Flashback bygger pepparkakshus!
2015-01-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du kanske inte ljuger, det kan bara du och Gud veta med säkerhet.

Men du kommer med felaktiga uppgifter ständigt, som vilseleder människor. Du och några andra här är nitiska i att sprida dessa felaktiga förvrängda uppgifter, ni målar upp en förvrängd bild av Jehovas vittnens tro, och försöker överrösta mig som om jag inte visste vad min egen tro handlar om.

När Jehovas vittnen talar om att religionen kommer att förbjudas av världsmakten, pådriven av Gud, så handlar det om organisationerna, det handlar aldrig om enskilda människor.
Den organiserade religionen kommer att förbjudas och förintas, men enskilda människor kommer ändå att kunna tro som dom gör.

Enskilda människor bedöms av Gud enskilt, och det är klart att om en enskild människa klamrar sig fast vid en hednisk tro som är avgudadyrkan, och inte omvänder sig trots att det är uppenbart för dessa vad Gud står för och vad han vill, så finns det ingen anledning för Gud att döma på något annat sätt:

"De andra människorna, de som inte dödades av dessa plågor, omvände sig ändå inte från sina händers verk: från att tillbe demoner och gudabilder av guld, silver, brons, sten och trä som varken kan se eller höra eller gå. Och de omvände sig inte från sitt mördande eller sin trolldom eller sin otukt eller sina stölder." (Upp 9:20-21 Bibel2000)

Här kan du vad domen baseras på, detta visar hur deras hjärtan är, för om det blir uppenbart för dessa människor att Jehova är Gud, att han inte är treenig och så vidare, och dom ändå inte omvänder sig, så är dom de facto avgudadyrkare eftersom dom dyrkar t.ex. Jesus, en skapelse.

Om man inte omvänder sig då, när dom står framför Gud, ansikte mot ansikte, och inte omvänder från att dyrka en skapelse, så har man visat att hjärtat är ont.
Så tro på treeningheten är alltså nog för att slicka en person till gehenna. Bra Då vet vi att de varmt troende katolikerna och pingstvännerna liksom tant Agda ligger pyrt till och får förvänta sig att hamna i Gehenna. Fast....var det inte det jag precis skrev? Ja, och att JV-pedofilen som ångrat sig får klappa lejon och kela med pandor också förstås.! För han tror ju minsann inte på treenigheten.......och det är ju då en jäkla skillnad!
Citera
2015-01-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Så tro på treeningheten är alltså nog för att slicka en person till gehenna. Bra Då vet vi att de varmt troende katolikerna och pingstvännerna liksom tant Agda ligger pyrt till och får förvänta sig att hamna i Gehenna. Fast....var det inte det jag precis skrev? Ja, och att JV-pedofilen som ångrat sig får klappa lejon och kela med pandor också förstås.! För han tror ju minsann inte på treenigheten.......och det är ju då en jäkla skillnad!

Jag tror du medvetet ignorerar andra delar av det jag sade, t.ex. det om att tillbe en skapelse, alltså avgudadyrkan. Om man tror på treenigheten så innebär det ju att man tillber Jesus som Gud, vilket enligt bibeln är avgudadyrkan eftersom Jesus är den förstfödde i hela skapelsen. Sedan föddes resten av skapelsen, men Jesus föddes först.

Och tyvärr (för din del) så är Jesus och Gud så förlåtande att dom t.o.m. kan förlåta pedofiler som ångrar sig och vänder om från deras onda gärningar, lika gärna som dom kan förlåta den förlorade sonen eller den värsta massmördaren som Paulus i princip var.

Att du inte är så förlåtande får stå för dig, och där skiljer vi oss. Jag skäms inte över det, tvärtom tycker jag att du borde skämmas som dömer sådana människor så hårt jämfört med andra människor. Man skulle kunna säga att du är en pedofob på liknande sätt som det finns homofober.

Men sedan om det finns en skillnad mellan att tro på treenigheten och ändå inte dyrka Jesus som Gud, det vet jag inte om det existerar, och om Gud ser det första som något mildare som tant Agda och inte kommer att döma en sådan person att överleva, det vet jag inte heller. Detta kan bara Gud döma och avgöra, men för mig är det uppenbart att treenighetsläran har hednisk ursprung och har inget med den sanne guden att göra.

Om alltså tant Agda fortfarande envisas med att tro på en treenighet och inte håller på med avgudadyrkan, trots att hon fått bevis på motsatsen, så får alltså Gud avgöra i slutändan om en sådan person är god eller ond. Men jag tycker bibeln är tydlig med detta.

