Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag antar nu att du har läst alla tidigare inlägg i Flashback när det gäller denna fråga?(egentligen tror jag det inte).

Anledningen till att Jehovas vittnen skrev in sig som Non Govermantal Organisation/ NGO, var för att få tillgång till FN.s arkiv för att kunna citera och skriva artiklar i Vakna och Vakttornet, för att få källmaterial för att kunna skriva journalistiska artiklar.

Senare, efter Jehovas vittnens undertecknande medlemskap, så ändrade sig FN, och ställde krav att NGO medlemmar är tvungna att stödja FN, och det var då som Jehovas vittnen sade upp sitt medlemskap i NGO.

Jag förstår inte varför det är så hemskt för dig. Tvärtom så borde du kritisera FN som utesluter vissa att få tillgång till information.

Enskilda Jehovas vittnen kan skriva in sig i olika bibliotek i Sverige, utan att man för den skull stödja politiken i Sverige, men om Sveriges Riksdag ställer krav att man måste stödja politiken i Sverige för att kunna låna ut böcker i Sveriges bibliotek, så kommer Jehovas vittnen att sluta besöka biblioteken i Sverige.

Detta har ännu inte hänt, men om Sveriges regering beslutar att utesluta Jehovas vittnen från biblioteken i Sverige, så må det vara hänt, och Jehovas vittnen söker sig vidare.

Det man kan fråga sig är om detta gynnar öppenhet och demokrati i Sverige och världen, att man måste stödja allt som Svenska Riksdag och allt som FN ställer som krav för att kunna få tillgång till informationen.

Denna fråga bryr sig dom flesta människor inte om, eftersom detta inte berör dom.

Detsamma tyckte dom flesta i Nazi-tyskland, så länge det inte stör mitt liv, så bryr jag mig inte.

Jag kan lyfta fram bevis på att din organisation fortfarande är NGO medlem och är även involverade i flera andra politiska organisationer. Vad tänker du kring det?
Citera
2023-11-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyMorrisIII
Nä du! Ditt svar håller inte. Du svarar subjektivt tyvärr. Så här, varför går man igenom en hel procedur och en massa krav som direkt strider emot vart organisationen står i förhållande till Gud och även i förhållande till vilddjuret? Jag har personligen varit i kontakt med chefen på den tiden på NGO avdelningen som organisationen var medlem i och fått det styrkt att det fanns krav att uppfylla för att få vara med i organisationen. Aktiva krav dessutom. Jag talade med självaste Paul Hoeffel.

Vad skulle du säga om jag sade att din organisation har en aktiv politisk filial i Bryssel där de utgått ifrån och där de lobbat mot andra länder med hjälp av sin NGO status och att de gör det fortfarande?

Kan du bevisa att Jehovas vittnen skrev under på att stödja FN? Finns det dokument för detta, jag antar att FN har skriftliga dokument, och inte håller på med muntliga avtal?

Kan du svara på denna fråga: Menar du att Jehovas vittnen ska uteslutas från Sveriges bibliotek, bara för att dom inte stödjer Sveriges regering?
Citera
2023-11-25, 14:05
Medlem
Citat:
Jag kan lyfta fram bevis på att din organisation fortfarande är NGO medlem och är även involverade i flera andra politiska organisationer. Vad tänker du kring det?

Kan du ge dessa bevis, tack.
Citera
2023-11-25, 14:05
Medlem
Citat:
Kan du bevisa att Jehovas vittnen skrev under på att stödja FN? Finns det dokument för detta, jag antar att FN har skriftliga dokument, och inte håller på med muntliga avtal?

Kan du svara på denna fråga: Menar du att Jehovas vittnen ska uteslutas från Sveriges bibliotek, bara för att dom inte stödjer Sveriges regering?

Jag kan bevisa att de har en politisk filial nere i Bryssel ja. Jag kan även via olika dokument genom offentlighetsprincipen inom olika politiska organ ladda ner dokumenten själv och ifrågasätta vad organisationen egentligen håller på med ute i det politiska rummet och dessutom bakom ryggen på sina medlemmar ja. Ska vi kliva in i nästa dörr tillsammans?
Citera
2023-11-25, 14:08
Medlem
Citat:
Jag kan bevisa att de har en politisk filial nere i Bryssel ja. Jag kan även via olika dokument genom offentlighetsprincipen inom olika politiska organ ladda ner dokumenten själv och ifrågasätta vad organisationen egentligen håller på med ute i det politiska rummet och dessutom bakom ryggen på sina medlemmar ja. Ska vi kliva in i nästa dörr tillsammans?

