Citat:
Ursprungligen postat av
jedidja1
Jaha då har sekten börjat missionera även på Flashback då ja.
Det har funnits Jehovas vittnen i många år här på Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av
jedidja1
Börjar ni tappa folk i sekten
Det har kommit till en höjdpunkt i dom länder som Jv predikat i många år, däremot syns det ingen sådan tendens i andra länder. Globalt så ökar Jv år från år.
Citat:
Ursprungligen postat av
jedidja1
eller är det i allmän intresse som ni missionerar här???
Jehovas vittnen är intresserad av att resonera med människor i alla möjliga ställen och miljöer.
Citat:
Ursprungligen postat av
jedidja1
Jag har för mig att det stod någonstans att fler och fler väljer att hoppa av JV, stämmer detta??
Nej det har nog varit ungefär samma trend genom alla åren, men eftersom Jehovas vittnen har ökat med åren så blir det självklart fler andel som också hoppar av. Som sagt, Jehovas vittnen ökar ständigt globalt sett.
Citat:
Ursprungligen postat av
jedidja1
Och är ni så bokstavs troende Bibelkramare som folk varnar för???
Jag tycker det är hedervärt att krama bibeln och vara trogen orden i bibeln om man kallar sig för kristen, annars kan man liga gärna kalla sig för vad som helst. Som kristen ska man följa dom kristna ord som dom kristna författarna har skrivit, menar du att man inte ska följa deras ord?
Citat:
Ursprungligen postat av
jedidja1
Ja alltså bryter med nära och kära när man går med och övriga släkten inte hänger på??? Tex om min morsa skulle gå med i JV skulle då hon få rådet av de äldste i församlingen att klippa banden med mig och min syster då?? Nu är ju detta bara en hypotes vad gäller min familj.
Nej detta stämmer inte, man ska som kristen välja sitt umgänge, och om man tycker att nära och kära inte är ett dåligt inflytande på det kristna livet så behöver man inte klippa av banden, bibeln säger t.o.m. tvärtom att stanna hos en icke troende man t.ex.
Det du tänker på är döpta Jehovas vittnen som går emot och förkastar bibeln, Gud och Jehovas vittnen som organisation, dessa vill inte Jehovas vittne ha något att göra med helt enligt aposteln Paulus ord i 1 Korinthierna kapitel 13.
Citat:
Ursprungligen postat av
jedidja1
Och vad grundar ni er lära på att det ska sitta en himmelsk regering 144000 äldste i hop med Jesus och regera i tusen år???
Det är inte 144.000 äldste, utan det kan vara kvinnor och andra. Skriftställena är dessa:
"
Du har gjort dem till ett kungadöme åt vår Gud, till präster åt honom. Och de skall vara kungar på jorden." (Upp 5:10 Bibel2000)
"
Över dem har den andra döden ingen makt, utan de skall bli Guds och Kristi präster och vara kungar med honom i tusen år."(Upp 20:6 Bibel2000)
"
De sjöng en ny sång inför tronen och inför de fyra varelserna och de äldste. Och ingen kunde lära sig den sången utom de etthundrafyrtiofyra tusen, de som är friköpta från jorden. "(Upp 14:3 Bibel2000)
Citat:
Ursprungligen postat av
jedidja1
Sen är väl JV rätt radikala Pro Israeliska?? Rätta mig om jag har fel.
Du har fel, men Jv var det i början så som många andra i kristenheten, men man insåg att Gud har förkastat judarna eftersom dom förkastade Jesus.
Citat:
Ursprungligen postat av
jedidja1
Har ni något nytt jorden går under datum för det har väl stor sekten i Brooklyn plockat fram en del som inte slått in???
Det är starkt överdrivet att det skulle ha varit många datum för harmageddon, dessutom är det fel att Jv tror att jorden går under, däremot rensas jorden från ondska.