2015-06-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Kanske, men det som är mer synd är att ni drar alla Jv över en kam på grund av vad enskilda Jv uttalar sig om.

Ni vill både ha kakan och äta den, ni vill inte att Jv har så stor sammanhållning(ni kallar det för sektmentalitet), samtidigt som ni inte vill att enskilda individer har något att säga om. Visst finns det enskilda Jv som skakar på huvudena när vissa enskilda individer har långtgående åsikter, men det behöver inte betyda att Jehovas vittnen i allmänhet tycker så.

Du verkar inte heller ta åt dig, eller bry dig om vad jag skriver, du har ignorerat många av mina inlägg, så jag kommer inte heller bry mig om vad du skriver.

Så när en från DSK, Slaven, uttalar sig, så är det som ett enskilt JV vilket som helst?
Citera
2015-06-11, 18:03
Medlem
Citat:
Kanske, men det som är mer synd är att ni drar alla Jv över en kam på grund av vad enskilda Jv uttalar sig om.

Ni vill både ha kakan och äta den, ni vill inte att Jv har så stor sammanhållning(ni kallar det för sektmentalitet), samtidigt som ni inte vill att enskilda individer har något att säga om. Visst finns det enskilda Jv som skakar på huvudena när vissa enskilda individer har långtgående åsikter, men det behöver inte betyda att Jehovas vittnen i allmänhet tycker så.

Du verkar inte heller ta åt dig, eller bry dig om vad jag skriver, du har ignorerat många av mina inlägg, så jag kommer inte heller bry mig om vad du skriver.

Nu är inte Anthony Morris ett JV vilket som helst, utan han är en i den styrande kreten. Men ja, om du tycker att han är obehagligt manipulativ så är det ett sundhetstecken.
Men....kul att du kallar det enskild individers långtgående åsikter........när det streamas ut från Brooklyn till ett antal sammankomster.
Citera
2015-06-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Det är väldigt synd för Jv:s del att en av deras frontfigurer är så pass verklighetsfrånvänd och intolerant, nämligen Anthony. Han är inte ett bra ansikte utåt om man säger så. Det finns en hel del klipp med honom där han kläcker ur sig den ena galenskapen efter den andra. Jag tror även många jv som lyssnar på honom sitter och skakar på huvudet i hemlighet.

Undrar hur många som fick bita ihop ordentligt när han talade om tajta brallor och "spanks". Det sistnämnda skulle vara Spandex......men det bidde litet fel.

Men ja, till och med TTSP vill ju tona ned "Tony Tightpants" betydelse.........
Citera
2015-06-11, 18:09
Medlem
Citat:
Tråkigt att du litar blint på avfällingars lögner, men det är ditt val, likaså ditt val att inte svara på mina inlägg, du vill ha din syn ifred, det är nog bekvämast så.

Är Morris en avfälling nu? Det var ju Morris han såg och hörde.

Kolla på litet Morrisklipp på Tuben så får du se........det finns små höjdare.
Citera
2015-06-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Så när en från DSK, Slaven, uttalar sig, så är det som ett enskilt JV vilket som helst?

Många aktiva vittnen vet inte vilka som är i "yrande kretsen"........kanske TTSP kan skylla på lycklig okunskap?
Citera
2015-06-11, 18:20
Medlem
Citat:
Men det finns dom som är bittra hela livet och släpper inte Jv, utan skriver böcker, startar hemsidor, startar rörelser som enbart handlar om att hitta alla möjliga sätt att smutskasta och förvränga det Jehovas vittnen står för. För ett tag sedan hittade jag en hemsida som sökte efter demonbilder i JV:s litteratur, problemet var bara att personen photoshoppat bilderna, dom fanns inte i litteraturen i verkligheten. Tycker inte du också att det är lite sjukt?

Förstår du nu frusciantelo? Vissa f.d. vittnen bevakar forum som dessa bara för att motsäga allt som Jv kommer med, är inte det sjukt?
Citera
2015-06-11, 18:28
Medlem
Citat:
Förstår du nu frusciantelo? Vissa f.d. vittnen bevakar forum som dessa bara för att motsäga allt som Jv kommer med, är inte det sjukt?

När var det senast Gitte skrev ett inlägg?

2015-04-16, 09:56
Citera
2015-06-11, 18:47
Bannlyst
Citat:

Jag drar inte alla över en kam, jag påpekade att just en enskild person i styrande kretsen uttrycker sig galet och att jag tror att många jv tycker han är lite småknäpp. Det blir ju lite problematiskt eftersom den styrande kretsen anses vara guds kanal på jorden. Det känns dock som att du väldigt lätt drar alla ex jv över en kam?

Jag läser vad du skriver men jag har inte tid eller ork att svara på allt helt enkelt.
Senast redigerad av frusciantelo 2015-06-11 kl. 18:53.
Citera
2015-06-11, 18:49
Bannlyst
Citat:

Näe det är väl inte konstigare än att du försöker debattera för dina åsikter? Det kallas debatt.
Du är ju också väldigt aktiv här. Är det sjukt? Förstår inte varför det skulle vara det.
Citera
2015-06-11, 19:29
Medlem
Citat:
Jag drar inte alla över en kam, jag påpekade att just en enskild person i styrande kretsen uttrycker sig galet och att jag tror att många jv tycker han är lite småknäpp. Det blir ju lite problematiskt eftersom den styrande kretsen anses vara guds kanal på jorden. Det känns dock som att du väldigt lätt drar alla ex jv över en kam?