Du har ännu inte producerat några bevis överhuvudtaget, bara luft från din mun.
Citera
2023-11-25, 14:09
Medlem
Citat:

Då börjar vi!

Känner du till: THE EUROPEAN ASSOCIATION OF JEHOVAH'S WITNESSES?
Citera
2023-11-25, 14:10
Medlem
Citat:

Det verkar som att du har övergett FN-spåret, varför ger du inga bevis för att Jehovas vittnen har för avsikt att stödja FN?

Är det för att du har insett att du inte har några bevis?
Citera
2023-11-25, 14:11
Medlem
Citat:

Känner du till OSCE? Info nedan

Med 57 deltagande stater i Nordamerika, Europa och Asien är OSCE – Organisationen för säkerhet och samarbete i Europa – världens största regionala säkerhetsorganisation. OSSE arbetar för stabilitet, fred och demokrati för mer än en miljard människor, genom politisk dialog om gemensamma värderingar och genom praktiskt arbete som syftar till att göra en bestående skillnad.

Klart och tydligt ett politiskt organ
Citera
2023-11-25, 14:16
Medlem
Citat:
Ok, jag väntar, ta din tid.

Du kan även själv söka detta på google: European Association of Jehovah's Witnesses

Då kommer namnet att dyka upp i flera politiska hemsidor. Du ska få en om NGO strax
Citera
2023-11-25, 14:26
Medlem
Citat:
Känner du till att man inte accepterar på Flashback att man bara citerar en länk, utan förklaring?

I länken du just fick så står detta i dokumentet:

2. Jehovah’s Witnesses have been present and active in Albania since the early 1920’s. There are more than 5,600 of Jehovah’s Witnesses in Albania, and they are generally free to meet for worship and to share their faith with others. Jehovah’s Witnesses are presently registered under the name “Jehovah’s Witnesses in Albania” (JWA) as a non-governmental organisation (NGO) approved by the Ministry of Culture, Youth and Sports by decision No. 100 of 22 May 1992 and approved as a legal entity by the Tirana Provincial Court by decision No. 6087 of 13 August 1993.

Kan du förklara hur du får ihop att din organisation går under namnet JWA som NGO medlem?
Citera
2023-11-25, 14:32
Medlem
Citat:
I länken du just fick så står detta i dokumentet:

2. Jehovah’s Witnesses have been present and active in Albania since the early 1920’s. There are more than 5,600 of Jehovah’s Witnesses in Albania, and they are generally free to meet for worship and to share their faith with others. Jehovah’s Witnesses are presently registered under the name “Jehovah’s Witnesses in Albania” (JWA) as a non-governmental organisation (NGO) approved by the Ministry of Culture, Youth and Sports by decision No. 100 of 22 May 1992 and approved as a legal entity by the Tirana Provincial Court by decision No. 6087 of 13 August 1993.

Kan du förklara hur du får ihop att din organisation går under namnet JWA som NGO medlem?

Man blev medlem i NGO på liknande sätt som Jehovas vittnen blir medlemmar i svenska bibliotek.

Menar du att Jehovas vittnen är förbjudna att bli medlemmar i svenska bibliotek och i NGO?

Menar du också att Jehovas vittnen är förbjudna att betala skatt?
Citera
2023-11-25, 14:37
Medlem
Citat:
Man blev medlem i NGO på liknande sätt som Jehovas vittnen blir medlemmar i svenska bibliotek.

Menar du att Jehovas vittnen är förbjudna att bli medlemmar i svenska bibliotek och i NGO?

Menar du också att Jehovas vittnen är förbjudna att betala skatt?

Jag menar att den organisation som du representerar och följer är politiskt aktiva inom flertalet politiska organ runtom i världen för att dels främja religionsfrihet, för att bedriva påtryckningar med hjälp av lobbyverksamhet mot länder där organisationen vill etablera sig och verka och använder sig på så vis av flertalet politiska organ för att få sin vilja igenom. Därav drar jag slutsatsen att Jehova Vittnens organisation är en politisk organisation som förklär sig i religionens namn utåt sig till medlemmarna och människor utanför. Men inom det politiska rummet går de under andra namn och verkar i det fördolda. Hur kan du acceptera något sådant? Om du själv som privat person är politiskt aktiv så får du 6 månader på dig att lämna annars blir du utesluten i församlingen. Vem ska nu utesluta organisationen från sig självt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in