Citat:
Ursprungligen postat av
Julistaja
Ja, jag vet inte vad jag ska göra med den här informationen, ärligt talat. För mig är det misstag människor begått för längesedan och därefter rättats till. Vi är ju precis som alla andra människor, ofullkomliga och en del kan bli lite för entusiastiska.

Naturligtvis är det beklagligt att det gjorts sådana uttalanden men bibeln är tydlig på den punkten att endast Gud vet tidpunkten då det kommer ske, ingen annan.
"Ingen känner till den dagen och tidpunkten, l inte ens änglarna i himlen eller Sonen, utan bara Fadern." (Matteus 24:36)
Du kan ju t ex vara uppriktig och berätta om alla fiaskon för dem du kommer i kontakt med i församlingen. Du kan studera vilka misstag medlemmar gjorde t ex 1925, bönder lät bli att så, utan de gick ut och predikade istället. Harmageddon skulle ju komma innan skörden. Eller inför 1975, då Tjänsten för Guds rike poängterade att JVn hade sålt sina hus och andra tillgångar för att pli pionjärer under de sista månaderna. Vissa som läste detta gjorde så
Om du har dragit lite lärdom av detta så förmedla detta till de unga i församlingen. Säg åt dem att leva ett gott liv med bra jobb och goda inkomster. Alldeles för många har under mer än 100 år offrat alldeles för mycket på rena och skära lögner.
Och kom inte dragande mad tramset om att "den här gången är den nära på riktigt". Det har sagts så många gånger förut. För den hederliga har JV noll trovärdighet.