Jag läser vad du skriver men jag har inte tid eller ork att svara på allt helt enkelt.

Varför tycker du att jag ska orka svara på dina inlägg?

"Guds kanal på jorden" innebär inte att man är direkt styrd av Gud så som apostlarna var.
Nej, jag drar inte alla ex-jv över en kam, det finns t.o.m. ex-Jv som vill komma tillbaka, och inte tycker att Jv gjort något fel, så återigen, tvärtom är det du som drar alla Jv över en kam.
Citera
2015-06-11, 19:39
Medlem
Citat:
Näe det är väl inte konstigare än att du försöker debattera för dina åsikter? Det kallas debatt.
Du är ju också väldigt aktiv här. Är det sjukt? Förstår inte varför det skulle vara det.

Jo men oftast skriver jag inlägg som inte har något med ex-Jv att göra, utan jag uttrycker min åsikt om olika bibliska frågor, t.ex. om Gud är treenig, om vår tid är den sista tiden innan harmageddon, om Jesus är Messiah som judarna pratar om i GT o.s.v.

Dom enda gångerna dessa individer skriver inlägg, är att motsäga och smutskasta Jv, fastän dom säger sig vara kristna själva, dom försvarar inte bibeln och Gud, utan bara är intresserade av att motsäga Jehovas vittnen.

Om dom vore kristna så skulle dom skapa inlägg till försvar för bibeln, men detta sker inte.

Eller om dom är ateister eller vad som helst, så borde dom komma med alternativ som är bättre än Jehovas vittnens läror, men det handlar bara om att nedvärdera och förnedra Jehovas vittnen.
Citera
2015-06-11, 20:51
Medlem
qbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Den där videos visar uppenbart ondskefull sektmentalitet....

Jag hade lite naivt trott att JV kommitté bestod av några upplysta människor...
Som var friska i huvudet och hade nån glädje i sig.
Men dina videos med Anthony Morris III är inte uppmuntrande.

Det är en kärlekslös organisation, så är det.
Citat:
Tråkigt att du litar blint på avfällingars lögner ... .

@ttsp: Men är detta verkligen ”lögn”? Grenlin1999 kommenterade vad jag förstod videoklippet i ujhs inlägg, där en figur som kallas för ”Morris” uppmanade JV-medlemmar att frysa ut sina släktingar som blivit uteslutna ur JV-kyrkan. Nu vet jag inte vem den där ”Morris” är, jag antar att detta är någon ledargestalt i JV-kyrkan, men dessa ord stämmer väl överens med vad JV-kyrkan skriver på sin officiella hemsida.

Såhär skrivs det på er hemsida:
Citat:
www.jw.org (jag delade upp texten i stycken så att det blir lättare att läsa)

”... Hur är det då om vi har en släkting eller nära vän som är utesluten? Då prövas vår lojalitet, inte mot den personen, utan mot Jehova. Jehova vakar över oss för att se om vi håller oss till hans bud och undviker kontakt med alla som är uteslutna. (Läs 1 Korinthierna 5:11–13.)

Vi kan ta bara ett exempel på vilka goda resultat det kan få om en familj lojalt följer Jehovas anvisning om att inte umgås med en utesluten släkting. En ung man hade varit utesluten i tio år, och under hela den tiden hade hans pappa, mamma och fyra bröder följt uppmaningen att ”sluta upp att vara i sällskap” med honom.

Själv försökte han ibland hitta tillfällen att umgås med dem, men berömvärt nog höll alla i familjen fast vid beslutet att inte ha någon kontakt med honom. När han blivit återupptagen berättade han att han hela tiden saknade kontakten med familjen, särskilt på kvällarna när han var ensam.

Men, som han själv erkände, om familjen hade umgåtts bara lite med honom skulle han ha nöjt sig med det. Men eftersom ingen i familjen hade någon som helst kontakt med honom, blev hans starka önskan att få vara tillsammans med dem en av anledningarna att reparera förhållandet till Jehova.

Tänk gärna på detta om du någon gång frestas att överträda Jehovas befallning att inte umgås med uteslutna släktingar.”

Märk väl att det föreligger ett dolt hot i denna text: ”Jehova vakar över oss för att se om vi håller oss till hans bud och undviker kontakt med alla som är uteslutna.” Med andra ord: Gud/storebror ser dig!

Att frysa ut folk brukar på arbetsplatser och skolor betraktas som mobbing. Men särskilt klandervärt är det av JV-ledningen att uppmana föräldrar att frysa ut sina barn som blir uteslutna eller lämnar sitt JV-medlemskap.

Med tanke på att detta står på JV's officiella hemsida, är det synnerligen oärligt att kalla detta för "avfällingars lögner" (jag antar att du med "avfälling" menar "avhoppare", korrekt?!), eftersom detta är inte alls lögn.
Senast redigerad av qbit 2015-06-11 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in