2016-12-15, 23:45
Medlem
Vasectomaters avatar
[quote=Undrande1967|59313051]
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Även om det finns många äldste så är det oftast inte en äldste som håller i det, så du har fel milt sagt, om du medvetet förvränger eller inte vet jag inte, men du har fel.

Du gör som många andra att du dömer alla Jehovas vittnen för vad man gjorde i den enda Rikets Sal som du besökte.

Hur vet du förresten att det var en äldste som höll i den teokratiska skolan? Frågade du?

Ja. Jag gjorde faktiskt det. Mest för att det var så många som var äldste och jag trodde en äldste skulle vara äldre.
Tydligen hade åldern inget med saken att göra.

Det skulle vara väldigt intessant att höra vad de äldste skulle säga om dig, som har så dålig attityd här på flashback. Så noga som församlingarna är med att de inte vill bli utskämda, utan de vill behålla sitt goda rykte.
Förr sa de äldste att man inte skulle ge sig in i meningslösa diskussioner utan visa sig vänlig och ödmjuk som det anstår ett äkta Jehovas vittne.

Men det var förr det, lol, när dom fortfarande kunde gömma sig under en rökridå av helighet. Numera är dom ju så jävla avslöjade att taggarna kommer ut vid minsta fråga som kan misstänkas som kritisk. Se bara på ttsp, han vågar inte ens ringa moderskeppet och fråga angående inga fönster på hallarna i USA och andra länder, haha.

Att gå till rikets sal idag och lyssna på deras dravel är som att gå på en trollkarls magishow och veta alla tricks och hemligheter innan. Faller väldigt platt.

Äldstekretsarna håller på att förlora sin makt dom hade, respekten har försvunnit. De dagar då folk var intimiderade av dessa simpeltons är över och förbi. Förutom ttsp då, han skiter fortfarande knäck.
Senast redigerad av Vasectomater 2016-12-15 kl. 23:47.
Citera
2016-12-16, 00:21
Medlem
[quote=Vasectomater|59313865]
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967

Men det var förr det, lol, när dom fortfarande kunde gömma sig under en rökridå av helighet. Numera är dom ju så jävla avslöjade att taggarna kommer ut vid minsta fråga som kan misstänkas som kritisk. Se bara på ttsp, han vågar inte ens ringa moderskeppet och fråga angående inga fönster på hallarna i USA och andra länder, haha.

Att gå till rikets sal idag och lyssna på deras dravel är som att gå på en trollkarls magishow och veta alla tricks och hemligheter innan. Faller väldigt platt.

Äldstekretsarna håller på att förlora sin makt dom hade, respekten har försvunnit. De dagar då folk var intimiderade av dessa simpeltons är över och förbi. Förutom ttsp då, han skiter fortfarande knäck.

Ttsp svarar aldrig på frågor, han blir bara upprörd för att någon klankar ner på vittnena.

Hade jehovas vittnen varit sanningen så skulle pedofilerna blivit uteslutna direkt. Inte nog med att de förgriper sig på barn, de begår ju otukt samtidigt och sen gör de ju det värsta de begår sodomi.

Undrar vad övriga äldste sysslar med som gör att de skyddar ett vittne som begår sllt det mot ett barn.
Pedofiler gör allt som Jehova ska hata och ändå gör Jehova inget för att skydda barnet, pedofilen får härja fritt.

Det finns hur mycket information som helst på youtube som handlar om övergrepp som jehovas vittnen begått mot barn och som de nu som vuxna berättar om.
Citera
2016-12-16, 02:33
Medlem
Vasectomaters avatar
[quote=Undrande1967|59314127]
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater

Ttsp svarar aldrig på frågor, han blir bara upprörd för att någon klankar ner på vittnena.

Hade jehovas vittnen varit sanningen så skulle pedofilerna blivit uteslutna direkt. Inte nog med att de förgriper sig på barn, de begår ju otukt samtidigt och sen gör de ju det värsta de begår sodomi.

