Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Precis, ingen källa och inget bevis, typiskt.
Nej, jag har inget att vinna på det heller, det enda jag söker efter är sanningen.
Om det vore jag, så vill jag hellre ha ett elände än att jag ljuger och är oärlig mot församlingen. Problemet igen är att du förvränger det jag säger, jag har aldrig sagt att dom som har tvivel ska avsäga sin gemenskap, dom som har tvivel ska uttrycka det för församlingen, dom blir inte uteslutna bara för det. Det är när tvivlet förvandlas till avfall som det blir allvarligt.
Jag har inget problem med det, jag har inte avfallit, jag är inte motståndare mot organisationen trots att jag har motstridiga uppfattningar, och att jag "hänger på Flashback". Om församlingen tycker att jag främjar sekter på grund av att jag "hänger på Flashback" så är det upp till deras bedömande. Jag har ett gott förhållande till Jehova enligt min egen uppfattning. En fråga: har du själv ett gott förhållande till Jehova?
Jag är väl insatt i frågan, och jag har argumenterat för min ståndpunkt tidigare i FB, om du verkligen vill veta min ståndpunkt, så sök på FB.
Det faller under hur man vill att Jehovas vittnen ska betraktas. Jehovas vittnen skulle även kunna ha flaggor med svastikor, utan att det skulle vara kroppsligt skadligt, men socialt så skulle det vara förödande.
Jag har redan bevisat att du ljuger om att Jehovas vittnen kan ljuga.
Denna lögn är också lätt att bevisa för dom som är insatta, du/ni kan vilseleda gemene man/lekmän, men det är tydligt att Russell såg annorlunda på vad som menades med det hebreiska ordet "proskuneo".
Det behövs inga vittnesmål, det är tydligt att Russell betraktade ordet "proskuneo" på ett annat sätt än tillbedjan av Jesus som Gud.
Det här är ytterligare en av tusentals anklagelser mot Jehovas vittnen som är grundlösa, fabricerade, helt idiotiska.
Men jag vet att du aldrig kommer att erkänna detta, du kommer ändå ägna hela din vakna tid till att smutskasta Jehovas vittnen, jag hoppas bara att du inte har barn som du försakar på grund av detta.
För det första är ordet "proskuneo" grekiskt, inte hebreiskt.
Det förekommer 55 gånger i VTs Kingdom Interlinear. 15 utav dom hänvisar till Jesus, de resterande 40 till andra. När det handlar om Jesus så översätts det till "vördnad", när det handlar om satan, demoner, idoler osv så översätts det till dyrkan. Ändå så erkänner dom att Jesus är (en) mäktig (g)ud och det står även fortfarande i NVÖ att Jesus ska behandlas lika som Fadern.
Detta går inte ihop för den uppmärksamme.
Din församling (?) vet inte ens om att du hänger här på FB, för du undanhåller dom den informationen. Du lever ett dubbelliv men pekar gärna finger åt andra du anser göra detsamma. Är det sagt från ledningen att JVn inte ska debattera på diverse forum om sin tro även om det är utav god uppsåt så bryter du mot JV policy om du gör det ändå i all hemlighet. Du är oärlig, du är en lögnare, lögnen är från satan.
Gott förhållande till Jehova? Vem är Jehova? För ett vittne är JV org synonymt med Jehova, gränserna har suddats ut. För andra är Yahweh inte förknippad med en organisation utformad av syndare.
Jag vill gärna höra din FN förklaring/bortförklaring igen tack. Varför har du problem att upprepa den, när du så lätt upprepar så mycket annat?
Igen, du jämför nåt så absurt som svastikaföremål med nåt helt annat, helt oförargligt. Dålig taktik.