Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-25, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyMorrisIII
Jag menar att den organisation som du representerar och följer är politiskt aktiva inom flertalet politiska organ runtom i världen för att dels främja religionsfrihet, för att bedriva påtryckningar med hjälp av lobbyverksamhet mot länder där organisationen vill etablera sig och verka och använder sig på så vis av flertalet politiska organ för att få sin vilja igenom. Därav drar jag slutsatsen att Jehova Vittnens organisation är en politisk organisation som förklär sig i religionens namn utåt sig till medlemmarna och människor utanför. Men inom det politiska rummet går de under andra namn och verkar i det fördolda. Hur kan du acceptera något sådant? Om du själv som privat person är politiskt aktiv så får du 6 månader på dig att lämna annars blir du utesluten i församlingen. Vem ska nu utesluta organisationen från sig självt?

Förstår du skillnaden mellan att engagera sig politiskt och försvara sina rättigheter? Jesus sade:

"Då sade han: »Ge då kejsaren det som tillhör kejsaren och Gud det som tillhör Gud.« " (Lukas 20:25 Bibel2000)

Kristna hade tillgång till romarrikets möjligheter genom att betala skatt, men man ville inte bli politiska och t.ex. omkullkasta kejsaren.

Citat:

Om det inte är en rättighet att ha religionsfrihet, som du verkar förespråka, så är det en helt annan sak.

Hur menar du?
Senast redigerad av ttsp 2023-11-25 kl. 14:54.
Citera
2023-11-25, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Förstår du skillnaden mellan att engagera sig politiskt och försvara sina rättigheter?

Om det inte är en rättighet att ha religionsfrihet, som du verkar förespråka, så är det en helt annan sak.

Så nu menar du att det plötsligt är helt okey att verka politiskt som Jehovas vittnens organisation gör? Dessutom sitter de aktivt tillsammans med andra representanter inom tex OSCE som klart och tydligt är ett politiskt och säkerhets organ. Det finns hur mycket dokument på deras hemsida det klart och tydligt framgår att er organisation sitter i olika möten som har med "världen" att göra. Tycker du det är bekvämt för dig själv att med vetskapen om detta fortsätta med gott samvete att lyda och följa den organisation? Ser du inte hur allvarligt fel det är? Eller förnekar du för dig själv sanningen om sanningen?
Citera
2023-11-25, 14:57
Medlem
Citat:
Förstår du skillnaden mellan att engagera sig politiskt och försvara sina rättigheter?

Att försvara sina rättigheter genom och via politiska organ är något Jesus aldrig skulle göra. Så om det nu var så fel att vara medlemmar i 10 år i NGO fram till 2001 varför fortsatte de inte öppet vara medlemmar istället för hur de gjort hittills bakom kulisserna? Och kom snälla och säg inte att det har med ett bibliotekskort att göra. Din organisation är en politiskt aktiv organisation. Den verkar för att få etablera sig jorden runt. Den engagerar sig i olika frågor bla mänskliga rättigheter. Gjorde Jesus likadant? Sprang han till fariseerna och satt med de och samtalade om religionsfrihet och mänskliga rättigheter? Dessutom tillsammans med vilddjuret
Citera
2023-11-25, 15:01
Medlem
Citat:
Förstår du skillnaden mellan att engagera sig politiskt och försvara sina rättigheter? Jesus sade:

"Då sade han: »Ge då kejsaren det som tillhör kejsaren och Gud det som tillhör Gud.« " (Lukas 20:25 Bibel2000)

Kristna hade tillgång till romarrikets möjligheter genom att betala skatt, men man ville inte bli politiska och t.ex. omkullkasta kejsaren.

Hur menar du?

Skit i mig. Men snälla bedra inte dig själv. Förneka inte det allvarliga du tagit del av. Det finns mycket mera. Från det ena till det andra. Känner du till pyramiden med ögat på 1 dollar tecknet?
Citera
2023-11-25, 15:01
Medlem
Citat:
Så nu menar du att det plötsligt är helt okey att verka politiskt som Jehovas vittnens organisation gör? Dessutom sitter de aktivt tillsammans med andra representanter inom tex OSCE som klart och tydligt är ett politiskt och säkerhets organ. Det finns hur mycket dokument på deras hemsida det klart och tydligt framgår att er organisation sitter i olika möten som har med "världen" att göra. Tycker du det är bekvämt för dig själv att med vetskapen om detta fortsätta med gott samvete att lyda och följa den organisation? Ser du inte hur allvarligt fel det är? Eller förnekar du för dig själv sanningen om sanningen?

Som sagt, dom enda anklagelserna du har är: Vilken avsikt Jehovas vittnen har haft. Du kan inte bevisa detta överhuvudtaget.
Citera
2023-11-25, 15:04
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Du är fortfarande dömande med ord som "hjärnprogrammerade" och "rädda dig själv". Jag kan inte förlåta någon som inte vänder om, gör bättring och ångrar sig. Varför skulle jag vilja ägna min tid åt dig?

