Citat:
Ah ok, så alla andra förutom du har fel? Judarna äter inte blod, muslimerna äter inte blod, dom flesta kulturer har en avsky mot blodet, tack vare förbudet som Noa fick av Gud, som gäller alla människor eftersom mänskligheten kommit från Noa och hans familj. Men du menar alltså att det enda förbudet är att äta levande djur(komiskt), men om man tappar ur blodet så kan man äta blod?
Detta visar återigen att du är en ensamvarg, den enda i hela världen med din specialsydda tro, en Don Quijote som slåss mot väderkvarnar på Flashback.
Detta visar återigen att du är en ensamvarg, den enda i hela världen med din specialsydda tro, en Don Quijote som slåss mot väderkvarnar på Flashback.
Var påstod jag att förbudet endast skulle gälla att äta levande djur?
Judarna och muslimerna äter inte blod därför att det står att de inte ska äta blod. Har jag påstått något annat? På vad du skrev så verkar det som om du tror att jag gjorde det.
Judar och muslimer accepterar å andra sidan blodtransfusioner eftersom det inte är att äta blod. Förstår du skillnaden? Ditt påpekande om att judar och muslimer inte äter blod är alltså helt irrelevant eftersom det inte var den användningen av blod som frågan gällde, utan frågan gällde specifikt blodtransfusioner, då blodet faktiskt används så som Gud avsett (som livskraft i ådrorna), vilket alltså judar och muslimer inte har något problem med, eftersom de bara är förbjudna att äta blod. Att det enligt Moseböckerna var förbjudet att äta blod hade jag ju redan förklarat utförligt, så vilken skulle vara din poäng med att nämna det?
(Och det var Moses som fick det förbud jag nämnde om att inte äta blod, inte Noa.)