Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Du har skrivit ungefär 600 inlägg med uttalet "Jesus", du har inte skrivit
ett enda inlägg med uttalet "Yeshua" (om vi bortser från diskussionen vi har haft nu).
Dubbelmoral så det stänker om det.
Inte en enda gång har du skrivit det, i alla fall inte när jag söker på det:
https://www.flashback.org/sok/?query...23-10-02&so=pd
Medans du använder det felaktiga uttalet "Jesus" säkert minst 600 gånger:
https://www.flashback.org/sok/?query...23-10-02&so=pd
En notering: Sökningen tar även upp inlägg som du har svarat på, som kanske har uttalet "Jesus", så jag har inte manuellt räknat detta, men i alla fall har du säkert använt det felaktiga uttalet "Jesus" flera hundra gånger, och
inte en enda gång "Yeshua", det som du menar är så otroligt viktigt.
Ah ok, du får göra så, men inte Jehovas vittnen?
Du får anpassa uttal till hur man vanligen säger Guds sons namn, men Jehovas vittnen får inte göra det med Guds namn?
Du får använda det felaktiga uttalet "Jesus" över 600 gånger, och inte en enda gång det "rätta uttalet" enligt dig, medans Jehovas vittnen är tvungna att använda uttalet "Jahve".
Dubbelmoral!!!
Konstigt, jag var säker på att jag använt det ett par gånger.
Hur som helst så bevisar det ingenting annat än vad jag skrev, alltså att jag anpassar min användning till
vad andra skriver.
Och när det gäller "dubbelmoral" så vet du tydligen inte ens vad det betyder.
Jag diskuterar vad som är det korrekta uttalet. Jag har aldrig påstått att jag själv alltid försöker använda korrekt uttal. Det har du bara hittat på, så det finns ingen "dubbelmoral".
Varför anser du att det skulle vara relevant om jag skriver Jesus eller Yeshua?
Jag har aldrig gjort något anspråk på att jag alltid skulle skriva namn korrekt och exakt translitererat från ursprungsspråket.
Och jag går heller inte runt och försöker att övertala andra att göra som jag. Det gör däremot ni. Utgå inte ifrån att alla andra tänker som ni gör.
Jag tycker däremot att det är riktigt kul hur du slingrar dig och ständigt försöker att avleda från den faktiska frågan till något annat när du inte kan svara med goda och sakliga argument.
Och när det gäller att du påstår att ni skulle anpassa er till andra så gör ni inte alls det. Istället så envisas ni med att använda "Jehova" i stället för "Gud" och ni vill inte använda ordet kyrka heller (vilket är ett annat ord som ni har fel om, vilket jag visade en annan gång).
Så ni anpassar er bara när det passar er, vilket i sig är en form av dubbelmoral om ni påstår att ni anpassar er.
Sedan har vi ert sanningsanspråk. Ni påstår er följa sanningen och då borde ett korrekt uttal av namnet på en Gud ni påstår finns vara i ert intresse, men tydligen inte eftersom du hela tiden har försvarat en användning som du vet inte är korrekt.
Jag, å andra sidan, bryr mig inte ett dugg om hur jag uttalar ett namn på en påstådd Gud som jag inte tror existerar.
Sedan har vi frågan om vem som skulle kunna göra någon skillnad. Om jag ändrar mitt uttal och sätt att skriva så har det ingen som helst inverkan, så jag bryr mig inte. Men om ni däremot som organisation skulle fatta ett beslut om att göra något åt det felaktiga uttalet så skulle det ha stor inverkan. Det är skillnaden och handlar alltså inte alls om någon löjlig påstådd dubbelmoral från min sida.