Du struntar alltså i Jesu ord enligt Bibeln?

Matt 6:12–14
Förlåt oss våra synder, precis som vi har förlåtit dem som har syndat mot oss. Hjälp oss att inte ge efter för frestelser, utan rädda oss från den onde.
För om ni förlåter andra kommer er himmelske Far att förlåta er, men om ni inte förlåter andra kommer er Far inte heller att förlåta er.
Citera
2023-11-25, 15:10
Medlem
Citat:
Som sagt, dom enda anklagelserna du har är: Vilken avsikt Jehovas vittnen har haft. Du kan inte bevisa detta överhuvudtaget.

Snälla se fakta för vad det är istället för att vända dig emot mig med den så kallade avsiktsfrågan. Fråga dig själv hur ditt samvete kan tillåta dig att acceptera så hållbara allvarliga bevis för att er organisation går under filialen med namnet European Association of Jehovah's Witnesses. Frågar du mig ur ett politiskt perspektiv så är din organisation väldigt politiskt involverad. Och ni talar om att ni har sanningen. Hade du haft sanningen och älskat sanning så hade du aldrig accepterat det här.
Citera
2023-11-25, 15:17
Moderator
Kyrpators avatar
Nu har det åter uppstått en låt oss säga livlig diskussion i den här tråden igen. Det är bra med livliga diskussioner, särskilt om man kan hålla sig till forumets regler. Ett mindre antal inlägg har raderats, och en ganska stor mängd rapporter av inlägg har lämnats utan åtgärd. Får vi påminna om att man inte bör rapportera sina meningsmotståndare enbart på den grunden att de har en annan åsikt? Det är inte ett brott mot reglerna att ha fel uppfattning i en fråga.

/Moderator
Citera
2023-11-25, 15:48
Medlem
Citat:

Detta uttalande från er egen literatur är fascinerande. Så din organisation kan döma ut andra kristna nationer för att de ger sitt stöd åt FN. Men när er egen organisation ger stöd åt vilddjuret och dessutom varit medlemmar och är det fortfarande bakom kulisserna så har den inte misslyckats eller svikit Gud. Det låter som att stycket nedan talar om andra kristna men egentligen talar den om din organisation. Tycker du inte det?

Dessa frågor kan besvaras jakande. Vem är denna profet? Prästerskapet i de så kallade "kristna" nationerna håller sig inför folket som de som fått i uppdrag att tala för Gud. Men, som påpekades i förra numret av denna tidskrift, har de svikit Gud och misslyckats som förkunnare av hans rike genom att godkänna en av människor skapad politisk organisation, Nationernas Förbund (nu Förenta Nationerna), som "det politiska uttrycket för Guds rike på jorden.
Citera
2023-11-25, 15:58
Medlem
Citat:
Detta uttalande från er egen literatur är fascinerande. Så din organisation kan döma ut andra kristna nationer för att de ger sitt stöd åt FN. Men när er egen organisation ger stöd åt vilddjuret och dessutom varit medlemmar och är det fortfarande bakom kulisserna så har den inte misslyckats eller svikit Gud. Det låter som att stycket nedan talar om andra kristna men egentligen talar den om din organisation. Tycker du inte det?

Dessa frågor kan besvaras jakande. Vem är denna profet? Prästerskapet i de så kallade "kristna" nationerna håller sig inför folket som de som fått i uppdrag att tala för Gud. Men, som påpekades i förra numret av denna tidskrift, har de svikit Gud och misslyckats som förkunnare av hans rike genom att godkänna en av människor skapad politisk organisation, Nationernas Förbund (nu Förenta Nationerna), som "det politiska uttrycket för Guds rike på jorden.

Tycker ni Jehovas vittnen att man faktiskt förlitar sig på Gud på riktigt när man aktivt deltar i olika möten med politiker och politiska organ för att främja er organisations närvaro i olika länder? Det tycker inte jag att er organisation gör. Ni påstår väl att er organisation är ledd av Gud? Så då menar ni att det är han som bestämmer att ni sitter med vilddjuret på dess möten och att er organisation ska använda sig av vilddjuret för att på så vis tillskansa sig mera makt gentemot olika länder i sin lobbyverksamhet bla?
Citera
2023-11-25, 17:26
Medlem
Citat:

Kan du ge källhänvisning, en länk?
Citera
2023-11-25, 17:30
Medlem
Varför kastade de ut mig ???
Jag vägrar tro på JV.
Mina föräldrarna klippte av band med mig...

Det är inget bra JV. Mycket dåligt!!!

De tvingade mig att välja JV eller gå iväg...

JÄVLA !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in