Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag tar tillbaka att eberhard skulle vara lögnare, jag kan inte veta om han medvetet talar osanningar, och därför kan jag inte veta om han är en lögnare.
Som ni kanske märker så är man hala som ålar, först påstår man tydligt att Jehovas vittnen menar att bara Jv överlever, men när man sedan kommer med tydliga bevis med orden: "Tror ni att ni är de enda som blir frälsta? Nej.", så slingrar dom sig som ormar.
På detta sättet ljuger och förvränger f.d. bittra avhoppare vad Jehovas vittnen menar och säger, internet är full av sådana här lögner, och ändå var detta en av dom enklare sakerna att förklara och visa, det finns mer bedrägliga.
Nej ttsp, ditt citat visar inte alls det du säger. Vi läser det en gång till, och begrundar det noggrant.
"Tror ni att ni är de enda som blir frälsta?
Nej. Miljoner människor som har levt tidigare och som inte var Jehovas vittnen kommer att få möjlighet till räddning. Bibeln förklarar att i Guds utlovade nya värld kommer det att bli ”en uppståndelse för både de rättfärdiga och de orättfärdiga”. (Apostlagärningarna 24:15) Och många som lever nu kan börja tjäna Gud längre fram, och de kommer också att bli räddade. I vilket fall som helst är det inte vår sak att avgöra vilka som ska bli räddade. Det ansvaret ligger helt och hållet på Jesus."
Se här, frågan är här om JV tror att de är de enda som ska bli
frälsta, medan den fråga som ventileras är om JV tror att de är de enda som ska
överleva harmageddon.
Det gör stor skillnad, och jag tror inte att någon har förnekat att JV tror att de som har dött innan harmageddon kommer att få en uppståndelse, och att del uppstår till liv.
Det citat du presterade var alltså bedrägligt!
Och dessutom säger ditt citat att "många som lever nu kan komma att tjäna Gud längre fram, och de kommer att bli räddade."
Att de tjänar Gud innebär ju för JV att de blir JV.
Alltså säger ditt citat faktiskt att bara de som är JV kommer att
överleva.
Och det är ju den lära som gäller, att man ska vara inom Guds organisation, på samma sätt som bara de som var i arken på Noas tid som överlevde.