Men det är alltså uppenbart att den avgörande domen som Gud agerar på, är om den människan är villig att underordna sig Gud och hans lagar, att människan vill detta i sitt hjärta. Dom som inte är villiga, utan vill bryta mot Guds lagar med vilja, är ju uppenbart diskvalificerade att få leva under Guds nya ordning på jorden. Man måste alltså förstå att det är skillnad mellan att vilja bryta Guds lagar och att göra det ofrivilligt på grund av mänsklig ofullkomlighet eller misstag. Gud förlåter människor inte bara 7 gånger utan 77 gånger om man trampar snett ofrivilligt (Mt 18:21-22).
Citera
2015-01-10, 16:42
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julistaja
Undersöker man kapitel 7 och vers 4 i Uppenbarelseboken så ser man att det mycket riktigt talas om 144.000 som blivit utvalda att regera tillsammans med Lammet, Kristus i himlen och läser man några verser längre ner så skriver Johannes i Upp. 7:9, 10:

"Efter detta såg jag, och se, en stor skara, som ingen kunde räkna, ur alla nationer och stammar och folk och språk stod inför tronen och inför Lammet, klädda i långa vita dräkter; och det var palmkvistar i deras händer. 10 Och oupphörligt ropar de med hög röst och säger: ”Räddningen har vi vår Gud att tacka för, honom som sitter på tronen, och Lammet.”"

Detta visar att det ska finnas en odefinierad mängd människor på jorden som vill tillbe och tjäna Gud och som får ett fullkomligt liv här på jorden för evigt.

Jorden kommer aldrig att gå under. Däremot kommer Gud att ta bort ondskan från jorden inom en snar framtid. Jag finner det högst osannolikt att några vittnen ska ha gått till en kulle och trott att dom ska komma till himlen. Liknar mer fördomar än fakta. Vad är det du menar som är påhittat med vår tro? Jag är rädd för att du grundar dina argument på fördomar. Jorden kan inte "gå under hela tiden". Det är inte jorden det är fel på. Det är mänskligheten som har vänt Gud ryggen som ska väck. Inte jorden.

Psaltaren 104:5 visar oss att "Han har grundat jorden på dess fästen,
den skall aldrig i evighet bringas att vackla." Jorden ska aldrig någonsin "bringas att vackla".

Psaltaren 37:10, 11 visar att "Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11 Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid."

Psaltaren 115:6 säger så här: "Himlen – himlen tillhör Jehova, men jorden har han gett åt människosönerna". Lade du märke till i skriftstället att Gud har gett jorden åt människorna? Om jorden skulle gå under, förintas, vad skulle det säga oss om Gud? Ingen kärleksfull Gud skulle först ge människan en vacker jord åt att bo på, sen låter han den förstöras? En sådan Gud vill inte jag tillbe. :-s

Betänk också detta att Gud skapade ju mannen och kvinnan till att leva för evigt på jorden. Det är alltså Guds avsikt att vi ska leva på jorden för evigt, och då måste ju jorden också finnas för evigt, eller hur?

Jesaja 45:18 upplyser oss mer om sakfrågan:

"Ty detta är vad Jehova har sagt, himlens Skapare, han, den sanne Guden, han som har format jorden och gjort den, han som gav den en fast grund, som inte skapade den förgäves utan formade den till att vara bebodd: ”Jag är Jehova, och det finns ingen annan."

mvh//J

Varför är Petrus av en annan åsikt då??? Ljuger han??? 2 Pet 3:10-13
10.

Men Herrens dag skall komma såsom en tjuv, och då skola himlarna med dånande hast förgås, och himlakropparna upplösas av hetta, och jorden och de verk som äro därpå brännas upp.

11.

Eftersom nu allt detta sålunda går till sin upplösning, hurudana bören icke I då vara i helig vandel och gudsfruktan,

.

12.

medan I förbiden och påskynden Guds dags tillkommelse, varigenom himlar skola upplösas av eld, och himlakroppar smälta av hetta!

13.

Men "nya himlar och en ny jord", där rättfärdighet bor, förbida vi efter hans löfte Amen

Blessings
Senast redigerad av jedidja1 2015-01-10 kl. 16:56.
Citera
2015-01-10, 16:48
Medlem
Negersmurfens avatar
Citat:

Men du kommer med felaktiga uppgifter ständigt, som vilseleder människor. Du och några andra här är nitiska i att sprida dessa felaktiga förvrängda uppgifter, ni målar upp en förvrängd bild av Jehovas vittnens tro, och försöker överrösta mig som om jag inte visste vad min egen tro handlar om.

