2016-12-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Du envisas med att haka upp dig på ordet pedofil.

Men jag hakar ju upp på det ordet eftersom du och dina gelikar använder det ordet, och anklagar Jehovas vittnen för, att man skyddar pedofiler, att Jv som organisation är ett paradis för pedofiler , har jag missuppfattat något?
Citera
2016-12-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ja skrivfel från min sida.

Man kan inte vara ett Jv om man inte är döpt, det borde du veta.

När det hela började så var ingen ett Jv, kan vi tänka oss att dom/den inblandade inte insåg hur allvarligt Jehovas vittnen ser på utomäktenskaplig sex?

Ja fast dom sexuella handlingarna upphörde när gärningsmannen var 15 år, om jag kommer ihåg rätt, handlar det då om pedofili?

Övergreppen mot Johanna upphörde när han var 15 år, ja.
När det gäller Anders fortsatte de till gm var 18 år och straffmyndig. Och framförallt, ett döpt JV.
Citera
2016-12-16, 17:58
Medlem
Citat:
Men jag hakar ju upp på det ordet eftersom du och dina gelikar använder det ordet, och anklagar Jehovas vittnen för, att man skyddar pedofiler, att Jv som organisation är ett paradis för pedofiler , har jag missuppfattat något?

Tror knappast jag har använt ordet här!
Citera
2016-12-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Är väl ingen skillnad? Om FN anklagas så kan dom inte hellar gömma sig bakom "det kan inte hända för det är inte vad vi lär ut". Anklagelser kommer oftast efter någon/några trätt fram.
Och det sticker ännu mer i ögonen på de flesta när en organisation gömmer sig bakom fantasier, och säger "det räcker att be om förlåtelse til Gud". Nu menar jag inte endast JV, utan öht!
Men nu diskuterar vi JV i denna tråd.

Jag har aldrig sagt: "det kan inte hända för det är inte vad vi lär ut". Det är ett falskt citat, ta tillbaka ditt påstående eller bevisa att jag har sagt detta!!!
Citera
2016-12-16, 18:03
Medlem
Citat:
http://www.radioochtv.se/diarie/samb...3/SB788-03.pdf

Det är väl sanning med modifikation. Hur ärliga vittnena är detannonsen Jehovas köpte i olika tidningar.
Enligt Anders pågick övergreppen i 10 år och pågick alltså även när förövaren var döpt.

Det står inte hur mycket yngre systern är, men även om förövaren är 15 år när övergreppen börjar, så är han en pedofil.
Det är inte normalt att våldta någon.

Du kanske tycker att det är ok att en världslig 17 åring våldtar tjej eller förfasar ni er över världsliga och blundar för att era egna medlemar gör samma sak och kallar det leka doktor.
Citera
2016-12-16, 18:07
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Helt korrekt, JV org är ett beskyddande paradis för pedofiler. Jag går så långt som att även påstå att det producerar pedofiler. Dvs, du hade sannolikt aldrig haft pedofili i tanken ens om du aldrig vart involverad i orgen.

Orgen tuggar upp och spottar ut offer på löpande band, trasiga människor som världsliga människor får försöka lappa ihop efteråt. Ger en tydlig bild av vem som styr orgen; satan.
Citera
2016-12-16, 18:12
Medlem
Citat:
Citat:
http://www.radioochtv.se/diarie/samb...3/SB788-03.pdf
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det är väl sanning med modifikation. Hur ärliga vittnena är detannonsen Jehovas köpte i olika tidningar.
Detta är ingen annons, det är en utredning av Granskningsnämnden för radio och Tv. Och dom fällde programmet för osaklighet och vilseledande.
Citera
2016-12-16, 18:15
Medlem
Citat:

Ok, du menar alltså att allting är ett övergrepp, inte pedofili?
Citera
2016-12-16, 18:20
Medlem
Citat:

Du håller alltså inte med Vasectomater att "JV org är ett beskyddande paradis för pedofiler."?
Citera
2016-12-16, 18:33
Medlem
Citat:
Detta är ingen annons, det är en utredning av Granskningsnämnden för radio och Tv. Och dom fällde programmet för osaklighet och vilseledande.

Programmet fälldes bara på en enda punkt, och det var detta med gärningsmannens ålder.
Programmet ansåg fö vara sakligt.
Och fälldes därför inte alls för 'osaklighet och vilseledande'.
Citera
2016-12-16, 18:38
Medlem
Citat:
Du håller alltså inte med Vasectomater att "JV org är ett beskyddande paradis för pedofiler."?

Tja, om vi återvänder till programmet, så var det ju ett fall i södra Sverige. där en man hade förgripit sig på 2 pojkar. De äldste försökte lägga locket på, men en förälder till en av pojkarna anmälde, och därmed lyckades inte det.

Undrar om du har någon hållbar förklaring till att JVs annons inte tog upp detta fallet, liksom den inte tog upp lillasystern.
Citera
2016-12-16, 18:42
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt: "det kan inte hända för det är inte vad vi lär ut". Det är ett falskt citat, ta tillbaka ditt påstående eller bevisa att jag har sagt detta!!!

"Det kan jag visst, jag vet vad som står i litteraturen, jag vet vad som lärs ut i församlingen, och det handlar inte om att skydda pedofiler. Du däremot är inte insatt, och anklagar Jehovas vittnen utan grund."

Detta var alltså ditt svar på frågan: du kan inte veta om JV skyddar pedofiler. Så jag hävdar fortfarande, du kan inte veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in