Flashback bygger pepparkakshus!
2016-11-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
De kallar andra religioner falska läroror och man ska hålla sig borta från sådant.
Man ska inte tjäna pengar på ohederligt sätt och inte på falska profeter.
Ändå valde vittnena att sälja en rikes sal till falsk lära. En muslimsk skola blev det i stället.
Hur kan de tjäna pengar på något, där falsk religon ska läras ut.
Det är hyckleri på hög nivå.
(Inte mina åsikter)
Vems åsikter är det?
Citera
2016-11-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Är det fler här som märkt att vittnena inte är lika självsäkra idag som dom var tex 20 år sen, eller så kort tid tillbaks dom bara 5 år sen?

Förut så kunde de inte vänta med att få debattera med folk och hålla långa och vid första anblick logiska förklaringar över VT doktrinerna. Allt liksom föll på plats, pusselbitarna passade in i varandra. I alla fall för vanligt folk som inte var kunniga i Bibeln eller om kristendomen.

Men nu, efter 20+ år av internet och exvittnen och avfällingar (mer passande namn är "avslöjare", eller "whisteblowers") som kommit ut och berättat om sina upplevelser inom organisationen och hur dom blivit behandlade och hur de debunkat deras doktriner med hjälp av den heliga Bibeln, VT material och ett numera öppet sinne, så är det som om vittnena ryggar tillbaka så fort dom får den mest oskyldigt lilla kritiska fråga ställd mot sig.

De kan inte prata för sin tro längre!! Ingen vill diskutera. Om de inte får predika exklusivt så hänvisar de direkt till JW.org och att det är där alla svar finns. Sen säger dom att dom inte vill argumentera.

Whaaa..??

Vad hände?? Tror ni att den gemene medlemmen har vaknat upp, kan/vill inte/pallar inte att försvara nåt som de VET är en lögn? För när den ställs svart mot vitt så blir det för uppenbart?

Jämför mot förut; de kunde prata skjortan av folk. Och idag; "Vi är inte här för att debattera, du kan få svar på alla dina frågor om du går till vår websida JW.org."

Förut så knackade dom dörr. När var det sist du fick ett besök av vittnen? För mig var det år 2009!! Numera står dom mest handfallna vid sina predikokärror som hänvisar till just JW.org. Det ser helt ointresserade ut, ingen kommer fram och pratar med dom, ingen tar en blaska. Dom bara STÅR där och ser olyckliga och uttråkade ut!!! Fumlar med sina mobbar och läsplattor, surfar på nätet (antagligen avfällingssidor och Flashback)

Förut var dom STOLTA att vara vittnen. Idag går dom med svansen mellan benen, antagligen pga deras stora pedofiliproblem nystas upp, fler och fler skandaler som kommer ut för var dag. Samt att det ÄR ju pinsamt att ha en ledare som Stephen Lett (ichhh!!) som pratar, grimaserar och gestikulerar som en utvecklingsstörd mentalpatient.

Alltså, stackars de vittnen som verkligen fortfarande tror på detta...att tro att denna Lett-pajasen ska hjälpa Big J att slakta 7 + miljarder pers på jorden och sen regera över en i 1000 år! Vad oerhört deprimerande!! Inte undra på att så många vittnen går på antidepp och att många tar livet av sig. Skulle inte förvåna mig om det finns dom som blir skitglada om de behöver en omedelbar blodtransfusion för att överleva och kan neka till det, förblöda till döds och äntligen slippa hela skiten. För enligt dom så förlåter ju döden synden och dom är då garanterade en uppväckelse (kloning, eftersom deras själar inte existerar efter att köttet dör) och dom slipper leva under förtryck och slava för en pengaälskande organisation.

Du vittne som fortfarande är aktiv, tycker du det är jobbigt att diskutera din tro med folk som kan Bibeln? Eller folk som hört om era pedofiliproblem?
Är du stolt att vara ett vittne eller känns det pinsamt att berätta för tex jobbarkompisar etc?

Hur säker är du på dina doktriner? Känns dom fortfarande logiska? Var inte blyg nu utan spill!!

Förut när de knackade dörr, så sa de alltid att slutet på var nära.
De sa att de kunde bevisa det med bibeln.
De visade bibelcitat och förklarade att bibeln visade att de som var medvetna om vad som hände 1914 ska inte hinna ut, innan Harmagedon kommer.
Det var deras främsta skrämsel propaganda.
Vad ska de säga nu?
Citera
2016-11-30, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vems åsikter är det?

Jag håller med "den"
som har de åsikterna.

Love, peace and understanding ♡ ♡
Citera
2016-11-30, 20:20
Medlem
Citat:
Vems åsikter är det?

Att alla andra religiösa samfund är falska läror 😊
Jag tycker det är väldigt konstigt att vittnena säljer en relativ ny byggnad som de byggt själva, till några som ska bedriva en skola och undervisa koranen.
Citera
2016-11-30, 20:27
Medlem
Citat:
Vems åsikter är det?

Jehovas vittnes som grupp
Citera
2016-11-30, 20:37
Medlem
Citat:
Jehovas vittnes som grupp

Är det jag som missat
något? Jag uppfattade
inlägget som att JV är
ena jävla hycklare!

Så är det jag menade.

Citera
2016-11-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solvind
Är det jag som missat
något? Jag uppfattade
inlägget som att JV är
ena jävla hycklare!

Så är det jag menade.

Precis det som jag vill ha sagt 😂
Citera
2016-11-30, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solvind
Är det jag som missat
något? Jag uppfattade
inlägget som att JV är
ena jävla hycklare!

Så är det jag menade.

Säkert är många medlemmar ärligt troende. Men organisationen gör allt för att dessa inte ska få ta del av oberoende information.
Sannolikt mår många inom organisationen väldigt illa psykiskt......de fattar inte alls vad som håller på att hända.
Citera
2016-11-30, 21:31
Medlem
Citat:
Precis det som jag vill ha sagt 😂

Ok,tack för svar.
Nu är jag med på
banan igen. :-)

Citera
2016-11-30, 22:04
Medlem
Citat:
Att alla andra religiösa samfund är falska läror 😊
Jag tycker det är väldigt konstigt att vittnena säljer en relativ ny byggnad som de byggt själva, till några som ska bedriva en skola och undervisa koranen.
"Jag tycker" betyder väl att det är din åsikt?
Citera
2016-11-30, 22:37
Medlem
Citat:
"Jag tycker" betyder väl att det är din åsikt?

Jag menade att det inte är min åsikt att alla andra religion är falska och jehovas vittnen den enda sanna.
Citera
2016-11-30, 22:38
Medlem
Citat:
Jag menade att det inte är min åsikt att alla andra religion är falska och jehovas vittnen den enda sanna.
Ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in