När Jehovas vittnen talar om att religionen kommer att förbjudas av världsmakten, pådriven av Gud, så handlar det om organisationerna, det handlar aldrig om enskilda människor.
Den organiserade religionen kommer att förbjudas och förintas, men enskilda människor kommer ändå att kunna tro som dom gör.

Enskilda människor bedöms av Gud enskilt, och det är klart att om en enskild människa klamrar sig fast vid en hednisk tro som är avgudadyrkan, och inte omvänder sig trots att det är uppenbart för dessa vad Gud står för och vad han vill, så finns det ingen anledning för Gud att döma på något annat sätt:

"De andra människorna, de som inte dödades av dessa plågor, omvände sig ändå inte från sina händers verk: från att tillbe demoner och gudabilder av guld, silver, brons, sten och trä som varken kan se eller höra eller gå. Och de omvände sig inte från sitt mördande eller sin trolldom eller sin otukt eller sina stölder." (Upp 9:20-21 Bibel2000)

Här kan du vad domen baseras på, detta visar hur deras hjärtan är, för om det blir uppenbart för dessa människor att Jehova är Gud, att han inte är treenig och så vidare, och dom ändå inte omvänder sig, så är dom de facto avgudadyrkare eftersom dom dyrkar t.ex. Jesus, en skapelse.

Om man inte omvänder sig då, när dom står framför Gud, ansikte mot ansikte, och inte omvänder från att dyrka en skapelse, så har man visat att hjärtat är ont.

Judar och muslimer tror inte på treenigheten. De ber till Gud utan att blanda in Jesus. Så judar och muslimer har alltså större chans att komma in i himmelriket än vanliga s k kristna som katoliker och protestanter.
Citera
2015-01-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Varför är Petrus av en annan åsikt då??? Ljuger han??? 2 Pet 3:10-13
10.

Men Herrens dag skall komma såsom en tjuv, och då skola himlarna med dånande hast förgås, och himlakropparna upplösas av hetta, och jorden och de verk som äro därpå brännas upp. Ps. 102:27

11.

Eftersom nu allt detta sålunda går till sin upplösning, hurudana bören icke I då vara i helig vandel och gudsfruktan, Luk. 21:36

.

12.

medan I förbiden och påskynden Guds dags tillkommelse, varigenom himlar skola upplösas av eld, och himlakroppar smälta av hetta! Ps. 50:3

13.

Men "nya himlar och en ny jord", där rättfärdighet bor, förbida vi efter hans löfte Amen

Blessings

Jag har inte sett Julistaja här på länge, så jag vet inte om det blir något svar från honom. Men jag kanske kan svara i hans ställe?

Detta att "himlakropparna upplösas av hetta" handlar symboliskt om den onda värld som Satan och människan har skapat. I annat fall får du problem med andra skriftställen som säger det motsatta.

Oavsett om jorden blir kvar för evigt och bara det onda förgörs, eller om det bokstavligen handlar om att Gud förgör den bokstavliga jorden och ersätter den med en ny jord, är inte så viktigt, men det låter lite overkill att förgöra planeten jorden och inte bara ondskan. Planeten jorden har ju inte gjort något ont.

Det är alltså mer sannolikt att det symboliskt handlar om den onda världen än skapelsen, det viktiga är i alla fall att Gud kommer att förgöra ondskan på jorden och ersätta den med dom människor som vill underordna sig honom och den nya ordningens lagar och förordningar, för att efter 1000 år ha det paradis på jorden som Adam och Eva förlorade:

"”Se, Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta.”" (Upp 21:3-4 Bibel2000)
Citera
2015-01-10, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negersmurfen
Judar och muslimer tror inte på treenigheten. De ber till Gud utan att blanda in Jesus. Så judar och muslimer har alltså större chans att komma in i himmelriket än vanliga s k kristna som katoliker och protestanter.

Nej du har missförstått det hela, det handlar inte om större och mindre chans beroende på om man tror på det ena eller det andra(inte direkt i alla fall), utan det handlar om hur ödmjukt hjärta man har:

" Saliga är de ödmjuka, för de ska ärva jorden." (Matteus 5:5 Folkbibeln)

Om man kan underordna sig Gud oavsett om man tror på treenigheten eller inte, så får man överleva.

