Jehovas vittnen har aldrig påstått sig kunna profetera om framtiden, utan har försökt att förstå bibelns profetior och ibland förstått fel.
Det är ingen synd att missförstå bibeln så länge man är ödmjuk nog och ändrar sig, vilket Jehovas vittnen bevisligen har gjort och som även där gör motståndare billiga poäng på. Det är denna egenskap att man kan ändra sig totalt när man inser att man har fel som Gud uppskattar och därför anser vi har valt Jehovas vittnen framför andra organisationer som har cementerade blinda uppfattningar om t.ex. treenigheten.
Även jag uppskattar denna egenskap och skulle välja Jehovas vittnen alla dagar trots stora misstag, för det är bättre att man försöker och misslyckas än att man sover bort dagen:
"Se till att ni håller er vakna, ni vet inte när tiden är inne. Det blir som när en man har rest bort; han har lämnat sitt hus och låtit sina tjänare ta hand om det, var och en med sin uppgift, och han har befallt portvakten att vaka. Håll er alltså vakna, ni vet inte när husets herre kommer, om det blir på kvällen eller vid midnatt eller i gryningen eller på morgonen. Se upp, så att han inte plötsligt kommer och finner er sovande. Jag säger till er, och jag säger till alla: Håll er vakna!”(Markus 13:33-37 Bibel2000)
Ni sover och är blinda, ni ser inte dom viktigare sakerna i livet, utan bara är intresserade av att anklaga Jehovas vittnen dag och natt.
Och som sagt, jag ser inte: "en massa årtal för harmageddon", ni kan inte skilja på äpplen och päron och ni överdriver och tolkar Jv:s gamla skrifter subjektivt, ni är inte uppriktiga och ärliga i diskussionen.