2013-03-23, 23:26
Medlem
Eberhard är en lögnare.

Fråga vilket Jehovas vittne som helst om detta, nästa som ringer på er dörr kanske?

Ni kommer att få samma svar som jag har gett, och detta går att läsa i den officiella litteraturen. Det finns inbitna avhoppare på forum som dessa som dag och natt illvilligt vill sprida lögner om Jehovas vittnen. Hela deras liv går ut på att producera böcker, bloggar och kontakt med media för att smutskasta och sprida rykten och lögner om deras forna bröder och systrar.

Att Eberhard bara 17 minuter senare kommer med ett mothugg, visar detta sjuka engagemang mot Jehovas vittnen, och han är inte ensam. Förmodligen kommer resten av drevet som ett brev på posten, låt oss se.
Citera
2013-03-23, 23:29
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorsRiddare
Jo jag tror att Jehovas vittnen är en konstig sekt.
Jag har inte sett några jehovas vittnen ute och missonera på ett tag.

Jag träffade på ett gäng nyligen, han ville ge mig en broschyr men jag sa nej tack jag är katolik sen önskade vi varandra god eftermiddag och sen var den saken ur världen.
Citera
2013-03-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Eberhard är en lögnare.

Fråga vilket Jehovas vittne som helst om detta, nästa som ringer på er dörr kanske?

Ni kommer att få samma svar som jag har gett, och detta går att läsa i den officiella litteraturen. Det finns inbitna avhoppare på forum som dessa som dag och natt illvilligt vill sprida lögner om Jehovas vittnen. Hela deras liv går ut på att producera böcker, bloggar och kontakt med media för att smutskasta och sprida rykten och lögner om deras forna bröder och systrar.

Att Eberhard bara 17 minuter senare kommer med ett mothugg, visar detta sjuka engagemang mot Jehovas vittnen, och han är inte ensam. Förmodligen kommer resten av drevet som ett brev på posten, låt oss se.

Det är ttsp som är en lögnare. Han är ett fullständigt oärligt Jv som t o m förnekar det hans ledning har skrivit. I den officiella litteraturen som Jv gett ut står det tydligt och klart att de som inte har märket på pannan skall tillintetgöras i Harmageddon. Det är Jvs officiella lära om profetian i Hes. 9. Den har inte ändrats den dag som i dag är. Och ledningen framförde denna tolkning i Vakttornet för den 15 september 1989. På sid. 14 och 15 står det: "De som vägrar att lyssna på Jehovas "väktare" har naturligtvis inget hopp om att få överleva". Men det blir allt jobbigare för vanliga Jv att erkänna offentligt vad som är ledningens lära och därför är det fullt tänkbart att en del Jv slirar på läran vid en fråga.

Så det som ärliga människor behöver göra när de talar med Jv är att fråga om ledningen kommit med någon ny tolkning av Hes. 9, och var i så fall denna tolkning finns publicerad. Det varken vill eller kan de svara på. Inte heller ttsp. Han kan bara producera sura uppstötningar.

Och ttsp kommer också med lögnaktiga insinuationer om underteckand. Jag sprider inga lögnar om Jv . Inte sällan försvarar jag dem. Hela mitt liv går inte alls ut på att skriva bloggar mot Jv eller kontakta media för att motsäga dem. Men jag har haft många släktingar som varit Jv och känner väl till deras läror och metoder. Och om lögner framförs tar jag till orda, som jag gjort nu.
Citera
2013-03-24, 01:16
Medlem
Norrbottenss avatar
Jag har sagt det förr och jag säger det igen...

Internet - Where Religions Come To Die -

Citera
2013-03-24, 01:51
Medlem
anordmans avatar
Upp till bevis nu TTSP då och sluta kasta skit

Citat:
Eberhard är en lögnare.

Det här är personangrepp. Vad är det han ljugit om?

Citat:
Ni kommer att få samma svar som jag har gett, och detta går att läsa i den officiella litteraturen.

Var kan jag läsa om denna nya hållning?
Källfakta på det.
Eller är du så pass dåligt påläst själv så du bara hittar på så det inte blir för pinsamt?
Jag vet vad bibeln säger om lögnare.. vet du? Det borde du, då det blir du som döms...

Citat:
Det finns inbitna avhoppare på forum som dessa som dag och natt illvilligt vill sprida lögner om Jehovas vittnen. Hela deras liv går ut på att producera böcker, bloggar och kontakt med media för att smutskasta och sprida rykten och lögner om deras forna bröder och systrar.
Vilka rykten och lögner?
Fakta på det tack.

Så typiskt förresten av dessa sektmänniskor att när man inte vill/kan komma med svar, så försöker man med argumentationsfel som argumentum ad hominem här (personangrepp) försöka föra över diskussionen åt ett annat håll istället för att svara.

Riktigt pinsamt detta... ni ska se att han kommer att fortsätta med det också..
Senast redigerad av anordman 2013-03-24 kl. 02:02.
Citera
2013-03-24, 11:18
Medlem
Citat:
Tror ni att ni är de enda som blir frälsta?

