2023-11-27, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Min erfarenhet är att fakta aldrig kan bryta den kognitiva dissonansen. Fakta kan avfärdas som lögner som inte förtjänar att undersökas. Vi har i ett decennium sett tydliga exempel på detta i denna tråd från några personer.
. Den dissonante måste nås av känslan att något är väldigt fel. Att bombardera med fakta hjälper tyvärr inte alltid. Du kan enkelt avfärdas som en ond person som vill beröva dem dissonante hans eviga liv, och därmed inte någon som är värd att lyssna till.
Men för alla andra läsare av denna tråd blir det mer och mer uppenbart. Psykologi är intressant.

Väldigt intressant! Tråkigt att vi människor är så primitiva.
Citera
2023-11-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyMorrisIII
Mellan 1990-1992 byggdes eller klubbades det igenom. Intressant att de ansöker som NGO i samma veva.

Vi vet ju att exakt samma symbol finns helt öppet på 1 dollarsedeln. Det finns en koppling.

Möjligen, men jag är skeptisk till ett sådant självmål. Cellskapet har under decennier försökt tvätta bort sådana symboler.
Frågan är om det fanns en extern finansiär med frimurarkopplimgar.
Citera
2023-11-27, 20:47
Medlem
Citat:

Det vore väl tråkigt om vi vore robotar.😁
Citera
2023-11-27, 20:50
Medlem
Citat:
Möjligen, men jag är skeptisk till ett sådant självmål. Cellskapet har under decennier försökt tvätta bort sådana symboler.
Frågan är om det fanns en extern finansiär med frimurarkopplimgar.

Du känner säkert till frimurar symbolen i vakttornet från början på 1900 kronan med det röda korset i. 100% freemason kopplingar. Fräckheten är att de berättar om just den symbolen och visar den dessutom i boken Guds rike regerar
Citera
2023-11-27, 20:55
Medlem
Citat:

Inte alla. Jag talade om kognitivt dissonanta Men, valde du din kärlekspartner på strikt objektiva kriterier?
Men i andra situationer kan fakta vara viktigare för de flesta Men visst finns undantag. Då kan man se faktaresistens. Tja, hur har t ex den värderade broderTitties responderat på fakta? Detta är belysande.
Och hur var det med dig och mig när vi var JVn?
Citera
2023-11-27, 21:00
Medlem
Citat:
Du känner säkert till frimurar symbolen i vakttornet från början på 1900 kronan med det röda korset i. 100% freemason kopplingar. Fräckheten är att de berättar om just den symbolen och visar den dessutom i boken Guds rike regerar

Fullt medveten, och därför är jag skeptisk. Jag tror inte Cellskapet skulle gjort ett sådant idiot självmål. Endera var det nån betelit i Danmark som fick tuppjuck, eller också var det en extern finansiär som lät bygga detta.
Hur som helst måste det varit ohyggligt pinsamt för Cellskapet.
Citera
2023-11-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vakna.
Det talas mycket om att organisationens motiv var att man ville få tillgång till FN:s bibliotek. Vilken urbota korkad ursäkt.

Det påminner mig om den tiden då man kunde hitta porrtidningar ute i skogen 🙂
Om man tog hem en sån tidning och visade mamma skulle man få ett kok stryk. Det skulle inte duga med bortförklaringar som att man inte tittar på de nakna damerna utan bara läser artiklarna om bilar och kartonger.

JV:s bortförklaringar om ett bibliotek duger inte!

Det beror på inför vilka det ska duga. Är det inför kritiskt självständigt tänkande eller inför de lydiga lojala? Du har säkert själv sett exempel på detta i denna tråd de senaste dagarna.😀
Citera
2023-11-27, 22:45
Medlem
Citat:
Inte alla. Jag talade om kognitivt dissonanta Men, valde du din kärlekspartner på strikt objektiva kriterier?
Men i andra situationer kan fakta vara viktigare för de flesta Men visst finns undantag. Då kan man se faktaresistens. Tja, hur har t ex den värderade broderTitties responderat på fakta? Detta är belysande.

Ttps får svara när han känner för det tänker jag. Ja, hur var det för dig när du var ett Jehovas vittne? Jag skulle vilja be dig om en tjänst. Att vi försöker hålla en respektfull dialog med vittnena utan att ändra på deras namn till något nedsättande eller respektlöst.
Senast redigerad av AnthonyMorrisIII 2023-11-27 kl. 22:49.
Citera
2023-11-27, 22:58
Medlem
Citat:

Du har faktiskt rätt. Vart tog alla vittnen vägen plötsligt? Trodde vi hade en bra dialog jag och ttps och att han ville ha hård fakta.
Citera
2023-11-27, 23:05
Medlem
Citat:
Ttps får svara när han känner för det tänker jag. Ja, hur var det för dig när du var ett Jehovas vittne? Jag skulle vilja be dig om en tjänst. Att vi försöker hålla en respektfull dialog med vittnena utan att ändra på deras namn till något nedsättande eller respektlöst.

Jag hade en morsa som kom med inför 1975-hysterin. Jag var bara en liten pojke på den tiden.
Citera
2023-11-27, 23:10
Medlem
Citat:
Du har faktiskt rätt. Vart tog alla vittnen vägen plötsligt? Trodde vi hade en bra dialog jag och ttps och att han ville ha hård fakta.

När han får duktigt med stryk brukar han hålla sig borta några dagar, eller i sällsynta fall lite längre. Sen kommer han tillbaka och låtsas som inget har hänt och endera anmärker på något ordval eller försöker skifta fokus. Du kommer väl ihåg teokratiska skolan och resoneraboken.😀
Citera
2023-11-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ok, så varför menar du att Jv ville bli NGO, var det för att ta över hela världen?

Vem har ens påstått detta?
Ja, kanske någon...känner du möjligen till sammankomsttemat "Who will conquer the world in the 1970's"?
Dessutom har du inte svarat på varför organisationen är kvar i organ som t ex OSCE och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in