Citat:
När det kommer till kännedom om Jesus och han förbindelser med då levande individer, där oh för att förtydliga för dig DÅ, så står jehova vittnen pall. Din sekt har NO CLUE, det saknas all tänkbar kännedom.Kraven på klädsel går långt "utöver det som står skrivet". Man kan förstå att ribban måste läggas nånstans, men det står utom rimligt tvivel att om Jesus levt på jorden idag vore han inte välkommen att bli ett döpt vittne, alternativt om han varit ett vittne idag skulle han bli utesluten för sitt utseende, sitt umgänge och även för sina "avfälliga" läror - om inte annat hade han åkt ut för att han sa vad han tyckte om religiösa ledare som förtryckte folk.
spekulationer däremot och byggande av fördomsfull moral, det kan sekten åstadkomma medan i själva verket så kan inte du, inte din sekt inte jag och ingen annan heller, varken veta eller ens tro.. huruvida och hur ofta Jesus tog sig ett nyp.. av de individer han mötte.
Inget, absolut INGET inte ens indivier går att spåras om huruvida Jesus kände åtrå till de kvinnor han mötte, iinga indicier heller vidrörande hans känslor vid åsynen av en barm.. so skymtade under tygsjoken.. som föll av, det enda man kan antaga är att Jesus var en individ av kött o blod, född av en kvinna som idkat samlag med en elle flera, vi vet inte.. inte du heller.. han kan ha varit ett oönskat barn född av en slavinna,. som blev påsatt av hela socknen.. ingen vet, det är dött lopp hela vägen. och för varje år tätnar den redan tjocka järndimman om vad jesus anbelangarm det finns en sak att göra, att förhålla sig till alla de romantiska utsgorna som är friserade.. ett önsketänkande i kvadrat är vad du kan förhålla dig till, som din chefsideolog någonstans i usa.. dikterat åt dig att åtlyda, i övrigt är du som en gatuhund för den ekonomiska elit som vill ha gagn åt ditt så kallade tjänande.. du tjänar cyniker på hög nivå, som har NOLL kännedom om -jesus, vilet kristna också har, dvs fattiga efterkonstruktioner om hur vem och vad denne litteräre figuren skulle gå ha för slags roll, i religionen.. kristendom.
det är väl solklart att om Jesus brukade ägna sig åt t.ex erotiska äventyr.. att det isf.. omedelnart går bort, där moralpaniken i ett landsap som satte på varandra i parti o minut, behövde sansas ned.. man insåg att polygam sexuell extrovert utlevvnad, inte skulle gynna utveckling.. men Jesus är en skapad litterär figur, du som sektfanatiker.. sväöjer förstås enbart det bete som din husbonde matar dig med, när de säger att det är omoraliskt, att ha en blus som ä si eller så, ooraliskt att ha sådan kjol eller byxa.. ja de flesta a osos vet hur förskämt asociala jehovas är, där ute på sökarstigen, tevliga.. men förträffligt bestulna på egen förmåga att tänka.. man tänker som en fjättrad gårdsget, man vågar inte ens ha en egen mening, för man är så indoktrinerad om att gud straffar, tt jag inte finner ord för jehovas ofoörskämdheter.
att beröva människors förmåga att älska och skapa tillit till varandra, är något som jehovas missat helt, man hyser sådan misstro , att det får ses som vanfostran för de barn som av sköl de aldrig kanske någonsin kommer att kunna genomskåda, får slava som äkta slavar och babbla om gud... jag tycker det är en direkt misshandel, säga att en kjol som inte passar en äldste därför ger en ung individ dåligt samvete.. det ä militant.. det har inget med gud att göra!!!
ja man behöver ju inte gå med bikini mitt bland folk, man behöver inte knäppa upp blusen ellerr måla sig som nina hagen.. men nej, jag tror inte du förstår, i och med att du ä hjärntvättad i att tro att detär-gud-som-vill-så.. och hämtar andefattiga "argument" genom att dra med fingret i bibieln ,för att ha som militant attack , mot folk som inte lever enl sektens "läror"
en kjol är en kjol, kvinnor brukar sjölv kunna avgöra om det känns bra med kort eller lång, säger sig sjäölvt att trosorna intebehöver synas eller rumpan.. men om den slutar på låret ska ju en gud skits i, om en gud är värd namnet, en gud har ju enl trosfantaster skapat individ med sig själv som råmodell , men vem .. av alla miljarder individer på jorden har "den rätta" stilen, gällande eklädval, så inte gud förbannar? ingen.
alla är en spegling av gud, så som teismen lyder... varenda en, horor och banditer, mördare och barnskötare.. alla ä guds egna skapelse, som denne gud.. enl teisiter VALT att skapa till SIN avbild, jesus är en i mängden.. en so du aldrig mött, bespara mig dravlet om att "känna jesus"
tomgångsretorik, varenda gång någon abslöjar sig vara fast i suggereringstekniska trasslet, säger sig vara frälsta.. efter npgot år skäms de, och gör allt ör att dölja sina fanatiska trippar med helt krossat fungerande intellekt... som de försöker bygga upp iigen, för att funka npgorlunda normalt, bland tänkande individer.
har sett många fanatiker stå och vrålgråta.. på podier vid morgonböner... de ser psykotiska ut, det enda ag kan säga, och inte sällan.. vet de med sig iinom några år, att det slog slint i skallen. livets ordare.. ska inte ens omnämnas.
och så begären efter cash.. som din chefsideolog har ständigt sug efter. och så de berömda rättegångarna.. hur klär sig en pedofiilsk jv-pastor efentligen för att få fotsatt tillit i jehovitisik församliing? brukar han inte hålla ypp bibeln, så han slipper visa sin ståpkuk som ju står så fort han der enbart kjol... usch usch och usch!!
.. och sådana ska ha något att säga o anständig klödsel? tvi för sådant svineri.
nog om det, du kan fortsätta skenhela dig, ordet är fritt. hade jag någon fråga? knappast.. jehovas sekten har exakt plus minus noll att tillföra mig, jag tycker därenot synd om nånga, som skuulle behöva ge sig ur sekten, och deet fortast möjligt.
tack, för det fria ordet.