Nej. Miljoner människor som har levt tidigare och som inte var Jehovas vittnen kommer att få möjlighet till räddning. Bibeln förklarar att i Guds utlovade nya värld kommer det att bli ”en uppståndelse för både de rättfärdiga och de orättfärdiga”. (Apostlagärningarna 24:15) Och många som lever nu kan börja tjäna Gud längre fram, och de kommer också att bli räddade. I vilket fall som helst är det inte vår sak att avgöra vilka som ska bli räddade. Det ansvaret ligger helt och hållet på Jesus. (Johannes 5:22,27)
http://www.jw.org/sv/jehovas-vittnen...-fr%C3%A4lsta/
Citera
2013-03-24, 11:25
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:

Ja?!

Det är dock inte så det går till.

Ett litet exempel.

Säg att ett vittne är en barägare och där står han i sin bar och tvättar glas och putsar borden.
In kommer styrande kretsen med ett hagelgevär och säger.
-"Vilken fin bar. Det vore ju väldigt synd om något hände med den"

Ser du. Ingenstans har han egentligen hotat barägaren, men båda vet vad det handlar om.

Lite så fungerar det i JV.
Citera
2013-03-24, 12:42
Medlem
Citat:

Detta citat bekräftar Jvs lära om att de som inte är Jv när vedermödan och Harmageddon inträffar skall slaktas för evigt då. Dessa tillhör inte de icke-Jv som enligt citatet kan bli räddade. Här har ttsp skjutit sig själv i foten.
Citera
2013-03-24, 12:52
Medlem
Citat:

Lägg märke till att ttsp och hans citerade Jv-källa INTE presenterar någon ny tolkning av Hesekiel 9, som i många deceenier åberopats som belägg för att de som vägrar acceptera Jvs budskap skall slaktas för evigt när vedermödan-Harmageddon kommer. ttsp kan inte hänvisa till någon ny tolkning av Hes. 9 som ändrar den krassa utläggning som gällt sedan Rutherfords tid. Anledningen är att någon sådan ny tolkning inte publicerats. Jvs ledning håller alltid på den publicerade uppfattningen till dess en ny tolkning av en text läggs fram. Och ttsp dristar sig till att förkasta vad hans "trogne och omdömesgilöle slav" har publicerat om profetian i Hes. kap. 9.
Citera
2013-03-24, 13:28
Bannlyst
Men en sekt är Jehivas vittnen väll.
Det måste dem ju vara.

Kull att se att dom fortfarande arbetar.
Jag är protestant så jag är inte heller så intresserad av deras propaganda.

Jag har träffat flera ifrån den sekten tidigare.
Men jag tyckte inte deras världsbild stämde överns riktigt.
De har en konstig syn på världen.
Citera
2013-03-24, 14:51
Medlem
Jag tar tillbaka att eberhard skulle vara lögnare, jag kan inte veta om han medvetet talar osanningar, och därför kan jag inte veta om han är en lögnare.

Som ni kanske märker så är man hala som ålar, först påstår man tydligt att Jehovas vittnen menar att bara Jv överlever, men när man sedan kommer med tydliga bevis med orden: "Tror ni att ni är de enda som blir frälsta? Nej.", så slingrar dom sig som ormar.

På detta sättet ljuger och förvränger f.d. bittra avhoppare vad Jehovas vittnen menar och säger, internet är full av sådana här lögner, och ändå var detta en av dom enklare sakerna att förklara och visa, det finns mer bedrägliga.
Citera
2013-03-24, 15:14
Medlem
Citat:
Jag tar tillbaka att eberhard skulle vara lögnare, jag kan inte veta om han medvetet talar osanningar, och därför kan jag inte veta om han är en lögnare.

Som ni kanske märker så är man hala som ålar, först påstår man tydligt att Jehovas vittnen menar att bara Jv överlever, men när man sedan kommer med tydliga bevis med orden: "Tror ni att ni är de enda som blir frälsta? Nej.", så slingrar dom sig som ormar.

På detta sättet ljuger och förvränger f.d. bittra avhoppare vad Jehovas vittnen menar och säger, internet är full av sådana här lögner, och ändå var detta en av dom enklare sakerna att förklara och visa, det finns mer bedrägliga.

Nej ttsp, ditt citat visar inte alls det du säger. Vi läser det en gång till, och begrundar det noggrant.

"Tror ni att ni är de enda som blir frälsta?

Nej. Miljoner människor som har levt tidigare och som inte var Jehovas vittnen kommer att få möjlighet till räddning. Bibeln förklarar att i Guds utlovade nya värld kommer det att bli ”en uppståndelse för både de rättfärdiga och de orättfärdiga”. (Apostlagärningarna 24:15) Och många som lever nu kan börja tjäna Gud längre fram, och de kommer också att bli räddade. I vilket fall som helst är det inte vår sak att avgöra vilka som ska bli räddade. Det ansvaret ligger helt och hållet på Jesus."

Se här, frågan är här om JV tror att de är de enda som ska bli frälsta, medan den fråga som ventileras är om JV tror att de är de enda som ska överleva harmageddon.
Det gör stor skillnad, och jag tror inte att någon har förnekat att JV tror att de som har dött innan harmageddon kommer att få en uppståndelse, och att del uppstår till liv.

Det citat du presterade var alltså bedrägligt!

Och dessutom säger ditt citat att "många som lever nu kan komma att tjäna Gud längre fram, och de kommer att bli räddade."

Att de tjänar Gud innebär ju för JV att de blir JV.
Alltså säger ditt citat faktiskt att bara de som är JV kommer att överleva.
Och det är ju den lära som gäller, att man ska vara inom Guds organisation, på samma sätt som bara de som var i arken på Noas tid som överlevde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in