Vem här håller med mig att JV org/Vakttornet är hypokritiska? Tänkte vi kunde räkna upp lite dubbelsnack.
Vi kan börja med deras dåtida syn på TV-evangelister. Jag citerar från en artikel från Vakttornet 1986, 15 november s. 21; "TV Envangelism - God's way?"
"According to Jesus Christ, the purpose of the Christian ministry was not just to spread the word but to make disciples. He directed his followers to go to people's homes."
Vidare;
"If Jesus laid such emphasis on this method of preaching in order to make disciples, why do many evangelist prefere TV as their medium? The Courier-Mail of Brisbane, Australia, notes that TV evangelists make up to $120 million a year selling salvation. They appear in a blaze of electrified power and glory on 300 TV stations, and are worshipped like pop idols. For all their tactics, these men who claim to manipulate even God, come down in the end to a straight business deal. Send them $10 and they will send you to heaven."
Pdf hittas här;
https://drive.google.com/drive/u/0/m...?usp=drive_web
Alltså...for real??? Hahahahaha!
Så dom var alltså medvetna år 1986 att TV predikande, (aka JW Broadcasting) var en money scam, ett effektivt sätt att lura pengar av gudstörstande, naiva människor?? Men idag, sen 2014, har dom "fått nytt ljus" och anser att det är ok när det kommer till dom själva??? Samt att dom
tigger ju pengar under sina sändningar! Konstant! "Ge till Jehova! Ge av dina värdesaker och pengar! Vi behöver mer pengar, för vi har mer pengar som går ut än som kommer in. Vi har tom en händig doneringsknapp på vår websida, du kan även ställa in automatisk betalning för varje månad. Ge oss din skatteåterbäring. Testamentera ditt hus, dina smycken och allt som har ett pris till oss!"
Inte undrar på att så många vittnen vaknar upp idag, denna JW Broadcasting har inte vart till deras fördel.
En annan hypokritisk sak värd att nämnas; I Vakttornet 1 Februari, 2013 s. 9 (finns uppe på JV punkt org) finns det en artikel om en kille som växte upp i en mormonfamilj. Hans mål var att bli missionär men när hans JV faster och farbror kom på besök och ville "hjälpa" honom att förstå Bibeln så gav de honom Vakttornslitteratur (så studerar JVn Bibeln...) som hade en artikel om mormonerna som gjorde så att han började undra om religionen och ställde en del kritiska frågor till en mormonmissionär vars svar förundrade honom. Så han kontaktade en mormon-kyrkoledare för att få klarhet;
"I was told that the answers to my questions involved mysteries that one day would become solved
as the light became brighter. Disappointed by their explanation, I looked more closely at myself and my reasons for wanting to become a Mormon missionary."
Och surprise, surprise men denna idiot blev så klart ingen mormon utan ett vittne senare. Hur kunde han tycka att "ljuset blir ljusare" låter sjukt när mormonerna använder det som förklaring på sina felaktiga doktriner, men helt ok när vittnena gör detsamma??
Och hur sjutton har JV org ens mage att använda detta när dom kastar skit på andra sekter?? Har dom ingen skam alls? Ser dom inte hur uppenbart hypokritiskt detta är?
Nu vill jag verkligen höra vad ni JV apologists som skriver här säger om detta. Ni måste ju i alla fall erkänna att det är liiite hypokritiskt?
Om ni inte uppmärksammar detta inlägg tar jag det som ett erkännande att "JA, det är väldigt hypokritiskt skrivet av min religion men det är för pinsamt för mig att svara på så jag tänker låtsas som att jag inte sett inlägget."