2016-12-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Lärs det ut att dom ska synda? Annars faller ju din teori på hur du kan veta att inte pedofiler skyddas. Tänk till lite innan du säger att jag ör okunnig. Att det inte lärs ut kan nog stämma, däremot kan det ju ändå inträffa, eller hur? Andra synder inträffar ju.

Jag anser mig inte ha anklagat JV för något specifikt, det har andra gjort så bra ändå.

Du är som vanligt luddig i dina svar, förklara mer utförligt vad du menar är ett problem.
Citera
2016-12-16, 17:13
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nu blandar du ihop korten, du ville ha reda på åldrarna, bevisar detta åldrarna? Handlar detta om pedofili, att en vuxen man förgriper sig på ett barn?

Fast dom säger:

Programmet var alltså vilseledande och osaklig, vilket ni ändå har fortsatt att sprida här på Flashback. Och du ville ju ha bevis på åldrarna, och det fick du, men det ignorerar du.

Om man kan förleda hela svenska folket att tro att Anders förövare, programmets huvudnummer var en vuxen man, vad mer kan man vara vilseledande i?

Och det tog inte slut här, man producerade två till program om jag kommer ihåg rätt, och man fortsatte att vilseleda svenska folket i dom programmen.

Och kritik mot Janne Josefssons arbetssätt, att provocera fram en reaktion och klippa och klistra som man vill, är det inte bara Jehovas vittnen som haft invändningar emot.

Men förövaren VAR ju en vuxen man om han höll på tills han var 18 år! Och hur kan vi veta att orgens påstådda uppgifter är de sanna i detta fallet? Varför vägrade dom att ge sin sida av fallet genom programmet? Varför kom dom först efteråt, bakvägen, genom att anmäla programmet?

Hur kan vi faktakontrollera orgen? Eftersom dom vägrar att svara på frågor.

Vem, förutom du och orgen, påstår att programmet är klippt och klistrat för att vinkla? Har du bevis för detta?

Faktum kvarstår, denna kille har förgripit sig sexuellt (du förmildrar det hela genom att säga "lekt doktor") på minst två barn som kommit fram och berättat under en lång period upp till vuxen ålder.
Tror du dom verkligen "lekte doktor" när han var 18 och Anders 14?? "Hej Anders, det är jag. Jo, jag sitter och pluggar lite för körkortet men jag tänkte höra om du har lust att komma över en sväng så vi kan leka lite doktor igen. Jag vet ju hur kul du tycker det är att få snoppen undersökt med mina leksaksinstrument. Det var ju även ett tag sen nu vi gjorde en prostataundersökning så det är lika bra att få det överstökat också. Jaha, du satt och strök under Vakttornsstudiet för nästa söndag? Kan du inte vänta lite med det, vi måste ju leka doktor, det går ju före allt annat vet du ju! Ok bra, vi ses om 20 minuter då, jag värmer upp vaselinet under tiden. Tjing!"

Jag försöker bara förstå vad som möjligen kan pågå i din hjärna när du försöker rationalisera att din org är som ett smutsigt avlopp där de fulaste av alla fiskar simmar!
Citera
2016-12-16, 17:14
Medlem
Citat:
Du är som vanligt luddig i dina svar, förklara mer utförligt vad du menar är ett problem.
Du var säker på att pedofiler inte skydads för att "det inte lärs ut". Då borde inget inträffa som inte lörs ut, annars faller din teori. Lärs rökning ut? Sex utanför äktenskapet?
Annars påstår jag igen, du kan omöjligt veta om pedofiler skyddats!
Senast redigerad av kiss74 2016-12-16 kl. 17:17.
Citera
2016-12-16, 17:20
Medlem
Citat:
Du var säker på att pedofiler inte skydads för att "det inte lärs ut".

Det lärs ju inte ut att pedofiler ska skyddas, förstår du? Att vissa individer ändå skyddar pedofiler på grund av att det är en bror, en far, en församlingsmedlem är ju en helt annan sak, som även samhället i övrigt har problem med. Det är inte ett specifikt Jehovas vittne problem.

Man skyddar inte pedofiler organisatoriskt, förstår du skillnaden?
Citera
2016-12-16, 17:29
Medlem
Citat:
Det lärs ju inte ut att pedofiler ska skyddas, förstår du? Att vissa individer ändå skyddar pedofiler på grund av att det är en bror, en far, en församlingsmedlem är ju en helt annan sak, som även samhället i övrigt har problem med. Det är inte ett specifikt Jehovas vittne problem.

Japp. Alltså kan du inte veta, eller hur?
Citera
2016-12-16, 17:33
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Men det är ju konstaterat av myndigheter genom öppna förhör och erkännande av utpekade att så är fallet! Jehovas vittnens organisation skyddar pedofiler. Inte nog med det, de lyfter upp dom inom församlingarna, även efter erkännanden. De framhäver dom så att de får ännu större utbud och tillgång till ännu fler offer.

Under inga fall någonsin har äldsten hjälpt offren att kontakta polisen, har de själva anmält utpekade gärningsmän, har de uppmanat offren att kontakta polisen, har de uteslutit gärningsmännen om de nekat till händelserna och det finns inga vittnen utöver offren. Aldrig!

