Citat:
Ursprungligen postat av
astralflygaren
Ja, om ordet "krav" är ett definitivt villkor. Men ordet "krav" kanske är töjbart. I så fall har jag totalt missuppfattat ordet "krav" och ber om ursäkt för detta.
Om jag börjar på en skola som har ett regelverk där det står att den som blir påkommen att dricka alkohol eller röka cigarett (medvetna Satan-influerade aktiviteter) under skoltid blir utesluten (utan en andra chans), då är det glasklart vad som gäller för alla. Vad är problemet?
Om jag jag känner till reglerna och trots det bryter mot dom - då får jag skylla mig själv. Det är självförvållat.
Som sagt, du tar
en enda rad och förstorar upp det. Men om vi säger att det är exakt som du säger, att den som skrev artikeln tycker exakt så som du menar att bara döpta blir räddade, så har jag visat massor med andra ställen som visar motsatsen, detta ignorerar du och bara koncentrerar dig på en enda rad i en enda artikel.
Och som du ser, inte ens Jv:s motståndare tolkar det så strikt att
bara döpta Jehovas vittnen räddas, utan dom inser att även "Jehovas vittnens tillräckligt små barn" räddas också.
Ändå driver även denna person denna strikta tolkning lite då och då, men man kan inte äta kakan och ha den kvar, är det bara döpta som räddas, eller finns det även andra?