Flashback bygger pepparkakshus!
2016-10-28, 15:21
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpion76
Ja, det är inte klokt och då skulle man kunna säga att Harmagedon slår tillbaka emot Jehovas Vittne själva när den väl kommer.

Ja, Bibeln är ju rätt tydlig med att så som du dömer andra, så ska du själv dömas. Med samma måttstock.
Och vem är inte hårdast med sina anklagande domar mot andra om inte just Jehovas vittnen? De sprider inte ens bibelns budskap i sin idogna förkunnelse; att Jesus dog för våra synders skull och återuppstod på tredje dagen. Utan ett obibliskt budskap om ett påhittat kungarike där majoriteten av de överlevande ska vistas på jorden i ett sk tusenårsrike och på slutet återigen bli utsatt för satans påfrestningar och på nytt riskera att dö för evigt, även de som blir återuppväckta.

Hur många gånger kan en människa dö egentligen?

Vittnena tror att döden och hårt arbete för organisation förlåter synden vilket återigen visar på att dom uteslutit Jesus. Dom behöver inte Jesus eftersom dom kan betala för sina egna synder. Eller få "ett hopp" om att de betalat för sina synder så att de kan förtjäna evigt liv.
Mer timmar i tjänsten och mer donationer i form av pengar samt total lydnad och lojalitet till sju ofullkomliga män i NY = högre chans att förtjäna evigt liv = Jesus är helt onödig i ekvationen (eftersom han dog endast för att friköpa 144 tusen pers)

En sann kristen glider inte omkring och slår sig själv för bröstet i sin egna förträfflighet medans den skriver andra på näsan. Vilket är precis den attityd som vittnena (fariséerna) påvisar.
En sann kristen utesluter inte sitt eget kött och blod för att denne väljer att följa Bibeln istället för sju ofullkomliga män som upphöjt sig själva till gudomlig status.
En sann kristen kräver inte blodsoffer genom att begå självmord för att den påstår att en symbol (blodet) är viktigare än livet själv. Trots att Jesus var tydlig med att barmhärtighet går före slaktoffer.

Ett JV har ingen tillit till Heliga Anden, endast tillit till styrande kretsen, som de även dyrkar och ser som sina gudar och hjältar. Men det är även tack vare dessa dårars nya PR kupp JW Broadcasting som så många vaknar upp numera och lämnar detta ormnäste och kommer ut till friheten.
Citera
2016-10-29, 07:36
Medlem
Skorpion76s avatar
En sann kristen predikar dessutom om Gud som själva kärleken. Det betyder att Gud är kärlek, Gud vill allas väl och ve, men Jehovas Vittne predikar om Gud som en domare som dömer och straffar dem som syndar. Det är för det första en konstig syn på Gud och för det andra finns det ett konstigt beteende inom så väl Jehovas Vittne som andra sekter. Livets Ord är ett annat exempel där man faller i trans och talar i tungor som på något sätt tyder på att man kommer ännu närmare Gud. Det här är någonting som retar mig väldigt mycket beroende på att jag har fått lära mig att man absolut inte får tappa kontrollen.

Som funktionshindrad är det inte särskilt ovanligt att man råkar ut för att vuxna eller andra utomstående personer griper in och avbryter en lek eller aktivitet när de ser att den har gått alldeles för långt. Det kan vara så att du har tappat kontakten med verkligheten och blir omöjlig att få en någorlunda normal kontakt med. Aktiviteter avbryts och leksaker eller andra saker tas ifrån dig som straff för att du inte kan sköta det snyggt. Förutom att aktiviteten avbryts och den spännande saken tas ifrån dig ska ni dessutom gå till psykologen hela familjen för att prata om det som har skett. När någonting får gå för långt och bli för mycket är det inte bra och det tror jag att de allra flesta känner till, men det känns verkligen inte bra att plötsligt bli avbruten. Man blir ledsen och börjar gråta och när vi gick till psykologen och pratade om det här kom det i diskussionen fram att det bara var bra eftersom det gjorde att jag vaknade upp ur min låtsasvärld.

Som autistisk har man väldigt ofta ett speciellt intresse av något slag och egentligen är inte det något fel i sig, men eftersom det tenderar att ta överhanden tycker omgivningen att man ska försöka avbryta det och fungera socialt. Problemet är att eftersom autistiska personer ofta har problem med den sociala biten och inte kan läsa av sociala koder blir det speciella intresset allt viktigare som en sorts ersättare som kompenserar förlusten av förmågan att vara social. Likadant är det som så att vissa psykiskt utvecklingsstörda personer hälsar genom att kramas och en del av dem har ingen hejd på kramandet. Det ska kramas i parti och minut och upphör inte förrän en stark personal går in och handgripligen avbryter aktiviteten.