Undrar vad övriga äldste sysslar med som gör att de skyddar ett vittne som begår sllt det mot ett barn.
Pedofiler gör allt som Jehova ska hata och ändå gör Jehova inget för att skydda barnet, pedofilen får härja fritt.

Det finns hur mycket information som helst på youtube som handlar om övergrepp som jehovas vittnen begått mot barn och som de nu som vuxna berättar om.

Dom är väldigt snabba med att utesluta för skitsaker som tex nån har sett dig ha julpynt hemma. Eller sett dig ha herr/dambesök hemma utan förekläde, vilket betyder på Jehovaspråk att ni har haft sex så klart. Eller ifall du har brutit bröd med en utesluten person, hu!!! Jehova blir rasande!

Men våldtäckt på barn går bra, no problem. Det är bara att ta för sig i församlingarnas smörgåsbord av småttingar.

De tom rekommenderar erkända och dömda äldstepedofiler som byter församling, att dom har väldigt bra hand om barn!!! Inget påhitt!! De månar väldigt mycket om dessa herrar med sjuk kriminell läggning. Snorungarna ska veta hut om de klagar, tsk, tsk, tsk...dra Jehåååvas goda namn i den lortiga smutsen, usch!! Håll käft, bend over and take one for the team, era gnällspikar!!

Eftersom de är så propeddos kan man undra om inte nån i styrande kretsen själv är en peddo. De flesta har väl växt upp i orgen, kan mycket väl ha blivit molesterade själva som små barn och börjat tycka att det är ok, vem vet. Skulle då inte förvåna mig.

Hoppas det blir livstids fängelse för alla avskum inom JV org!!!
Citera
2016-12-16, 07:20
Medlem
Citat:
Du hade inga åsikter om att Anders blev dåligt behandlad av de äldste och församlingen. Det fanns inga tvivel om att den äldste hade förgripit sig på Anders när han var ett litet barn.
Bara att han var utesluten och därför negativ.
Vad kallar du det om inte att fullständigt skita i det som hänt.

Nej, här måste vi hålla oss till fakta.
Det var inte en äldste som förgrep sig på Anders, utan en ungdom i församlingen!
Citera
2016-12-16, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Det var inte en äldste som förgrep sig på Anders, utan en ungdom i församlingen!

Det var äldste som försvarade pedofilen som förgripit sig på Anders.

Sen fanns det även äldste som förgripit sig på barn och blev försvarade av äldste.
Det spelade ingen roll om de erkände övergreppet.
Sen begärde de äldste att offret skulle förlåta förövaren om han bad om ursäkt.
Senast redigerad av Undrande1967 2016-12-16 kl. 09:26.
Citera
2016-12-16, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte

Det är inte mycket som är fakta i den här tråden, mest känslomässiga uttalanden.

Det var inte en äldste, rätt, men varför säger du inget om att det var en 4 år yngre släkting till Anders, och att övergreppen började när "gärningsmannen" var 8 år gammal, och då var ingen i familjen Jehovas vittnen.

Och varför ställer du inte upp och säger emot fler faktafel som kommer från dessa användare? Dom har fått härja här oemotsagda. Och om jag säger emot, ja då har jag "dålig attityd".
Citera
2016-12-16, 10:15
Medlem
Citat:
Det skulle vara väldigt intessant att höra vad de äldste skulle säga om dig, som har så dålig attityd här på flashback. Så noga som församlingarna är med att de inte vill bli utskämda, utan de vill behålla sitt goda rykte.
Förr sa de äldste att man inte skulle ge sig in i meningslösa diskussioner utan visa sig vänlig och ödmjuk som det anstår ett äkta Jehovas vittne.