Det som har hänt i vissa fall är att gärningsmännen blir uteslutna efter erkännande men har snart blivit återupptagna igen. Och många har fått gå vidare till att bli äldsten, med goda rekommendationer!!
Omgivningen, varken utanför orgen eller inom, har blivit varnade att dessa personer har förgripit sig på barn.

Detta är alltså fakta som har fastställts av flera länders myndigheter. Det är en röd tråd genom orgen som du kan förneka och förvrida bäst du vill, men det blir inte mindre sant eller fastställt för det.

Visa lite jävla respekt för alla offer, ditt svin!
Citera
2016-12-16, 17:40
Medlem
Citat:
Japp. Alltså kan du inte veta, eller hur?

Jo jag vet att pedofiler inte skyddas av Jehovas vittnen som grupp betraktat, som organisation betraktat. Anklagelserna från främst f.d. Jv är falska/osanningar/lögner.

Då kan man lika gärna anklaga alla organisationer, grupper och familjer för att dom skyddar pedofiler, FN t.ex. som inte anmälde övergrepp från deras soldater. Är FN ett paradis för pedofiler anser du?

Förklara vad som är skillnaden mellan Jehovas vittnen och FN som exempel, när det gäller pedofiler i organisationen, snälla.
Citera
2016-12-16, 17:43
Bannlyst
Citat:
Hur vet du att det är "grova" övergrepp? I alla fall vilket som helst övergrepp är oacceptabelt för Jehovas vittnen, men istället för att bedriva hetsjakt och mobbing mot den som begår övergrepp, så försöker Jehovas vittnen tala till rätta sådana personer, så att dom vänder om och gör goda gärningar istället. Och i värsta fall om personen inte lyssnar så kan man ta till den sista åtgärden uteslutning.

Så om någon begår övergrepp så kan man prata bort det internt och om någon röker en cigarett ska denna genast uteslutas.
Hur många pedofiler har äldstebröderna skyddat i Sverige hitintills!?
Haha fy fan vad sjuk din sekt är, helt osannolikt.
Citera
2016-12-16, 17:48
Medlem
Citat:
Ja skrivfel från min sida.

Ja säg du, vad definierar en pedofil?

Man kan inte vara ett Jv om man inte är döpt, det borde du veta.

När det hela började så var ingen ett Jv, kan vi tänka oss att dom/den inblandade inte insåg hur allvarligt Jehovas vittnen ser på utomäktenskaplig sex?

Ja fast dom sexuella handlingarna upphörde när gärningsmannen var 15 år, om jag kommer ihåg rätt, handlar det då om pedofili?

Du envisas med att haka upp dig på ordet pedofil.
Hur som helst, en storvuxen 15-åring och en 9-årig flicka, tja, vad ska vi kalla det, inte sunt i alla fall. Och nu hade familjerna blivit JV.

Men tydligen har du äntligen insett att JV inte tala sant i sina annonser efter programmet, där de påstod att dessa 'lekar' upphörde med de fortfarande var barn, var det 6 o 10 el 8 o 12 de dä påstods vara? Lugn, jag har sparat annonsen, så jag ska kolla.
Och lillasystern nämndes ju inte här heller.
Citera
2016-12-16, 17:48
Medlem
Citat:
Jo jag vet att pedofiler inte skyddas av Jehovas vittnen som grupp betraktat, som organisation betraktat. Anklagelserna från främst f.d. Jv är falska/osanningar/lögner.

Då kan man lika gärna anklaga alla organisationer, grupper och familjer för att dom skyddar pedofiler, FN t.ex. som inte anmälde övergrepp från deras soldater. Är FN ett paradis för pedofiler anser du?

Förklara vad som är skillnaden mellan Jehovas vittnen och FN som exempel, när det gäller pedofiler i organisationen, snälla.
Är väl ingen skillnad? Om FN anklagas så kan dom inte hellar gömma sig bakom "det kan inte hända för det är inte vad vi lär ut". Anklagelser kommer oftast efter någon/några trätt fram.
Och det sticker ännu mer i ögonen på de flesta när en organisation gömmer sig bakom fantasier, och säger "det räcker att be om förlåtelse til Gud". Nu menar jag inte endast JV, utan öht!
Men nu diskuterar vi JV i denna tråd.
Citera
2016-12-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Så om någon begår övergrepp så kan man prata bort det internt och om någon röker en cigarett ska denna genast uteslutas.
Haha fy fan vad sjuk din sekt är, helt osannolikt.

Nej, man kan även "prata bort det internt" om man röker, det vill säga att man ångrar sig, vänder om och aldrig röker igen. Om en pedofil aldrig mer begår ett övergrepp igen, så borde det vara positivt för samhället, eller?

Tycker du att man ska halshugga och spika upp alla pedofiler oavsett om dom ångrar sig och vänder om?
Citera
2016-12-16, 17:50
Medlem
Citat:

JV har ju gärna pekat finger åt andra i dessa frågor, inte minst Katolska Kyrkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in