Vi får lära oss att det inte är vare sig normalt eller nyttigt att fullständigt tappa kontrollen, men de sekter som jag räknade upp uppmanar tvärtom till det. Det är vad de eftersträvar och det gör också att personer som har någon form av neuropsykiatrisk funktionsnedsättning blir drömmen för dem som driver en sekt eftersom de här personerna är så lättlurade. Här kommer länken till en intervju som Malou von Sivers har gjort med en mamma som är anonym. Mamman berättar om sonen som har en muslimsk pappa och som blir indragen i IS. Han blir hjärntvättad av pappan att han ska kriga för IS. Mamman är en äcklig och smutsig svenne och dessutom förtjänar inte heller judar att leva.

Nu handlar just den här intervjun om IS; men det är ändå viktigt att känna till att det skulle kunna handla om vilken religiös sekt som helst.
http://www.tv4.se/efter-tio/klipp/mi...lamist-3559293
Citera
2016-10-29, 07:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
En sann kristen predikar dessutom om Gud som själva kärleken. Det betyder att Gud är kärlek, Gud vill allas väl och ve,

Nja, det ÄR faktisk inte éntydigt demonstrerat att detta är den "sanna" kristendomen.
Citera
2016-10-29, 10:05
Medlem
Skorpion76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nja, det ÄR faktisk inte éntydigt demonstrerat att detta är den "sanna" kristendomen.
Nej, kanske inte, men samtidigt blir det väldigt konstigt när man predikar om kärlek och att Gud är kärleken när man samtidigt säger att en hel massa saker är förbjudna för att Gud har sagt det och om du inte gör som Gud vill kommer han att straffa dig. Där använder man plötsligt Gud som ett hot.
Citera
2016-10-29, 10:22
Medlem
Skorpion76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vad har du för källa på det?
En sådan källa har i och för sig inte jag heller, men det behövs egentligen inte eftersom det räcker med sunt förnuft för att räkna ut att internet är en plats där du kan läsa artiklar och ta reda på fakta om saker. Det i sin tur betyder att du även skulle kunna läsa dig till att Jehovas Vittnes gudsbild är felaktig. Du kan hitta artiklar och fakta som till och med bevisar att deras gudsbild är fake och vilken organisation skulle inte se en sådan brutal sanning som ett hot?
Citera
2016-10-29, 11:21
Medlem
Citat:
En sådan källa har i och för sig inte jag heller, men det behövs egentligen inte eftersom det räcker med sunt förnuft för att räkna ut att internet är en plats där du kan läsa artiklar och ta reda på fakta om saker.

Internet är inte bara en plats där du kan läsa artiklar och ta reda på fakta om saker, det finns även mycket desinformation, förvrängningar och lögner på internet. Och otroligt mycket desinformation om just Jehovas vittnen. T.ex. att Jehovas vittnen skulle mena att internet är Satans uppfinning, som nyligen påstods av två personer på internet, i denna forum, utan att man har källa eller bevis på det.

Om nu internet är Satans uppfinning, varför har då Jehovas vittnen använt sig av internet flitigt?
Fakta om Jehovas vittnen och vad dom tror på kan du läsa här:

https://www.jw.org/sv/publikationer/...hovas-vittnen/

Citat:
Det i sin tur betyder att du även skulle kunna läsa dig till att Jehovas Vittnes gudsbild är felaktig.

Eller rätt.

Citat:
Du kan hitta artiklar och fakta som till och med bevisar att deras gudsbild är fake

Du kan finna även artiklar och fakta som till och med bevisar att deras gudsbild är sant.

Citat:
och vilken organisation skulle inte se en sådan brutal sanning som ett hot?

Alla organisationer och människor borde inse att det finns även mycket hot och farliga saker på internet. Om man inte inser det, så kan man fråga sig hur det är ställt med verklighetsbilden.
Citera
2016-10-29, 11:32
Medlem
Citat:
Nej, kanske inte, men samtidigt blir det väldigt konstigt när man predikar om kärlek och att Gud är kärleken när man samtidigt säger att en hel massa saker är förbjudna för att Gud har sagt det och om du inte gör som Gud vill kommer han att straffa dig. Där använder man plötsligt Gud som ett hot.

Du verkar inte förstå hur och vem Gud är. Han är inte en mes, utan går tillrätta med orättvisa och synd. Om han inte skulle ha regler och gränser för vad människan får göra, så skulle han inte vara kärleksfull mot sin skapelse. På samma sätt som föräldrar inte är kärleksfulla mot sina barn om dom låter barnen göra som dom vill utan gränser och tuktan. Tror du på vad som står i bibeln? Det står så här:

"Ännu har ni inte behövt sätta livet på spel i er kamp mot synden. Och ni har glömt den uppmaning som riktas till er som till söner:

Min son, var tacksam för Herrens tuktan
och förlora inte modet när han straffar dig.
Ty den Herren älskar, den tuktar han,
och han agar var son som han har kär.