Men jag sade: "inte direkt i alla fall", för det är så att vissa miljöer kan göra ens hjärta hård eller ödmjuk, eller förblinda en mer eller mindre, så man måste reda nu välja en ödmjuk väg i livet för att kunna vara säker på att inte i framtiden ha utvecklat ett stolt hjärta då när Gud genom Jesus dömer alla människor på jorden i Harmageddon.

Miljön i Flashback är inte direkt ödmjukt, och det känns som att majoriteten på Flashback ligger illa till, för man är väldigt aggressiv mot allt som heter tro och Gud. Om man när och vårdar detta hat så kan det gå överstyr och man blir oemottaglig när det senare gäller.

Jesus sade ju att man ska vara oskyldigt och ödmjukt som ett barn för att man ska kunna överleva:

"När Jesus såg det blev han förargad och sade: ”Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte: Guds rike tillhör sådana som de. Sannerligen, den som inte tar emot Guds rike som ett barn kommer aldrig dit in.”(Mark 10:14-15 Bibel2000)

Barn är formbara och lätt kan formas till att bli stolta eller ödmjuka, men varje människa har självklart ett eget ansvar också. Så även om man blivit fostrad till en stolt och hård människa så finns chansen att man kan ödmjuka sitt eget hjärta.
Citera
2015-01-10, 18:24
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Barn är formbara och lätt kan formas till att bli stolta eller ödmjuka

Ja, religiösa brukar ju inse detta och "formar" sina barn in i sin egen tro utan att ha ett riktigt skäl för det.
Citera
2015-01-10, 18:47
Medlem
Citat:

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Det som står i Bibeln och det som står i Vakttornet är INTE samma sak.
TTSP försöker lägga ut dimridåer och förleda folk från vad hans religion står för.

De som överlever Harmageddon måste MINST vara döpta Jehovas vittnen. JV anser INTE ALLS att enskilda individer som tillhör andra religioner har någon som helst möjlighet att få överleva Harmageddon.

Han står inte för sin tro utan för fram egna (mycket rimligare) åsikter, men icke JV:s.

Hesekiel grundar hans överordnade sin tro på. Bara de som har tecknet i pannan får överleva. Här är grundtron som varje JV inte ens får ifrågasätta:

Vakttornet 15 juli 2008, sid. 5-6, paragraf 10-12.

Citat:
Underrubrik: Människor märks för att överleva

10
Hur viktig tjänsten från hus till hus är framgår av en syn som profeten Hesekiel fick. I den här synen ser Hesekiel sex män med vapen i händerna och en sjunde man som är klädd i linnekläder och har en sekreterares bläckhorn vid höften. Den sjunde mannen får befallningen att ”gå mitt igenom staden” och sätta ”ett märke på pannan på dem som suckar och stönar över alla de avskyvärdheter som bedrivs i dess mitt”. När arbetet med att sätta ett märke på pannan är färdigt får de sex männen med vapen befallningen att döda alla som inte har märket. (Läs Hesekiel 9:1–6.)

11
Vi förstår att mannen ”som var klädd i linnekläder” representerar kvarlevan av de smorda kristna. Genom arbetet med att predika och göra lärjungar sätter den smorda klassen ett symboliskt märke på dem som blir en del av Kristi ”andra får”. (Joh. 10:16) Vad är märket för något? Det är beviset för att dessa får är överlämnade, döpta lärjungar till Jesus Kristus och att de har tagit på sig den Kristuslika nya personligheten, något som är lika tydligt som om de hade haft ett märke på pannan. (Ef. 4:20–24) Dessa fårlika blir en hjord tillsammans med de smorda kristna och bistår dem i deras viktiga arbete med att sätta ett märke på ytterligare andra. (Upp. 22:17)

12
Hesekiels syn visar på ett av skälen till att vårt arbete med att söka efter dem som ”suckar och stönar” är så viktigt. Liv står på spel. Jehovas himmelska avrättningsstyrkor, förebildade av de sex männen med vapen, kommer snart att tillintetgöra dem som inte har det symboliska märket. Angående den kommande domen skrev aposteln Paulus att Herren Jesus, åtföljd av sina ”mäktiga änglar”, skall låta ”hämnd komma över dem som inte känner Gud och dem som inte lyder de goda nyheterna om vår Herre Jesus”. (2 Thess. 1:7, 8) Lägg märke till att människor kommer att dömas på grundval av hur de ställer sig till de goda nyheterna. Förkunnandet av Guds budskap måste därför fortsätta i oförminskad omfattning ända fram till slutet. (Upp. 14:6, 7) Det här innebär att alla Jehovas överlämnade tjänare har ett stort ansvar. (Läs Hesekiel 3:17–19.)

