Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jag blev glad att du konstaterade att jwfacts.com "var för hätsk och partiskt negativ", detta är inget undantag kan jag lova. Tor du att dom "avhoppare"/ avfällingar som skriver här plötsligt blir objektiva?
Suck, det kommer du alltid fram till oavsett vad jag eller något annat Jv säger, eller hur? Hur kommer det sig? Kan det vara för att du har en förutfattad mening, att du redan har dömt Jv som en sekt oavsett vad man säger?
Och som jag har sagt, det finns många Jv som valt en högre utbildning. Det finns forskare som är Jehovas vittnen. Jag förstår inte varför du har en så svart/vit syn på just Jehovas vittnen.
Du kan säga vad du vill, men kommer aldrig ifrån att organisation går före bibeln.
Annars hade ju en församling kunnat vara SJÄLVSTÄNDIG. Finns ingen anledning att ta order från moderkyrkan, eller hur?
HUR LEVDE DE TIDIGA KRISTNA?

Jo de levde i separata grupper. Visst fick de råd från t.ex. Paulus men som du kan läsa i Bibeln så föredrog vissa Paulus och andra Simon, etc.
Om Bibeln är logisk så kan vem som helst tolka den på samma sätt.
Men så är det ju inte i JV. Det är
alltid moderkyrkans orders som gäller.
Detta kan du aldrig förklara bort.
----
PS, nej jag är inte avfälling. Har aldrig varit i en JV lokal. Har däremot fått lite undervisning i några veckor av några vittnen. De var trevliga och sympatiska människor.