Det är för att fostras ni får lida. Gud behandlar er som söner. Var finns den son som inte tuktas av sin far? Om inte ni blir tuktade, lika väl som alla andra, är ni inga riktiga söner, utan oäkta.

Våra jordiska fäder tuktade oss, och vi fogade oss efter dem. Skall vi då inte så mycket mer böja oss för andarnas fader, så att vi får leva? Våra fäder tuktade oss ju för en kort tid och efter eget godtycke, men han gör det för vårt bästa, för att vi skall få del av hans helighet.

För stunden tycks väl varje tuktan vara mera till sorg än till glädje, men för dem som har fostrats genom den är frukten till slut frid och rättfärdighet.
" (Hebr 12:4-11 Bibel2000)
Citera
2016-10-29, 11:51
Medlem
Citat:
En sann kristen predikar dessutom om Gud som själva kärleken. Det betyder att Gud är kärlek, Gud vill allas väl och ve, men Jehovas Vittne predikar om Gud som en domare som dömer och straffar dem som syndar. Det är för det första en konstig syn på Gud

Du vet väl vad Jesus sade?

"Och Fadern dömer ingen utan har helt överlåtit domen åt Sonen" (Joh 5:22 Bibel2000)

"Den som avvisar mig och inte tar emot mina ord, han har mött sin domare: det ord jag har talat skall döma honom på den sista dagen." (Joh 12:48 Bibel2000)

"Inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja.

På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’
" (Matteus 7:21-23 Bibel2000)

"När Människosonen kommer i sin härlighet tillsammans med alla sina änglar, då skall han sätta sig på härlighetens tron. Och alla folk skall samlas inför honom, och han skall skilja människorna som herden skiljer fåren från getterna. Han skall ställa fåren till höger om sig och getterna till vänster. Sedan skall kungen säga till dem som står till höger: ’Kom, ni som har fått min faders välsignelse, och överta det rike som har väntat er sedan världens skapelse. Jag var hungrig och ni gav mig att äta, jag var törstig och ni gav mig att dricka, jag var hemlös och ni tog hand om mig, jag var naken och ni gav mig kläder, jag var sjuk och ni såg till mig, jag satt i fängelse och ni besökte mig.’ Då kommer de rättfärdiga att fråga: ’Herre, när såg vi dig hungrig och gav dig mat, eller törstig och gav dig att dricka? När såg vi dig hemlös och tog hand om dig eller naken och gav dig kläder? Och när såg vi dig sjuk eller i fängelse och besökte dig?’ Kungen skall svara dem: ’Sannerligen, vad ni har gjort för någon av dessa minsta som är mina bröder, det har ni gjort för mig.’

Sedan skall han säga till dem som står till vänster: ’Gå bort från mig, ni förbannade, till den eviga eld som väntar djävulen och hans änglar. Jag var hungrig och ni gav mig inget att äta, jag var törstig och ni gav mig inget att dricka, jag var hemlös och ni tog inte hand om mig, jag var naken och ni gav mig inga kläder, sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte.’ Då kommer också de att fråga: ’Herre, när skulle vi ha sett dig hungrig eller törstig eller hemlös eller naken eller sjuk eller i fängelse och lämnat dig utan hjälp?’ Då skall han svara dem: ’Sannerligen, vad ni inte har gjort för någon av dessa minsta, det har ni inte heller gjort för mig.’ Dessa skall gå bort till evigt straff men de rättfärdiga till evigt liv.”
"(Matteus 25:31-46 Bibel2000)
Citera
2016-10-29, 15:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du verkar inte förstå hur och vem Gud är. Han är inte en mes, utan går tillrätta med orättvisa och synd. Om han inte skulle ha regler och gränser för vad människan får göra, så skulle han inte vara kärleksfull mot sin skapelse.

Citat:
På samma sätt som föräldrar inte är kärleksfulla mot sina barn om dom låter barnen göra som dom vill utan gränser och tuktan.

Vilket är en falsk analogi. Försök igen.
Citera
2016-10-29, 16:01
Medlem
Citat:
Vilket är en falsk analogi. Försök igen.

Du har inget att komma med, försök igen.
Citera
2016-10-29, 16:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vilket är en falsk analogi.

Citat:
Du har inget att komma med,

Påpekandet av dina argumentationsfel är NÅNting.
Citera
2016-10-29, 16:13
Medlem
Citat:
Påpekandet av dina argumentationsfel är NÅNting.

Nej, Påpekandet av DINA argumentationsfel är NÅNting.

Ge mig argumentation eller håll tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in