De som överlever MÅSTE ha tecknet i pannan = döpa sig som ett JV, DET är minimikravet.
Citera
2015-01-10, 18:48
Medlem
Citat:
Jag tror du medvetet ignorerar andra delar av det jag sade, t.ex. det om att tillbe en skapelse, alltså avgudadyrkan. Om man tror på treenigheten så innebär det ju att man tillber Jesus som Gud, vilket enligt bibeln är avgudadyrkan eftersom Jesus är den förstfödde i hela skapelsen. Sedan föddes resten av skapelsen, men Jesus föddes först.

Och tyvärr (för din del) så är Jesus och Gud så förlåtande att dom t.o.m. kan förlåta pedofiler som ångrar sig och vänder om från deras onda gärningar, lika gärna som dom kan förlåta den förlorade sonen eller den värsta massmördaren som Paulus i princip var.

Att du inte är så förlåtande får stå för dig, och där skiljer vi oss. Jag skäms inte över det, tvärtom tycker jag att du borde skämmas som dömer sådana människor så hårt jämfört med andra människor. Man skulle kunna säga att du är en pedofob på liknande sätt som det finns homofober.

Men sedan om det finns en skillnad mellan att tro på treenigheten och ändå inte dyrka Jesus som Gud, det vet jag inte om det existerar, och om Gud ser det första som något mildare som tant Agda och inte kommer att döma en sådan person att överleva, det vet jag inte heller. Detta kan bara Gud döma och avgöra, men för mig är det uppenbart att treenighetsläran har hednisk ursprung och har inget med den sanne guden att göra.

Om alltså tant Agda fortfarande envisas med att tro på en treenighet och inte håller på med avgudadyrkan, trots att hon fått bevis på motsatsen, så får alltså Gud avgöra i slutändan om en sådan person är god eller ond. Men jag tycker bibeln är tydlig med detta.

Men det är alltså uppenbart att den avgörande domen som Gud agerar på, är om den människan är villig att underordna sig Gud och hans lagar, att människan vill detta i sitt hjärta. Dom som inte är villiga, utan vill bryta mot Guds lagar med vilja, är ju uppenbart diskvalificerade att få leva under Guds nya ordning på jorden. Man måste alltså förstå att det är skillnad mellan att vilja bryta Guds lagar och att göra det ofrivilligt på grund av mänsklig ofullkomlighet eller misstag. Gud förlåter människor inte bara 7 gånger utan 77 gånger om man trampar snett ofrivilligt (Mt 18:21-22).

Du är en rolig filur du, i din argumentation; du gjorde nyss Jesus till en avgud. Men men OK, det handlar till sist om underordnande..kanske den viktigaste moraliska "kvaliten" en troende kan visa upp, så även för JV!

Så om gamla tant Agda köpt några tidningar eller en bok av JV, då borde hon ha insett att treigheten är fel, och därmed slutat gå på högmässan för att i stället bli ett JV, annars är det ute med henne? Hur rimligt tycker du egentligen detta är? sätt dig in i tant Agdas situation; varför i hela friden skulle hon lita mer på några dörrknackare är på sin församlingsprästen eller på tantkompisarna hon har på kyrkkaffet. Tant Agda kanske t o m blev inbjuden på ett JV-möte, men tyckte att det var synnerligen tråkigt och skolaktigt, inga fina psalmer och inget kyrkkaffe efteråt.....ska hon då straffas med döden för detta? Och fr a; tycker du detta är rimligt och moraliskt rätt?
Citera
2015-01-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Det som står i Bibeln och det som står i Vakttornet är INTE samma sak.
TTSP försöker lägga ut dimridåer och förleda folk från vad hans religion står för.

De som överlever Harmageddon måste MINST vara döpta Jehovas vittnen. JV anser INTE ALLS att enskilda individer som tillhör andra religioner har någon som helst möjlighet att få överleva Harmageddon.

Han står inte för sin tro utan för fram egna (mycket rimligare) åsikter, men icke JV:s.

Hesekiel grundar hans överordnade sin tro på. Bara de som har tecknet i pannan får överleva. Här är grundtron som varje JV inte ens får ifrågasätta:

Vakttornet 15 juli 2008, sid. 5-6, paragraf 10-12.

De som överlever MÅSTE ha tecknet i pannan = döpa sig som ett JV, DET är minimikravet.

