honom.” Men de skrek hela tiden och krävde att han skulle korsfästas. Deras ropande gjorde verkan, och Pilatus beslöt att låta dem få vad de krävde." (Lukas 23:22-24 Bibel2000)

Hur många hatar pingstkyrkan på det sättet? Det finns väl bara en grupp förutom judar som man hatar på det sättet? Och som jag sade 298 269 visningar och 7 664 svar visar detta hat.

Det finns ingen annan grupp som har denna uppmärksamhet, inte ens muslimer, så fundera över det.

Förstår du också att det i princip bara existerar en enda person som förvarar Jehovas vittnen på Flashback, undertecknad.

Och ändå får jag 298 269 uppmärksamhet på mina inlägg. Jag borde ta betalt för mina inlägg.
Citera
2017-12-13, 00:46
Medlem
Citat:

Vilka var dessa ”samma höga etiska mål och ideal” menar du? Att man dödade 6 miljoner judar?

Tror du att vi är så dumma i huvudet?
Citera
2017-12-13, 00:49
Medlem
Citat:
Så......det räcker alltså med att vara god och vänlig? Och det spelar ingen roll vilket samfund man tillhör? Bra....då kan ju Crazy Priest söka sig till ett samfund som behandlar honom bättre. Jv-församlingen förefaller ju behandla honom som luft

Du har ju ingen rim och reson i dina tankar, därför kanske du blev utesluten.
Citera
2017-12-13, 00:52
Medlem
Citat:
Vad sjutton är legitima betänkligheter?

Det är att man har betänkligheter om sin tro, att man vacklar i sin tro, att man är osäker på sin tro.
Citera
2017-12-13, 01:02
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Du vet det själv redan. När man växer upp med Jehovas vittnen, så har man inte erfarenhet hur falska människor kan vara, och hur ond världen är, man är en oskuld som människor i världen vill våldta.

När man är uppväxt i världen, så har man redan blivit våldtagen många gånger, och då är det lätt att välja ett alternativ där man har sanningen som högsta målet.

Men det är ju det enda man får höra från podiet, hur falska, onda och sataniska alla utanför organisationen är! Vad du svamlar!

De JV barn som blir utsatta för sexuella övergrepp av JV förtroendepersoner eller av sina egna JV föräldrar har ju tyvärr ingen talan över sin egna oskuld. Utan blir våldtagna om och om igen i det tysta. Försök föreställa dig ångesten av att bli sexuellt utnyttjad samtidigt som du får höra att Jehova hatar sex utanför äktenskapet och kommer döda dig i Harmageddon. Men du får inget säga för det svärtar ner guds organisations yttre fasad.
Eller de JV fruar som blir slagna och våldtagna av sina JV män men får ingen hjälp. Endast klander, då misshandeln är en indikation på att hon inte är en bra nog hustru.
Spirituellt paradis, my ass!

Du säger att ”man redan blivit våldtagen många gånger” om man växer upp i världen. Hur menar du nu? Jehovas vittnen har inte högre moral än någon utanför organisationen. Bara det att allt tystas ner, du vet ju själv att ni inte får prata sinsemellan alls, endast upprepningar av positiva fraser får yttras. Du är här på FB för att höra om de senaste JV skandalerna, lika bra att erkänna.

Om du vill dyrka sju falska profeter i NY är det ditt val. Men du kan inte stoppa den våg av avslöjanden och protester som kommer emot organisationen nu.
Citera
2017-12-13, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyPriest
Inte alls. Men det blir så, missförstånd, om organisationen inte är tydliga med vad de tror på. Så tveksam om det är förvrängning utan istället missförstånd. Det är inte så att man blir lärd alltså av vittnen om att Jehova bedömer hjärta och alla människor oavsett vittnen eller inte i harmageddon får välja att ta ställning/fortsätta ta ställning för att inte dö i harmageddon.
Jag visste inte detta alls förräns jag började läsa dina flashback inlägg ttsp och började inse själv att det stämmer med bibeln.

Jesus var inte heller övertydlig med hans budskap, han talade i liknelser, och det berodde på lyssnaren om dom hade ett rättfärdigt motiv eller inte, om dom förstod budskapet eller inte, eller om man bara var intresserad av att anklaga honom.

Du vet själv att man har ljugit om Jehovas vittnens motiv och budskap i dessa trådar, och det inte bara en gång, det är ständigt en massa lögner i dessa trådar.

Intresset av att anklaga Jehovas vittnen är tydligt, det finns ingen annan tråd på Flashback som är mer besökt än trådar om Jehovas vittnen. Det borde berätta en del, inte ens trådar om muslimer som anklagas för terrordåd har liknande siffror.

Det utmålas som att Jehovas vittnen är samhällets fiende nummer ett, I alla fall på Flashback.
Citera
2017-12-13, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyPriest
det borde vara så eftersom bibeln inte säger annat. men jag vet inte varför jw.org inte bryr sig om att lyfta fram det. Men jag tror på att alla människor får en chans oavsett vittnen eller andra människor att ta ställning för jehova gud i harmageddon innan de eventuellt dör.

Jag håller med dig, man borde vara mer tydlig när det gäller det här, men kan det inte handla om det som Jesus även gjorde, att han talade i liknelser för att skilja onda från goda?

"Lärjungarna kom fram och frågade honom: ”Varför talar du till dem i liknelser?” Han svarade dem: ”Ni har fått gåvan att lära känna himmelrikets hemligheter, men det har inte de andra. Ty den som har, han skall få, och det i överflöd, men den som inte har, från honom skall tas också det han har. Därför talar jag till dem i liknelser, ty fast de ser, ser de inte, och fast de hör, hör de inte och förstår inte. Så uppfylls Jesajas profetia på dem: Ni skall höra med era öron men ingenting förstå och se med era ögon men ingenting uppfatta. Ty detta folks hjärta är förstockat. De är tröga att höra med sina öron och de tillsluter sina ögon, så att de inte kan se med sina ögon eller höra med sina öron eller förstå i sitt hjärta och omvända sig och bli botade av mig." (Matt 13:10-15 Bibel2000)

Märker du också att dessa belackare aldrig citerar bibeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in