Citat:
Studerar man med Jehovas vittnen så läser man inte ur någon bibel alls, man får lära sig doktriner. Det öppnas ingen bibel alls under dessa bibelstudier och som Jehovas vittnen erbjuder alla gratis.
Hur kunde Rutherford alls släppas in bland Jehovas vittnen?
Jag trodde inte den absoluta ondskan kunde få in en fot hos just Jehovas vittnen?
Och varför läser och öppnar man inte en bibel? Inte ens vittnenas egen bibel öppnar man? Ska man studera med dem så ska man läsa på deras hemsida?
Man ska läsa sammanfattningar och som då den här demonen Rutherford själv varit med om att författa?
Rutherford till och med ser man på hur demonisk han var. Lite som Kenneth Copeland, han inte bara har ormblicken utan även ögonen för det, han har till och med ödleögonen.
Det här med "Äldste" också inom Jehovas vittnen, men de avsätts ju regelbundet?
Ändå ska de tros på?
Jag har också blivit avrådd av ett vittne att alls läsa bibeln, alltså King James bibel. Detta skulle jag inte göra. Men jag skulle heller inte läsa Jehovas vittnes egen bibel?
Jag blev hänvisad till internet? Till en hemsida, till Jehovas vittnens egen hemsida.
En sista sak också när det kommer till de så kallade bibeltroende av idag är hur även Jehovas vittnen kör med saluföring. Upprepat säger de ens namn när man studerar med dem.
Så gör vilka säljare som helst av idag och när de vill sälja någonting.
Så här gör även andra religiösa samfund av idag.
Bibeln vittnar om just detta och där är vi idag.
Hur kunde Rutherford alls släppas in bland Jehovas vittnen?
Jag trodde inte den absoluta ondskan kunde få in en fot hos just Jehovas vittnen?
Och varför läser och öppnar man inte en bibel? Inte ens vittnenas egen bibel öppnar man? Ska man studera med dem så ska man läsa på deras hemsida?
Man ska läsa sammanfattningar och som då den här demonen Rutherford själv varit med om att författa?
Rutherford till och med ser man på hur demonisk han var. Lite som Kenneth Copeland, han inte bara har ormblicken utan även ögonen för det, han har till och med ödleögonen.
Det här med "Äldste" också inom Jehovas vittnen, men de avsätts ju regelbundet?
Ändå ska de tros på?
Jag har också blivit avrådd av ett vittne att alls läsa bibeln, alltså King James bibel. Detta skulle jag inte göra. Men jag skulle heller inte läsa Jehovas vittnes egen bibel?
Jag blev hänvisad till internet? Till en hemsida, till Jehovas vittnens egen hemsida.
En sista sak också när det kommer till de så kallade bibeltroende av idag är hur även Jehovas vittnen kör med saluföring. Upprepat säger de ens namn när man studerar med dem.
Så gör vilka säljare som helst av idag och när de vill sälja någonting.
Så här gör även andra religiösa samfund av idag.
Bibeln vittnar om just detta och där är vi idag.
HUR KUNDE RUTHERFORD ALLS SLÄPPAS IN BLAND JEHOVAS VITTNEN?
Det var han som skapade begreppet "Jehovas Vittnen" år 1931, och då var han obestridd ledare i den rörelse som C.T. Russell grundat omkring 50 år tidigare. Han förblev en obestridd och dominerande ledare till sin död 1942. På Russells tid kallade medlemmarna sig för "Bibelforskarna". Rutherford var jurist när han blev döpt i rörelsen 1906 och blev snart både Russells personliga advokat och Sällskapet Vakttornets advokat. "Sällskapet Vakttornet" inregistrerades i Pennsylvanien 1884 och var då knutet till Pittsburgh. Rutherford ansågs vara en god talare och reste runt som ett av många särskilda ombud, som kallades "pilgrimer". Han valdes in i sjumannastyrelsen 1915.
Styrelsemedlemmarna skulle i princip fungera på livstid. Enbart styrelsemedlemmar kunde väljas som president, vice president och sekreterare/kassaförvaltare. Russell valdes alltid enhälligt till president, men vid valet i januari 1917 måste en annan styrelseledamot väljas till president eftersom Russell dog 1916. Valberättigade var alla som hade skänkt minst 10 dollar till verksamheten. Varje tiotal donerade dollar gav en röst. Åtskilliga hade därför många röster. Genom finter och knep blev Rutherford med hjälp av A. H. Macmillan "enhälligt" vald till president den 6 januari 1917. Många förväntade att den befintliga vice presidenten Alfred Ritchie skulle bli vald, men alla röster på honom kom att räknas till Rutherford. Rösterna räknades inte ens! Men Rutherfords position var enligt stadgarna inte säker. Det hade varit och skulle fortsätta att vara årliga val. Teoretiskt kunde någon annan väljas nästa år. Redan 1919 var det kritiskt, när Rutherford satt i fängelse med 7 andra ledande personer, och det var på vippen att han inte blev vald. Men "martyrskapet" främjade honom det året och därefter satt han säkert i sadeln.