Vi kan ju ta en favorit i repris..litet "färvrängningar och lögner" från Jvs egen litteratur.

"Ja, med tanke på att Guds domsdag nu är så nära borde faktiskt hela världen vara ”tyst inför den suveräne Herren Jehova” och höra vad han har att säga genom ”den lilla hjorden” av Jesu smorda efterföljare och deras följeslagare, hans ”andra får”. (Lukas 12:32; Johannes 10:16) Tillintetgörelse väntar alla som inte lyssnar och som därigenom motsätter sig Guds kungarikes styre."
- Vakttornet 15/2 2001 s14

"I dessa sista dagar för den nuvarande världsordningen gör Jehovas folk hans rättfärdiga normer kända och förkunnar de goda nyheterna om möjligheten att få överleva in i den nya världen. (2*Petrus 3:9–13) Alldeles som Noa och hans gudfruktiga familj bevarades vid liv i arken, så måste enskilda människor ha tro och lojalt ge sitt stöd åt den jordiska delen av Jehovas universella organisation för att få överleva."
- Vakttornet 15/5 2006 s22

"Men Jehova Gud har också låtit sin synliga organisation, sin ”trogne och omdömesgille slav” som utgörs av med anden smorda kristna, hjälpa de kristna i alla nationer att på ett rätt sätt förstå och i sitt liv tillämpa vad som sägs i bibeln. Om vi inte håller oss tätt intill denna kanal som Gud använder, kommer vi inte att kunna gå framåt på livets väg, hur mycket vi än läser bibeln."
- Vakttornet 1/6 1981 s21

"De som studerar bibeln behöver bli bekanta med organisationen för den ”enda hjord” som Jesus talade om i Johannes 10:16. De måste inse att det är nödvändigt för deras frälsning att de identifierar sig med Jehovas organisation. (Upp. 7:9, 10, 15) Så snart som vi riktigt har fått i gång ett bibelstudium med någon, bör vi därför börja leda denne till organisationen."
- Tjänsten för Guds rike 11/1990

"Tro inte att det finns många olika vägar som du kan följa för att vinna liv i Guds nya ordning. Det finns bara en. Det var bara en ark som kom igenom den stora översvämningen, inte flera båtar. Och det kommer bara att vara en organisation — Guds synliga organisation — som överlever den snabbt annalkande ”stora vedermödan”. Det är helt enkelt inte sant att alla religioner leder till samma mål. (Matteus 7:21—23; 24:21) Du måste tillhöra Jehovas organisation och göra Guds vilja för att få hans välsignelse, evigt liv."
- Du kan få leva för evigt i paradiset på jorden. s255

Det ser illa ut för snälla tant Agda som gärna vill gå på sitt kyrkkaffe
Citera
2015-01-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
De som överlever Harmageddon måste MINST vara döpta Jehovas vittnen.

Detta stämmer inte, fråga vilket Jehovas vittne som helst.
Citera
2015-01-10, 19:03
Medlem
Citat:
Du är en rolig filur du, i din argumentation; du gjorde nyss Jesus till en avgud. Men men OK, det handlar till sist om underordnande..kanske den viktigaste moraliska "kvaliten" en troende kan visa upp, så även för JV!

Så om gamla tant Agda köpt några tidningar eller en bok av JV, då borde hon ha insett att treigheten är fel, och därmed slutat gå på högmässan för att i stället bli ett JV, annars är det ute med henne?

Nej det har jag inte sagt, detta är ett tydligt exempel på hur du "misstolkar" Jehovas vittnens budskap.

Citat:
Hur rimligt tycker du egentligen detta är? sätt dig in i tant Agdas situation; varför i hela friden skulle hon lita mer på några dörrknackare är på sin församlingsprästen eller på tantkompisarna hon har på kyrkkaffet. Tant Agda kanske t o m blev inbjuden på ett JV-möte, men tyckte att det var synnerligen tråkigt och skolaktigt, inga fina psalmer och inget kyrkkaffe efteråt.....ska hon då straffas med döden för detta? Och fr a; tycker du detta är rimligt och moraliskt rätt?

Börja med att sätta dig in i hur och vad Jehovas vittnen lär ut, innan du kommer med helt irrelevanta frågor och påståenden.

Jag har nu flera gånger försökt få dig att inse vad som gäller, men det verkar inte gå in i skallen, vad finns det för anledning för mig att fortsätta prata med dig? Du drar ju ändå dina egna förvridna slutsatser av vad jag säger.

Tro som du vill, och fortsätt sprida desinformationen om det är det du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in