Jag har för det mesta inte gett mig in i era diskussioner, för jag vet att det är meningslöst, ni har fått härja fritt. Men när det kommer uppenbara faktafel så tycker jag inte det är fel att säga ifrån. Även Jesus sade ifrån ibland till dom onda Fariseerna, men för det mesta ignorerade han dom:

"Då gick lärjungarna fram till honom och frågade: ”Vet du att fariseerna tog anstöt av vad du sade?” Han svarade: ”Varje växt som inte är planterad av min himmelske fader skall ryckas upp med roten. Bry er inte om dem: de är blinda ledare för blinda. Och om en blind leder en blind faller båda i gropen.”(Matteus 15:12-14 Bibel2000)
Citera
2016-12-16, 10:24
Medlem
Det är möjligt att jag inte agerar på ett korrekt sätt här i Guds ögon, men jag försöker, jag är inte en fullkomlig människa. Om jag ser lögner och smutskastning så är det svårt att inte reagera.
Citera
2016-12-16, 10:41
Medlem
Citat:
Det är möjligt att jag inte agerar på ett korrekt sätt här i Guds ögon, men jag försöker, jag är inte en fullkomlig människa. Om jag ser lögner och smutskastning så är det svårt att inte reagera.

Det är inte lögner, utan sanning.
Hur du kan missa det, väljer du att blunda?
Det finns hur mycket information om hur Jehovas vittnen gör tvärtemot vad de själva förkunnar.

Du påstår ofta att folk förvränger sanningen, men du förklarar inte vad det är som är förvrängt.

Du verkar ha sett uppdrag granskning av hur Jehovas vittnen hanterar pedofiler och ändå försvarar du dem.
Det är små barn som blir utsatta för övergrepp. De äldste förnekar inte saken, utan anser att de sköter den saken själva.
En enda äldste svarade på frågorna och erkände att de hanterar det fel.

Det är inte bara i en församling, utan likaddant världen över.
En tidigare äldste i USA sa rent ut att Jehovas vittnen var ett paradis för pedofiler.
Hur kan du försvara sådana äldste som tillåter det och samtidigt utesluter dem som gör små fel.
Citera
2016-12-16, 11:07
Medlem
Citat:
Det är inte lögner, utan sanning.
Hur du kan missa det, väljer du att blunda?

Är det här sanning eller lögn?

Citat:
Det fanns inga tvivel om att den äldste hade förgripit sig på Anders när han var ett litet barn.
Citera
2016-12-16, 13:27
Medlem
Citat:
Det är inte mycket som är fakta i den här tråden, mest känslomässiga uttalanden.

Det var inte en äldste, rätt, men varför säger du inget om att det var en 4 år yngre släkting till Anders, och att övergreppen började när "gärningsmannen" var 8 år gammal, och då var ingen i familjen Jehovas vittnen.

Och varför ställer du inte upp och säger emot fler faktafel som kommer från dessa användare? Dom har fått härja här oemotsagda. Och om jag säger emot, ja då har jag "dålig attityd".

Nej. Förövaren som förgrep sig på Anders var äldre än honom och starkare. Det berättas klart och tydligt i programmet. När Janne Josefsson försöker få till ett samtal med en av äldstebröderna möts han av kalla handen.
Är det att vara kärleksfull, att inte hjälpa sina unga medlemmar.

En före detta äldstebroder i USA, säger i programmet i början att äldstebröderna kommer hitta en anledning till att utesluta Anders och han fick rätt.
Man får även se ett möte mellan Anders och äldstebröderna, när någon skvallrat att Anders rökt. Det var tydligen värre än pedofilerna som förgrep sig på barnen.

Vad har du för åsikter om den unga tjejen, som utsattes för grova övergrepp från det hon var väldigt liten. Den förövaren förgrep sig på många barn och får ändå vara kvar.
Citera
2016-12-16, 14:08
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Men oj, fick nån vatten på sin kvarn här?

"Härja emotsagda"?? Innan du bara slänger ur dig påståenden så förklara dig här nu. Precis vad är det som jag har skrivit som är fel? Och precis varför har du i så fall inte rättat mig genom att komma med fakta?
Det enda du gör är att klippa och klistra bibelverser ur JV orgs felöversatta silverdolk.

Innan du går vidare nu, ge mig en lista på exakt vad som är fel och/eller förvrängt. Med länkar till bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in